به عنوان یک صاحب کسب و کار ، باید سعی و تلاش زیادی جهت فروش محصولات خود داشته باشید. مدیر عامل و موسس بودن کافی نیست، بهتر است همواره خود را به عنوان رئیس بازاریابی، مدیر عملیات، طراح محصول و پشتیبانی مشتری در یک روز ببینید.بازاریابی بخشی ضروری از یک کسب و کار در حال رشد است، اما می تواند فوق العاده وقت گیر باشد.
زمانی که برای اولین بار یک تجارت الکترونیکی را راه اندازی می کنید ممکن است دشوار باشد. زیرا اغلب بر روی یک روش کار می کنید و هر درآمدی که دارید صرف توسعه و خرید محصولات می شود.
من برای مدت طولانی از سرمایه‌گذاری در نرم‌افزار خودداری کردم. زیرا می‌ترسیدم با اشتراک‌های گران‌قیمت گره بخورم و پول را از محصولات جدید منحرف کنم. با این حال، مشخص شد که در واقع نرم افزار بازاریابی شگفت انگیزی وجود دارد که تقریباً هیچ هزینه ای ندارد. (گاهی اوقات حتی رایگان است) و ساعت ها در وقت شما صرفه جویی می کند.
در این مقاله، من می‌خواهم به چگونگی مفیدبودن فناوری بازاریابی به شما در رشد کسب‌وکارتان توضیح دهم و نمونه‌هایی از برخی از ابزارهایی را که در کمک به من در ایجاد کسب‌وکار تجارت الکترونیک بسیار ارزشمند بوده‌اند، ارائه می‌دهم.

نرم افزار بازاریابی چیست؟

نرم افزار بازاریابی به هر ابزاری اطلاق می شود که از شما در فعالیت های بازاریابی شما پشتیبانی می کند. به عبارت دیگر، نرم افزاری که به شما کمک می کند روابط خود را با مشتریان فعلی مدیریت کنید و/یا به شما کمک می کند تا مشتریان آینده را به دست آورید.
این شامل ابزارها و عملکردهای مختلفی است که به شما کمک می کند:
– اطلاعات و سفارشات مشتریان خود را مدیریت کنید،
– بازاریابی ایمیلی
– ابزارهای بازاریابی رسانه های اجتماعی
– نرم افزار تبلیغاتی
– ابزارهای سئو
– ابزارهای تحقیقات بازار برای کمک به شناسایی مشتریان بالقوه جدید

 

چرا به نرم افزار بازاریابی نیاز دارید؟

یا به بیان دیگر، نرم افزار بازاریابی چگونه می تواند برای شما و کسب و کارتان مفید باشد؟

– صرفه جویی در وقت شما

همانطور که اشاره کردم، مزیت اصلی استفاده از نرم افزار بازاریابی دراین است که می توانید در مصرف زمان خود صرفه جویی کنید. هرکسی که ساعت‌ها به‌صورت دستی آدرس‌های ایمیل مشتریان جدید را در اکسل تایپ کرده است، یا یک روز را صرف جستجوی گوگل کرده تا فهرستی از کلمات کلیدی را برای استفاده در فهرست محصولات جدید خود جمع‌آوری کند، می‌داند که کارهای بازاریابی چقدر خسته‌کننده و وقت‌گیر هستند.

مشکل این است که آنها باید به پایان برسند و زمانی که شما یک کسب و کار جدید را راه اندازی می کنید، همیشه شخص دیگری را ندارید که این کارهای دستی و طاقت فرسا را به آنها برون سپاری کنید.
نرم افزار بازاریابی اغلب این قابلیت را دارد که این کارهای دستی را از برنامه شما حذف کند تا بتوانید کارهای مهم تر مانند کار بر روی استراتژی بازاریابی یا تصمیم گیری در مورد محصول جدیدی را که قرار است عرضه کنید، انجام دهید.

