نرم افزار اموال

نرم‌ افزار اموال و دارایی ثابت

نرم‌ افزار اموال و دارایی‌ های ثابت تحت وب پارسان یک ابزار قدرتمند برای مدیریت دارایی‌ ها شناخته می‌ شود که تماما بر اساس قوانین و استانداردها طراحی و پیاده‌ سازی شده است.

فرآیند استقرار و آموزش

فرایند استقرار و آموزش پارسان
استقرار نرم افزار

قابلیت‌ های نرم‌ افزار اموال و دارایی ثابت پارسان

در خصوص قابلیت‌ها و امکانات نرم‌ افزار اموال و دارایی ثابت تحت وب پارسان می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

در هر سازمان و شرکتی مجموعه‌ ای بزرگ و حائز اهمیت از کل دارایی‌ها مربوط به دارایی‌ های ثابت می‌ شود و به همین علت مدیریت و کنترل اموال و چرخه خرید، انتقال و واگذاری، بهره‌ برداری و استفاده یا فروش و اهدای آن‌ها امری اجتناب ناپذیر خواهد بود. علاوه بر این، همواره یکی از دلایل بروز مشکلات درون سازمانی عدم نظارت صحیح بر چرخش اموال بین واحد‌های مختلف و عدم کنترل اموال تحویلی به کارکنان می‌باشد.

در این راستا، نرم‌ افزار اموال و دارایی ثابت با هدف مدیریت عملیاتی و ثبت مربوط به اموال و دارایی‌ها طراحی شده و اطلاعات دقیقی از مشخصات فیزیکی دارایی‌های موجود در سازمان با مشخص نمودن محل استقرار، روادید مرتبط با دارایی از مرحله خرید تا کنارگذاری و اسقاط، استفاده‌ کنندگان دارایی و گزارش‌ های استاندارد در قالب نظام نوین اموال را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

استفاده از این نرم‌ افزار اطمینان از بهبودی فرایند‌ها در زمینه کنترل بر اموال موجود در سازمان می‌باشد. جلوگیری از خرید مازاد، اطلاع از عمر مفید اموال، گزارش‌ گیری از تمام اموال موجود در سازمان و… از هدر رفتن هزینه‌ها و وقت جلوگیری می‌کند و منجر به افزایش سود سازمانی می‌شود و می‌ تواند ظرفیت‌ سازی دقیقی را برای سازمان به ارمغان آورد. محاسبه نرخ استهلاک، نگهداری از سوابق اموال، پیگیری شرایط هر اموال و اطلاع از عمر مفید دارایی‌ها فقط و فقط با استفاده از نرم‌ افزار اموال و دارایی‌ های ثابت امکان‌ پذیر خواهد بود.

منظور از دارایی ثابت چیست؟

دارایی ثابت به دارایی گفته می‌شود که یک سازمان بعد از خرید، تصمیم به فروش یا تبدیل آن به ارزش پولی در سال آینده را ندارد. معمولاً این دارایی‌ها به زیرساخت‌هایی مثل ساختمان، اموال داخل آن، ماشین آلات یا تجهیزات مربوط می‌شود و این دارایی‌ها جزء دارایی‌هایی نیستند که قرار است به صورت مستقیم به مشتریان فروخته شوند. دارایی‌های ثابت، در صورت عملکرد صحیح، می‌توانند برای سازمان آورده‌های بلند مدتی را به همراه بیاورند؛ چرا که معمولاً اموال ثابت عمر محدودی دارند و سود آن‌ها به دلیل فرسودگی و استفاده در طول سال‌ها کاهش می‌یابد.

دارایی‌هایی که به درستی از آن‌ها مدیریت نمی‌شود، احتمال دارد بدون آنکه شخصی متوجه شود و یا بدون توجه به این مسأله که زمان زیادی از تهیه و آخرین تعمیر آن‌ها گذشته است، آسیب ببینند یا مفقود شوند. برای اینکه دارایی‌های ثابت در طول عمر خود بیشترین بازده را داشته باشند، بهتر است سازمان‌ها برای نگهداری از آن‌ها به فکر راه چاره باشند که در این راستا، یکی از کاربردی‌ترین ابزار‌ها، نرم‌افزار مدیریت دارایی می‌باشد که با ویژگی‌ها و امکاناتی خود، می‌تواند به سازمان‌ها کمک کند تا مدیریت بهتری نسبت به اموال و دارایی‌های ثابت خود داشته باشند.

