CRM بیمه ای چیست؟

CRM بیمه راه حلی است که نیازهای خاص کارگزاران بیمه و ارائه دهندگان خدمات بیمه ای را برطرف می کند. همه سرنخ ها واطلاعات خود را می توانید سازماندهی کنید، وظایف را به افراد مناسب به طور خودکار واگذار کنید، و چندین سیاست کاری را در یک سیستم واحد با یک CRM بیمه مدیریت کنید. از طرفی می توانید به نمایندگان خود اجازه دهید با استفاده از عملکرد قدرتمند نسخه های دسکتاپ و تلفن همراه، معاملات را زیر نظر داشته باشید.

میزان اهمیت نرم افزار CRM  برای کارگزاران و نمایندگان بیمه :

رقابت در صنعت بیمه شدید است و از طرفی اعتماد در این صنعت سخت است. نمایندگان و کارگزاران بیمه باید با ارائه تجربیات عالی، ارتباطات متنی و حل و فصل سریع مطالبات، برای مشتریان بالقوه خود حس اعتماد را ایجاد کنند. یک نرم افزار CRM به کسب‌وکارهای بیمه کمک می‌کند تا مشتریان بالقوه را سازماندهی کنند، فرصت‌ها را ردیابی کنند و فعالیت‌ها را خودکار کنند و به شما این امکان را می‌دهد که تمرکز بیشتری روی رفع نیازهای مشتریان خود داشته باشید.

یک شرکت بیمه مانند هر تجارت دیگری بر اساس یک اصل مهم پایه گذاری شده است: روابط با مشتری.

چه یک کارگزار باشید، چه یک نماینده بیمه مستقل، همواره به نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) با ویژگی های غنی برای تیم خود نیاز دارید، این نرم افزار می تواند کلید رشد کسب و کار شما باشد.

نرم افزار CRM بیمه، کل گردش کار بیمه را خودکار و ساده می کند. ورود داده‌ها و نیاز به بایگانی فیزیکی اسناد و مدارک را حذف می‌کند و به نمایندگان بیمه اجازه می‌دهد از زمان خود به طور مؤثرتری استفاده کنند.این نرم افزارهای به شرکت های بیمه ای کمک می‌کند تا وظایف پرسنل را خودکار کرده و به آنها محول کنند،شرکت ها میتوانند سرنخ‌ها و مطالبات خود را سازماندهی کنند و چندین بیمه نامه را در یک سیستم واحد مدیریت کنند.

چرا به CRM بیمه نیاز دارید؟

در اینجا سه دلیل وجود دارد که چرا استفاده از نرم افزار CRM می تواند برای مشاغلی که درصنعت بیمه فعالیت دارند ضروری باشد:

  1. رقابت در صنعت بیمه بسیار شدید است:

بازار بیمه ایران یکی از صنایع بزرگ در کشور است دلیل آن هم حجم بالای میزان حق بیمه، درآمد شرکت های بیمه و تعداد کارمندان در این بخش است.

بدون شک رقابت در این بخش پرسود همچنان افزایش خواهد یافت. و دقیقاً به همین دلیل است که کارگزاران و نمایندگان بیمه باید کارآمدتر و مؤثرتر از همیشه فعالیت داشته باشند. یک نرم افزار CRM می تواند به شما کمک کند در این صنعت رقابتی برجسته شویدو این امر باعث می شود تا بتوانید با ارائه ارتباطات متنی، تجربه استثنایی مشتری و حل سریع مشکلات، بیشتر بر روی رفع نیازهای مشتری تمرکز کنید و میزان بازدهی بیشتری داشته باشید .

  1. CRM بیمه به شما کمک می کند تا اعتماد و اطمینان مشتری را جلب کنید

شما می توانید از دو طریق با مشتریان بالقوه خود یک رابطه قابل اعتماد ایجاد کنید: روش اول هزینه برای تبلیغات رادیویی، تلویزیونی و روزنامه ها است. روش دوم، استفاده از نرم افزار CRM  است .

از صرف هزینه های گزاف برای تبلیغات خودداری کنید و با استفاده از نرم افزار CRM مشتریان بالقوه را به طور قابل اعتماد درگیر کنید. این امر به شما کمک می کند تا روابط بهتری با مشتری داشته باشید و در نتیجه مزایای بی شماری برای کسب و کار خود به همراه داشته باشید.

