نرم افزار کراس پلتفرم

نرم افزار کراس پلتفرم یک تکنولوژی منحصر به‌ فرد است که از تلف‌شدن ساعت‌ها وقت برنامه‌نویسان جلوگیری کرده است. از هر نرم‌افزاری ممکن است بر روی گوشی، تبلت، ویندوز با سیستم‌عامل‌های مختلف استفاده شود. بدون کراس پلتفرم یک نرم‌ افزار باید هم برای اندرویید نوشته می‌شد هم IOS. این به معنای ساعت‌ها صرف وقت و نوشتن یک برنامه به چند زبان کدنویسی است.

کراس پلتفرم این مشکل را حل کرده است. با استفاده از کراس پلتفرم برنامه‌ نویسان می‌توانند به یک زبان مشترک برنامه‌ریزی کنند و آن را در پلتفرم‌های مختلف مورداستفاده قرار دهند.

نرم‌ افزار کراس پلتفرم چیست؟

کراس پلتفرم به معنای چند سکویی است. یک کد نوشته شده و بر روی پلتفرم‌ های مختلف استفاده می‌شود. مثلا مرورگر موزیلا فایرفاکس یک نرم‌افزار کراس پلتفرم است که بر روی انواع سیستم‌عامل‌ها از جمله ویندوز، لینوکس و اندرویید اجرا می‌شود.

«یکبار بنویس، همه‌جا اجرا کن» جمله محبوب برنامه‌نویسان کراس پلتفرم است که به‌خوبی معنا و مفهوم آن را نمایش می‌دهد. کراس پلتفرم می‌تواند معادل Milti platform نیز باشد که دقیقاً به همان معنا است.

انواع نرم‌ افزارهای کراس پلتفرم

نرم‌ افزارهای کراس پلتفرم ۲ دسته هستند:

  • نرم‌ افزارهایی که برای پلتفرم‌های مختلف برنامه‌ریزی شده‌اند و به‌صورت مجزا در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. کاربر می‌تواند به توجه به سیستم‌عامل خود نرم‌ افزار مناسب خود را نصب کنند.
  • نرم‌ افزارهایی که چند پلتفرمی که به شکل پیش‌فرض بر روی پلتفرم موردنظر نصب شده‌اند و کاربر فقط آن را اجرا می‌کند.

پیشنهاد می کنیم مقاله مربوط به حسابداری شرکت های بازرگانی را نیز حتما مطالعه کنید.

مزایای نرم‌ افزارهای کراس پلتفرم چیست؟

  • کاهش هزینه‌ها: دیگر لازم نیست برای هر پلتفرم یک برنامه به زبان خودش نوشته شود به همین دلیل هزینه طراحی و دستمزد اپلیکیشن یا نرم‌افزارها کاهش می‌یابد.
  • صرفه‌جویی در وقت: به‌جای آن که یک برنامه به چند زبان نوشته شود، با کراس پلتفرم می‌توان در وقت صرفه‌ جویی و برنامه‌های جدیدی طراحی کرد.
  • تجربه یکسان: نرم‌افزارهای کراس پلتفرم در همه پلتفرم‌ها یکسان عمل می‌کنند و کاربر دچار سردرگمی نمی‌شود.
  • افزایش مخاطبان: با ارائه نرم‌ افزاری که بر روی هر سیستمی فعال است؛ مخاطبان زیادی مایل به استفاده از آن خواهند بود. چرا که محدودیتی ندارند.
  • صرفه‌جویی در حقوق کارمندان برای کمپانی‌ها: مولتی پلتفرم باعث شد تا کمپانی‌ها برای طراحی یک اپلیکیشن مجبور به استخدام چندین برنامه‌نویس نباشند.
  • سود زیاد: ازآنجایی‌که ارائه‌دهندگان نرم‌ افزارهای کراس پلتفرم می‌توانند آن را در هر مارکتی و به همه به فروش برسانند؛ سود خوبی به دست خواهند آورد.
  • نمونه‌سازی: ایده‌آل برای نمونه‌سازی اولیه اپلیکیشن‌ ها
  • آسان در به‌روزرسانی: برای رفع مشکلات نرم‌افزار لازم نیست در همه نسخه‌ها باگ را پیدا کرده و آن را برطرف کنند. یکبار عیب‌ یابی کافی خواهد بود.