چرا استفاده از نرم‌ افزار اموال و دارایی ثابت تحت وب پارسان برای سازمان‌ ها و شرکت‌ ها امری مهم و ضروری است؟

به دنبال ظهور نرم‌ افزار‌های حسابداری، نرم‌ افزار مدیریت دارایی نیز طراحی شد و کار ثبت و حفاظت از اموال را برعهده گرفت تا بتواند از دارایی سازمان حفاظت کند. این نرم‌افزار به دلایل زیر برای سازمان‌ها و شرکت‌ها مفید و کاربردی خواهد بود:

  • سازمان می‌تواند از اموال و دارایی‌های خود گزارش‌گیری دقیقی داشته باشد.

در صورتی که می‌خواهید از اموال و دارایی شرکت خود یک گزارش جامع و خوب به دست‌آورید و گزارش‌های پراکنده و به هم ریخته از لیست اموال و دارایی شرکت، شما را سرگردان کرده و نمی‌توانید از گزارش موجود سر در بیاورید و لیستی از اموال را برای سرمایه‌گذاری ارائه کنید، بهتر است هر چه سریع‌ تر استراتژی خود را تغییر دهید و به فکر یک ترفند جدید باشید.

اگر می‌خواهید در کوتاه‌ترین زمان ممکن، از وضعیت اموال و دارایی شرکت خود گزارش کاملی دریافت کنید که در این گزارش بتوانید به تفکیک متوجه شوید که چه اموالی خریداری یا فروخته شده یا اینکه کدام یک از اموال اهدا یا مفقود شده یا کدام یک در مرز استهلاک قرار دارد، بهتر است خرید نرم‌افزار اموال و دارایی ثابت را در اولویت کاری خود قرار دهید، چراکه امکان جمع داری اموال و دارایی را برای شما فراهم می‌کند.

در این نرم‌ افزار اموال را به راحتی تعریف و طبقه کرده و این امکان وجود دارد که برای هر کدام از آن‌ها سند حسابداری صادر نمایید. برای شناسایی بهتر مکان اموال حتی می‌توان از طرح درخت‌ واره بهره بگیرید. به همین دلیل نرم‌ افزار اموال و دارایی‌ های ثابت در کمترین زمان و با سرعت بالا به شما کمک می‌کند تا از وضعیت استقرار اموال خود گزارش جامعی را دریافت کنید و برای دریافت این گزارش‌گیری نیازی نیست که در محل کار حضور داشته باشید، بلکه در هر زمان و در هر مکانی می‌توانید این کار را انجام دهید.

  • سازمان می‌ تواند اموال و دارایی‌ های خود را کنترل کند.

چنانچه شما به عنوان صاحب یک شرکت تعداد زیادی اموال و دارایی دارید که برای سازمان ارزش ریالی دارد و ناچار هستید این اموال و دارایی‌ها را در اختیار کارکنان خود قرار دهید تا در جهت منافع سازمان از آن بهره‌مند شوید، لازم است تدابیر حفاظتی را برای آن‌ها در نظر بگیرید تا با معضل مفقودی اموال مواجه نشوید. در چنین شرایطی، برای حفاظت فیزیکی و هراست از اموال دیگر روش‌های قدیمی کارایی لازم را نداشته و سازمان‌ها باید به دنبال شیوه‌های مدرن باشند. در این راستا، شیوه بارکد روشی رایج، کاربردی و مقرون به صرفه برای حفاظت از اموال و دارایی‌ها به شمار می‌آید تا سرقت اموال شرکت به یک کابوس شبانه برای شما تبدیل نشود. شما می‌توانید با استفاده از نرم‌ افزار مدیریت دارایی، تمام اموال ثابت خود به صورت دقیق و خاص طبقه‌بندی کنید و در نهایت با توجه به طبقه‌بندی انجام شده یک بارکد تفکیکی چاپ نمایید.

علاوه بر این، با استفاده از نرم‌ افزار مدیریت دارایی تحت وب پارسان می‌ توانید به راحتی اموال و دارایی‌های خود را مدیریت کنید. در این صورت، امکان ردیابی اموال وجود دارد و هیچ فردی نمی‌تواند بودن کسب اجازه از سازمان، اقدام به جابه‌جایی اموال نماید، چراکه اجازه خروج به این کالا‌ها داده نشده است. این اقدام به هراست و حفاظت از دارایی‌های سازمان کمک شایانی خواهد کرد و به دلیل تدابیر امنیتی لحاظ شده برای ردیابی اموال، تنش‌های درون سازمانی کاهش می‌یابد.