حتماً بخوانید: مدیریت بازرگانی خارجی چیست؟

  1. اکثر شرکت های بیمه از نرم افزار CRM استفاده می کنند

تحقیقات نشان می دهد که بیش از 80 درصد از شرکت هایی که بیش از ده کارمند دارند از سیستم های CRM استفاده می کنند. اگر شرکت بیمه شما در این محدوده قرار‌دارد، برای جلوگیری از عقب‌ماندن در این صنعت، یک سیستم CRM را به مجموعه خود اضافه کنید.استفاده از نرم افزار CRM به شما کمک می‌کند تا تمام اطلاعات مشتری را متمرکز ذخیره کنید. همچنین کمک میکند تا فرآیندها را خودکار کنید تا نمایندگان بیمه خود را در هنگام تماس با مشتریان فعلی و بالقوه کارآمدتر کنید.


مشاهده نرم افزار ERP


مشاوره نرم افزار بازرگانی خارجی


درخواست دمو

ویژگی های یک نرم افزار CRM موثر چیست؟

خرید هر نرم افزار CRM ای به شما کمک نمی کند کارآمدتر شوید یا کسب و کار کوچک خود را توسعه دهید. در عوض، باید اطمینان حاصل کنید که پلتفرم CRM برای نیازهای تجاری شما مناسب است یا خیر . در اینجا لیستی از ویژگی های CRM وجود دارد که باعث میشود نرم افزار CRM موثرتری داشته باشید :

1- سازماندهی گردش کار :

نرم افزار CRM می تواند با متمرکز کردنِ تمام تعاملات مشتری، سازمان گردش کار را به طور قابل توجهی تحت تاثیر قرار دهد. به بیان دیگر با کمک این نرم افزار، دیگر نیازی به پلتفرم‌های مختلف برای ردیابی تماس‌های تلفنی، ایمیل ها و سایر مبادلات مشتری ندارید.

این ابزار مدیریت مشتری همچنین به نمایندگان بیمه کمک می‌کند تا سازماندهی شده و در بالاترین سطح از فرآیند فروش قرار بگیرند و موقعیت کمتری از دست برد.نرم افزار CRM به نمایندگان بیمه کمک می کند تا تصمیمات تجاری بهتری بگیرند.

2- توزیع خودکار سرنخ ها :

یک نرم افزار CRM میتواند به شما کمک‌کند تا سرنخ ها را به طور خودکار و بر اساس نوع خط مشی مورد علاقه مشتریان احتمالی، در دسترس بودنِ نماینده، جغرافیا یا هر منطق دیگری که فرآیندهای شما را تکمیل می کند، توزیع کنید .

حتماً بخوانید: مزایا و معایب صورت درآمد

3- اولویت بندی سرنخ ها :

یک پلت فرم CRM باید به شما کمک کند تا هر سرنخ را بر اساس اهمیت آن اولویت‌بندی کنید. برای مثال، می‌توانید سرنخ‌ها را بر اساس ویژگی‌های مالی خاص، آنهایی که از یک منبع خاص، یا هر منطق مجموعه دیگری که حداکثر ارزش را ارائه می‌دهد، اولویت‌بندی کنید.

اگر می خواهید فروش خود را افزایش دهید، دانستنِ اینکه در کدام زمینه باید بیشتر سرمایه‌گذاری کنید بسیار مهم است. یک ابزار CRM موثر می تواند به شما در انجام این کار کمک کند.

4- تجزیه و تحلیل و تولید گزارش :

یک نرم افزار CRM بیمه باید تجزیه و تحلیل های لازم را ارائه کند و گزارش هایی را برای نظارت بر روندها، عملکرد و رفتار مشتری تولید کند.

همچنین باید داشبورد کاربرپسندی داشته باشد که تمام اطلاعات مهم را به طور دقیق خلاصه کند و به شما کمک کند تا بینش سریعی در مورد عملکرد فروش و بازاریابی خود داشته باشید.چه در تجارت بیمه سلامت، خودرو، یا زندگی و … باشید، یک نرم افزار CRM که شما را در تجزیه و تحلیل و پیش بینی های لازم به تیم فروش جهت شناسایی مشتریان در معرض خطر ریزش کمک کند بسیار ارزشمند است.


مشاهده نرم افزار ERP


مشاوره نرم افزار بازرگانی خارجی


درخواست دمو

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.