پیشنهاد می کنیم مقاله نرم‌ افزار تحت وب چیست را نیز حتما مطالعه کنید.

نرم افزار ERP تحت وب پارسان یک سامانه جامع برای رفع تمامی نیازهای سازمان شما در حوزه ی نرم افزار ERP می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دموی رایگان نرم افزار اینجا کلیک کنید

معایب نرم‌ افزارهای کراس پلتفرم چیست؟

  • محدودیت کارایی: نرم‌ افزارهای کراس پلتفرم بالاترین کارایی برنامه را به نمایش نمی‌گذارند. چرا که نرم‌ افزار برای آن پلتفرم خاص کدنویسی نشده و ممکن است نتواند از برخی قابلیت‌های آن بهره ببرد.
  • پیچیدگی: ممکن است برای استفاده در چند پلتفرم، برنامه دچار پیچیدگی و حتی سنگینی خاص باشد. درحالی‌که اگر فقط مختص به آن پلتفرم بود، ساده‌تر برنامه‌ریزی می‌شد.
  • مصرف باطری زیاد: استفاده از امکانات سطح بالای کراس پلتفرم مصرف باطری را افزایش داده و به فضای بیشتری در سیستم نیاز دارد.
  • آسیب‌ پذیری: نرم‌ افزار کراس پلتفرم نسبت به بقیه آسیب‌پذیرتر است.
  • کاهش سرعت: کدهای کراس پلتفرم مانند کد نیتیو نمی‌توانند با سیستم‌عامل تعامل می‌کنند به همین دلیل سرعت را کاهش می‌دهند و ممکن است با هنگ کردن مواجه شوند.
  • عدم یکپارچگی با کاربر: نرم‌ افزارهای کراس پلتفرم نمی‌توانند با تنظیماتی که کاربر بر روی سیستم خود تعریف می‌کند تطبیق پیدا کنند. در نتیجه کاربر در برابر اپلیکیشنی قرار می‌گیرد که از همه امکاناتش نمی‌تواند استفاده کند.

پیشنهاد می کنیم از صفحه نرم‌ افزار مدیریت تسهیلات حتما دیدن فرمایید.

نرم‌ افزارهای کراس پلتفرم بهتر است یا نیتیو؟

حقیقت این است که کدنویسی نیتیو برای هر برنامه می‌تواند سخت‌تر باشد اما به همان مقدار یکپارچگی آن بیشتر خواهد بود و حد نهایی توان برنامه را به نمایش خواهد گذاشت.

اما کراس پلتفرم‌ ها هم با کاهش هزینه‌ها و دیگر مزایایی که یاد شد نیز برنامه‌های مؤثری بوده‌اند. هر روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود و با وجود سیستم‌عامل‌های متفاوت طرف‌داران بسیاری را جذب خود کرده است.

شرکت راهکارهای نرم افزاری پارسان با ارائه سیستم های یکپارچه تحت وب کراس پلتفرم،آماده ارائه خدمات به شما کاربران گرامی می باشد.

مزایای نرم افزار کراس پلتفرم

سوالات متداول:

نرم‌ افزار کراس پلتفرم چیست؟

کراس پلتفرم به معنای چند سکویی است. یک کد نوشته شده و بر روی پلتفرم‌ های مختلف استفاده می‌شود. مثلا مرورگر موزیلا فایرفاکس یک نرم‌افزار کراس پلتفرم است که بر روی انواع سیستم‌عامل‌ها از جمله ویندوز، لینوکس و اندرویید اجرا می‌شود.

مزایای نرم‌ افزارهای کراس پلتفرم چیست؟

کاهش هزینه‌ها، صرفه‌جویی در وقت، تجربه یکسان، افزایش مخاطبان، صرفه‌جویی در حقوق کارمندان برای کمپانی‌ها، سود زیاد، نمونه سازی و آسان در به‌روزرسانی.

 

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.