  • سازمان با معضل محاسبه هزینه استهلاک روبرو نخواهد شد.

اینکه استهلاک هر کدام از اموال و دارایی‌ها چقدر است؟ همواره یکی از دغدغه‌های اصلی هر سازمان و شرکتی می‌باشد. ممکن است این سؤال مطرح شود که چرا هزینه استهلاک برای سازمان اهمیت دارد؟ واقعیت این است که دارایی‌های ثابت به مرور زمان عمر مفید خود را از دست می‌دهند و دیگر کارایی سابق را نخواهند داشت و مستهلک می‌شوند؛ بنابراین لازم است با توجه به استاندارد شماره 11 حسابداری، هزینه استهلاک آن‌ها محاسبه و در صورت‌های مالی سازمان آورده شود، اما هم تعیین استهلاک اموال وقت‌گیر است، هم باید زمان زیادی برای محاسبه هزینه استهلاک در نظر گرفته شود و هم اینکه ممکن است این موارد به دلیل ارائه گزارش‌های مبهم و نادرست، برای سازمان تبدیل به یک معضل شود. در چنین شرایطی، استفاده از نرم‌افزار اموال و دارایی‌های ثابت می‌تواند به سازمان کمک کند تا به راحتی محاسبه استهلاک هر دارایی را انجام دهد.

علاوه بر این، نرم‌ افزار اموال کمک می‌کند تا بتوانید از دارایی‌های ثابت خود تاریخچه دقیقی داشته باشید و بعد از انتخاب آن‌ها با توجه به استاندارد شماره 11 حسابداری، نرم‌افزار در چند فرمت مختلف و به صورت نزولی استهلاک و نوع طبقه اموال را محاسبه و اعلام می‌کند. همچنین، می‌تواند از استهلاک دارایی‌ها نیز گزارش ماهانه و سالانه ارائه دهند. ارائه این گزارش می‌تواند به شما کمک کند تا در مورد وضعیت اموال در آینده تصمیم‌گیری کنید تا به دلیل افزایش هزینه تعمیرات، جلوی ضرر و زیان احتمالی گرفته شود.

  • سازمان می‌تواند به اهداف عالی خود برسد.

در صورتی که هدف اصلی شما این است که هر قدمی که برمی‌دارید، بیشتر به هدف عالی سازمان و افق‌های روشن موفقیت نزدیک‌ تر شوید، بهتر است در زمینه مدیریت سازمانی به فکر استفاده از روش‌ های نوین و به روز باشید؛ چراکه لازمه مدیریت عالی در سازمان این است که اشراف کاملی به دارایی‌ ها داشته باشید و مسلماً این امر به وسیله شیوه‌ های سنتی میسر نبوده و بهتر است از به فکر استفاده از روش‌های امروزی و مدرن همچون خرید نرم‌ افزار تحت وب اموال و دارایی ثابت پارسان باشید.

برای اینکه افراد دچار سردرگمی نشوند، نیاز است گزارش اموال و دارایی‌های ثابت سازمان به صورت دقیق، منسجم و تفکیک شده، در دسته‌بندی‌هایی قرار گیرد که در این زمینه نرم‌افزار مدیریت دارایی می‌تواند این گزارش‌ها را به صورت دقیق تنظیم کند. این نرم‌افزار به عنوان حافظ اموال شرکت جلوی سرقت و جابه‌ جایی دارایی‌ها را می‌گیرید و تنظیم گزارش مربوط به استهلاک اموال را به صورت دلخواه در اختیار مدیران قرار می‌دهد تا آن‌ها بتوانند در مورد وضعیت کالا‌های قدیمی تصمیم‌گیری کنند. این مزیت‌ها باعث شده تا مدیران در به کار‌گیری این نرم‌ افزار لحظه‌ ای تردید نکنند، چرا که به ابزاری برای تحقق اهداف بزرگ تبدیل شده و به سازمان در رصد کامل دارایی‌ هایش کمک خواهد کرد و همین امر باعث می‌ شود تا مدیران عالی بتوانند با خیال آسوده به مدیریت عالی بپردازند، چون اطمینان دارند که با خرید نرم‌ افزار اموال و دارایی ثابت تحت وب پارسان بخش عظیمی از وظایف سازمانی به راحتی انجام خواهد شد.

