مدیر تجارت بین المللی کیست؟

یک مدیر تجارت بین‌المللی اغلب مسئول نظارت بر تمام جنبه‌های مذاکرات و سیاست‌های تجاری یک شرکت یا دولت – یا فقط بخش خاصی از فعالیت تجاری یک مجموعه است. این متخصصان اغلب حداقل مدرک لیسانس در تجارت بین المللی یا روابط بین الملل کسب می کنند. آنها اغلب به دنبال این هستند که به یک یا چند زبان خارجی نیز مسلط شوند تا شانس خود را برای پرورش شبکه ای موفق از شرکای تجاری آینده بهبود بخشند.
ایجاد ارتباطات خارجی با مقامات تجاری و مدیران صنایع ، سنگ بنای یک حرفه موفق به عنوان یک مدیر تجارت بین المللی است. این امر می تواند در هر دو جهت کار کند. می‌تواند سرنخ فروش صادرات در یک کشور خارجی برای یک تولید‌کننده داخلی باشد. همچنین می‌تواند شامل تضمین محصولات یا خدمات خارج از کشور برای واردات و فروش داخلی باشد.

برخی افراد میتوانند به عنوان مدیر تجارت بین المللی برای شرکت ها شوند تا در انواع خاصی از محصولات یا خدمات برای واردات، صادرات یا هر دو سرمایه گذاری کنند. به عنوان مثال، صنعت نفت می تواند چنین متخصصی را برای تضمین بازار خارج از کشور برای نفت تولیدی خود به کار گیرد. شرکت‌های دیگر ممکن است دامنه وسیع‌تری داشته باشند و از مدیران بازرگانی می‌خواهند تا هرگونه ترتیبات واردات یا صادرات را در خارج از کشور بیابند که می‌تواند سودآور باشد. اکثر بنادر بزرگ و سایر انواع مراکز تجاری، مدیرانی را برای نظارت بر اجرای تعرفه ها یا صرفا فهرست نویسی آنچه که برای ثبت رسمی می آید و می رود، استخدام می کنند.

مزایای مطالعات بازارهای خارجی

مطالعه بازارهای خارجی، موانع تجاری و بازارهای نوظهور به یک مدیر تجارت بین المللی کمک می کند تا مزایای هر مدل از تجارت را درک کند. یک مدیر بازرگانی بین‌المللی ممکن است چندین بار در سال به بازارهای کلیدی در سرتاسر جهان سفر کند یا در آن بازار خارجی مستقر شود و به‌عنوان مدیر ارشد و دیپلمات ارشد یک شرکت یا یک صنعت عمل کند.
تحصیل برای یک مدیر تجارت بین المللی اغلب شامل تحصیل درامور نقلیه، جزئیات تجارت، امور مالی و فرهنگ می شود. همچنین به تکنیک های مدیریت و بازاریابی رایج در سایر کشورها می پردازد که این امر به حرفه ای تر شدن در مذاکرات و حتی ایجاد روابط مهم بین المللی کمک می کند. مفهوم تبدیل شدن جهان به یک “دهکده جهانی” از نظر فرهنگ و تجارت، سنگ بنای آموزش روابط بین الملل است، و به مدیران تجاری آینده دانش بیشتری را ارائه می دهد که برای برنده شدن در قراردادها و تماس با افرادی که دارای جایگاه های ویژه و مهمی چه از نظر سیاسی یا اجتماعی هستند کمک میکند.


مشاهده نرم افزار ERP


مشاوره نرم افزار بازرگانی خارجی


درخواست دمو

انواع مختلف تجارت بین المللی:

تجارت بین الملل صرفاً مبادله خدمات و کالاها در مرزهای مختلف جغرافیایی است. انواع تجارت بین المللی شامل تجارت بین بنگاهی، تجارت درون صنعتی، تجارت درون بنگاهی، تجارت بین صنعتی است. همه این انواع تجارت بین المللی شامل واردات یا صادرات کالا و خدمات است. تنها تفاوت در دامنه و روش هایی است که معاملات مختلف در آن اعمال می شود.
یکی از انواع تجارت که در انواع تجارت بین المللی قرار می گیرد، تجارت درون صنعتی است. در این تجارت، واردکنندگان کالاهایی مشابه کالاهای تولید شده در کشور وارد می کنند. نمونه ای از این نوع فروش را می توان در واردات خودرو مشاهده کرد. عملاً هر کشوری که خودرو تولید می کند، انواع دیگر خودروها را نیز از کشورهای دیگر وارد می کند.

حتماً بخوانید: مزایا و معایب صورت درآمد

در تجارت درون بنگاهی، تجارت بین‌الملل به تسلیحات مختلف یا شرکت‌های تابعه یک شرکت چند ملیتی محدود می‌شود. تجارت بین شرکتی بین انواع مختلف شرکت هایی که انواع مختلفی از کالاها را تولید می کنند، رخ می دهد. این نوع تجارت را می توان در مورد تامین‌کننده مواد اولیه و شرکت واردکننده مواد اولیه که در کشور دیگری مستقر است میتوان مشاهده کرد.

تجارت بین صنعتی

به روشی اطلاق می‌شود که در آن طرفین دو کشور کالاهایی را مبادله‌می‌کنند که در هیچ کشوری تولید‌نمی‌شوند. به عنوان مثال، کشوری که نفت دارد ممکن است نفت را به کشوری صادر کند که ذخایر نفتی ندارد. به‌همین دلیل قادر به تولید نفت نیست. کشور مقصد ممکن است به نوبه خود سیب را به کشور تولیدکننده نفت صادر کند. کشور تولیدکننده نفت ممکن است آب و هوای مناسبی برای رشد سیب نداشته باشد. در این مورد، تجارت بین صنعتی بین دو کشور رخ داده است. زیرا اقلامی که مبادله می شود، اقلامی‌بوده که در هیچ کدام از کشورها قابل تولید نبوده‌است. گاهی اوقات دلایلی که کشورها قادر به تولید اقلام نیستند ممکن است شامل فقدان توانایی فنی برای تولید اقلام یا کمبود مواد اولیه باشد.

اگرچه عمدتاً اقلام مادی در تجارت بین‌صنعتی در انواع تجارت بین‌الملل قرار می‌گیرند، اما اقلام نامشهود مانند مهارت‌ها و خدمات نیز دخیل هستند. برای مثال، کشور A می تواند کارشناسانی را از کشور B استخدام کند تا بیایند و به آنها در طراحی و ساخت سیستم مترو کمک کنند. کشور B همچنین می تواند کارگران ماهر کشاورزی را از کشور الف استخدام کند و به آنها کمک کند تا یک سیستم آبیاری موثر کشاورزی را اجرا کنند. در این مورد، یک تجارت بین مهارت ها رخ داده است.

کلام آخر

شرکت راهکارهای نرم افزاری پارسان برای رفع تمامی نیازهای شما در حوزه ی نرم افزاری، سامانه یکپارچه تحت وب پارسان را خدمت شما پیشکش می دارد.

شما می توانید از طریق لینکهای زیر، توضیحات جامع و کامل محصولات را مطالعه نماییدو در صورت نیاز اقدام به ارسال درخواست دموی رایگان از این سامانه کنید.

همچنین کارشناسان ما در واحد فروش، مشتاقانه آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما مشتریان گرامی در خصوص نحوه ارائه سیستم، عقد قرارداد و سایر موارد مرتبط هستند.


مشاهده نرم افزار ERP


مشاوره نرم افزار بازرگانی خارجی


درخواست دمو

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.