و در پایان، صاحبان کسب و کار‌های مختلف در طول سال به ندرت می‌ توانند فهرست کاملی از اموال و دارایی‌ های ثابت خود را نگهداری کنند و ارزش واقعی آن‌ ها به خصوص دارایی‌ های ثابتی که کوچک هستند را محاسبه و برآورد نمایند. این در صورتی است که دارایی ثابت به راحتی توسط یک نرم‌ افزار اموال و دارایی ثابت کارآمد ثبت می‌شود و امکان مدیریت صحیح اموال را به مالکان ارائه می‌دهد. پس اگر شما هم می‌خواهید جمع‌ آوری و نگهداری سوابق دارایی‌ ها و اموال ثابت شرکت یا سازمان خود را به صورت سیستمی انجام دهید و قصد دارید یک نرم‌ افزار مدیریت دارایی ثابت کارآمد و تحت وب را خریداری کنید، بهتر است با شرکت پارسان در ارتباط باشید.

خدمات پشتیبانی

سطوح خدمات پشتیبانی

سوالات متداول

نرم‌افزار مدیریت اموال و دارایی ثابت پارسان در زمره زیرسیستم‌های مربوط به راهکار مدیریت مالی پارسان قرار گرفته است که معمولا پیشنهاد می‌شود به صورت یک راهکار جامع و یکپارچه مدیریت مالی تهیه شود اما در مواردی که مشتریان محترم فقط نیاز به زیرسیستم اموال و دارایی ثابت داشته باشند این امکان وجود دارد تا این نرم‌افزار جداگانه خریداری شود.

پلاک‌گذاری در نرم‌افزار اموال پارسان به صورت دستی و اتوماتیک انجام می‌شود که تا ۱.۰۰۰.۰۰۰ پلاک را می‌توان به راحتی بر اساس الگوهای دلخواه پلاک‌گذاری کرد. برای آن‌که بتوان کنترل داخلی مطلوبی را اعمال کرد می‌توان در تعریف پلاک دارایی از محل استقرار یا گروه دارایی را در الگوی دلخواه پلاک در نظر گرفت.

محاسبه استهلاک به صورت روز شمار محاسبه می‌شود و به همین دلیل از دقت بالایی برخوردار است. پس از آن‌که نحوه ورود اموال به نرم‌افزار به یکی از روش‌های خرید مستقیم، استقرار از سایر نرم‌افزارها یا انتقال از انبار مشخص شد بر اساس تاریخ بهره‌برداری و تاریخ استقرار، تاریخ ملاک محاسبه استهلاک مشخص شده و بر اساس زمان‌بندی که کاربر در نظر می‌گیرد این مهم انجام می‌شود. هم‌چنین استهلاک دارایی‌هایی که عملیات قطع شناخت برای آن‌ها صورت می‌گیرد به صورت اتوماتیک صورت می‌گیرد.

پس از ثبت تعمیرات می‌توان به دو صورت افزایش عمر مفید یا افزایش بهای تمام شده اثر تعمیرات را اعمال کرد. تجدید ارزیابی تماما بر اساس استاندارد بر اساس گروه دارایی و در دوره‌های ۳ یا ۵ ساله انجام می‌شود و در لحظه تجدید ارزیابی ناخالص مبلغ دفتری صفر می‌شود. در رابطه با الحاق و انفصال مستقیما اثر بهای تمام شده‌ای دارد و بر مبلغ استهلاک نیز اثرگذار است.

گزارش تخصصی برای پوشش نیازهای اطلاعاتی طراحی و پیاده‌سازی شده است که علاوه بر رفع نیازهای مدیران میانی و عالی، نیازهای استفاده‌کنندگان برون سازمانی مانند حسابرسان مستقل و بازرسان را نیز در بر می‌گیرد.

به طور کامل هر آن‌چه که یک سازمان چند شرکتی درباره مدیریت اموال و دارایی ثابت نیاز دارد در نرم‌افزار اموال و دارایی ثابت تحت وب پارسان در نظر گرفته شده است. ساختار سازمانی مد نظر را در نرم‌افزار پارسان ایجاد کرده و پس از آن به طور جداگانه یا هم‌زمان می‌توان عملیات مربوط با اموال را انجام داد. لازم به ذکر است که برای سازمان‌های چندشرکتی به هیچ‌وجه در تعریف کاربران محدودیت وجود ندارد.

زیرسیستم‌ های مرتبط

تازه‌ های کافه دانش

نرم افزار اموال و دارایی ثابت تحت وب پارسان تمامی عملیات را از زمان شناخت اولیه دارایی تا لحظه قطع شناخت دارایی به طور کامل پوشش می دهد. رویدادهایی مانند خرید، انتقال از انبار و استقرار، تعمیرات اساسی، الحاق و انفصال، جابجایی، اسقاط، فروش، تجدید ارزیابی، معاوضه، اهدا، بلااستفاده کردن، استفاده مجدد و دارایی درحال تکمیل از مواردی است که تماما تحت پوشش نرم افزار مدیریت اموال و دارایی ثابت تحت وب پارسان قرار گرفته است. نحوه محاسبه و روش استهلاک، نحوه برخورد با تعمیرات اساسی، الحاق، بلااستفاده کردن، تجدید ارزیابی و سایر موارد به طور کامل منطبق بر استانداردهای حسابداری و قوانین مصوب می باشد. همچنین برای پوشش نیازهای مدیران میانی و عالی، حسابرسان مستقل و بازرسان، ده گزارش تخصصی از جمله خلاصه عملکرد تحلیلی اموال به تفکیک گروه و ریزپلاک، مرور ماتریسی اموال، کاردکس اموال، گزارش جامع تحلیلی اموال در نرم افزار دارایی ثابت پارسان پیاده سازی شده است.

فرآیند کار در نرم افزار اموال و دارایی ثابت پارسان

نرم افزار اموال و دارایی های ثابت تحت وب پارسان یک ابزار قدرتمند برای مدیریت دارایی ها شناخته میشود تماما براساس قوانین و استانداردها طراحی و پیاده سازی شده است که به بخشی از آنها اشاره شده است:

اقلام بهای تمام شده تماما براساس بند ۱۶ استاندارد شماره ۱۱ حسابداری در نظر گرفته است.

– در رابطه با برکناری دائمی یا واگذاری دارایی صراحتا بند ۷۰ استاندارد شماره ۱۱ حسابداری مورد استفاده قرار گرفته است.

– در رابطه با بلا استفاده کردن و استفاده مجدد مطابق بر بخشنامه ۷۸/۹۵/۲۰۰ مورخ ۰۴/۱۱/۱۳۹۵ عمل شده است.

– در رابطه با اسناد حسابداری و خزانه داری میتوان براساس الگوی دلخواه، شابلون سند را برای تمامی عملیات اموال ایجاد کرد.

–  روش  و نحوه محاسبه استهلاک روزشمار و تماما بر اساس ماده ۱۴۹ قانون مالیات های مستقیم و بند ۴۳ استاندارد ۱۱

-در رابطه با تعمیرات اساسی اثر افزایشی عمر مفید و بهای تمام شده مطابق با بند ۱۴ استاندارد ۱۱ حسابداری

– تجدید ارزیابی براساس بند ۲۹ استاندارد ۱۱ حسابداری

– گزارش خلاصه عملکرد تحلیلی مطابق با نیازحسابرسان مستقل

  • تمامی عملیات و محاسبات دقیقا براساس استاندارد شماره ۱۱ حسابداری و همچنین ماده ۱۴۹ قانون مالیات انجام میشود
  • محاسبه استهلاک به صورت روز شمار
  • محاسبه بهای تمام شده براساس پارامترهای استاندارد ۱۱ حسابداری
  • اطلاعات گارانتی اموال
  • امکان پیوست و الصاق سایر اطلاعات اموال
  • محاسبات اموال بلااستفاده براساس بخشنامه ۷۸/۹۵/۲۰۰ مورخ ۰۴/۱۱/۱۳۹۵
  • انجام عملیات اموال گردانی و سرشماری دارایی
  • صدور سند حسابداری به صورت اتوماتیک براساس الگوی سند ایجاد شده از قبل
  • پوشش تمامی عملیات مرتبط با اموال از لحظه شناخت اولیه تا قطع شناخت
  • شناخت اولیه : خرید مستقیم، استقرار، انتقال از انبار، معاوضه، اهدا
  • قطع شناخت : فروش ، اسقاط، انتقال به خارج سازمان، حذف
  • سایر موارد: جابجایی، تعمیرات اساسی، الحاق و انفصال، بلااستفاده کردن و استفاده مجدد، تجدیدارزیابی
  • امکان انتقال اطلاعات اموال از اکسل به نرم افزار اموال و دارایی ثابت تحت وب پارسان
  • اثر افزایشی عمر مفید یا افزایشی بهای تمام شده در صورت ثبت تعمیرات اساسی براساس نظر کاربر
  • امکان انجام عملیات مختلف مرتبط با اموال به صورت تکس یا گروهی مانند اسقاط و وفروش اموال
  • پوشش ساختار هلدینگی و چند شرکتی در تعریف و مدیریت اموال و دارایی ثابت
  • گزارش ماترسی مرور اموال و دارایی ثابت
  • گزارش خلاصه عملکرد تحلیلی
  • گزارش اموال تحویلی
  • کاردکس اموال
  • گزارش جامع تحلیل اموال
  • گزارش تعمیرات دارایی
  • گزارش تحلیلی فروش دارایی
  • گزارش تحلیلی بیمه دارایی
  • گزارش تحلیل استهلاک
  • گزارش تحلیلی شناخت و قطع شناخت 
  • تعريف مراكز هزينه به صورت درختی، چند سطحی و نامحدود
  • اختصاص حساب های تفصیلی به هرکدام از مراکز هزینه ایجادشده
  • تعريف محل های استقرار اموال به صورت درختی و با استفاده از تنظیمات دلخواه و بدون محدوديت
  • تعريف گروه های دارايی به صورت درختی و بدون محدوديت
  • تعريف جمع دار اموال به صورت نامحدود
  • تعريف انواع قوانین استهلاک به صورت نامحدود
  • تعریف انواع ویژگی برای گروه دارایی و اختصاص هرویژگی به دارایی
  • نمایش ویژگی های تعریف شده در فرم خرید مستقیم، استقرار و یا انتقال از انبار
  • تعريف انواع دارايی به تفکیک منقول و غیر منقول، مشهود و نامشهود، انباری، اموالی و…
  • امکان تفکیک دارايی به صورت ساختمان و اراضی، كاال، مالکیت معنوی، حق بهره برداری، سرقفلی و…
  • تعريف دارايی به صورت گروهی، انفرادی
  • تعريف ساختار پلاک دارايی برای تولید خودكار شماره پلاک و ثبت پلاک قديم
  • امکان تنظیمات سرفصل حسابداری مربوط به عملیات مختص به دارايی ( ثبت استهلاک، ثبت خريد دارايی، ثبت هزینه اسقاط، ثبت فروش، ثبت نقل و انقال به خارج سازمان، ثبت معاوضع، ثبت تجدیدارزیابی و موارد دیگر)
  • تولید دارايی بر اساس ساختار پلاک تعريف شده
  • تولید شماره پلاک به صورت دستی و اتوماتیک
  • تعریف الگوی دلخواه برای ایجاد شماره پلاک
  • امکان تعریف ۱.۰۰۰.۰۰۰ پلاک
  • تعريف مراكز هزينه به صورت درختی، چند سطحی و نامحدود
  • اختصاص حساب های تفصیلی به هرکدام از مراکز هزینه ایجادشده
  • تعريف محل های استقرار اموال به صورت درختی و با استفاده از تنظیمات دلخواه و بدون محدوديت
  • تعريف گروه های دارايی به صورت درختی و بدون محدوديت
  • تعريف جمع دار اموال به صورت نامحدود
  • تعريف انواع قوانین استهلاک به صورت نامحدود
  • تعریف انواع ویژگی برای گروه دارایی و اختصاص هرویژگی به دارایی
  • نمایش ویژگی های تعریف شده در فرم خرید مستقیم، استقرار و یا انتقال از انبار
  • تعريف انواع دارايی به تفکیک منقول و غیر منقول، مشهود و نامشهود، انباری، اموالی و…
  • امکان تفکیک دارايی به صورت ساختمان و اراضی، كاال، مالکیت معنوی، حق بهره برداری، سرقفلی و…
  • تعريف دارايی به صورت گروهی، انفرادی
  • تعريف ساختار پلاک دارايی برای تولید خودكار شماره پلاک و ثبت پلاک قديم
  • امکان تنظیمات سرفصل حسابداری مربوط به عملیات مختص به دارايی ( ثبت استهلاک، ثبت خريد دارايی، ثبت هزینه اسقاط، ثبت فروش، ثبت نقل و انقال به خارج سازمان، ثبت معاوضع، ثبت تجدیدارزیابی و موارد دیگر)
  • تولید دارايی بر اساس ساختار پلاک تعريف شده
  • تولید شماره پلاک به صورت دستی و اتوماتیک
  • تعریف الگوی دلخواه برای ایجاد شماره پلاک
  • امکان تعریف ۱.۰۰۰.۰۰۰ پلاک