 

حتماً بخوانید: مزایا و معایب صورت درآمد

– کاهش خطای انسانی و افزایش مسئولیت پذیری

یکی دیگر از مزایای نرم افزار بازاریابی کمک به کاهش خطاهای انسانی است. تایپ کردنِ جزئیات مشتری با دست راهی سریع برای به دست آوردن یک پایگاه داده پر از اشتباهات املایی است. یک نرم افزار بازاریابی بسیار قابل اعتمادتر است.
نرم افزار بازاریابی نیز می تواند شما را پاسخگو نگه دارد. اگر قصد دارید هر روز ظهر یک پست در رسانه های اجتماعی ارسال کنید، دیر یا زود فراموش خواهید کرد یا چیز مهمتری مانع انجام این کارخواهد شد.

نمونه هایی از نرم افزار بازاریابی :

هزاران ابزار مختلف بازاریابی وجود دارد و شما نرم افزار بازاریابی را پیدا خواهید کرد که تقریباً برای هر کاری که فکرش را بکنید طراحی شده است :

– ابزار رسانه های اجتماعی

74 درصد از مصرف کنندگان هنگام تصمیم گیری برای خرید یک محصول از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند، بنابراین هیچ برند تجارت الکترونیکی نمی تواند این ابزار را نادیده بگیرد.

ارسال محتوای مناسب که مخاطبان شما با آن درگیر هستند، بخش مهمی از ساخت برند شما و افزایش آگاهی از محصولات شما است. همه چیز در مورد ثبات است، مطمئن شوید که پست های شما در زمان های مناسب به دست افراد مناسب می رسد.

با این حال، می تواند این کار زمان بر باشد و به راحتی در میان تمام کارهای دیگر در برنامه ریزی شما فراموش شود. به خصوص اگر رسانه های اجتماعی مختلف را مدیریت می کنید. اینجاست که ابزارهای مدیریت رسانه‌های اجتماعی وارد می‌شوند. آنها به شما اجازه می‌دهند تا تعداد زیادی پست را یکباره ایجاد کنید و سپس آنها را برنامه‌ریزی کنید تا به‌طور خودکار در زمان و تاریخ مشخص ارسال شوند.

 

نرم افزار ERP تحت وب پارسان یک سامانه جامع برای رفع تمامی نیازهای سازمان شما در حوزه ی نرم افزار ERP می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دموی رایگان نرم افزار اینجا کلیک کنید

 

نمونه هایی از ابزارهای بازاریابی رسانه های اجتماعی :

– بازاریابی ایمیلی:

بازاریابی ایمیلی یکی از مهمترین ابزارهای یک تجارت الکترونیکی است.
اکثر ابزارهای اولیه بازاریابی ایمیلی به شما این امکان را می‌دهند تا قالب‌هایی ایجاد کنید. (بنابراین نیازی به طراحی ایمیل‌های خود در هر بار ندارید) و ایمیل‌ها را برای ارسال در آینده برنامه‌ریزی کنید، و همچنین تجزیه و تحلیل‌هایی درباره نرخ باز و نرخ کلیک ارائه دهید.

مانند پست کردن یک محتوا در رسانه های اجتماعی، ارسال ایمیل های فردی می تواند خسته کننده و پر زحمت باشد. اما نرم افزار خوب اتوماسیون بازاریابی ایمیلی این فرآیند را بسیار آسان تر می کند. بسیاری از ارائه دهندگان نرم افزار در حال حاضر ابزارهای اتوماسیون بازاریابی را شامل می شوند که به شما این امکان را می دهد قوانین و قیف های فروش را ایجاد کنید تا زمانی که مشتری یا مخاطب اقدام خاصی را انجام می دهد، به طور خودکار یک ایمیل یا پیامک بعدی برای آنها ارسال شود.
شما می توانید ابزارهای بازاریابی ایمیلی را پیدا کنید که برای هر نوع کسب و کاری طراحی شده اند و هزینه آن بسیار متفاوت خواهد بود. در نهایت، می‌توانید مقدار زیادی پول در ماه برای نرم‌افزار بازاریابی ایمیلی اختصاصی هزینه کنید
از سوی دیگر، گزینه‌های واقعاً فوق‌العاده‌ای برای کسب‌وکارهای تجارت الکترونیک جدید وجود دارد که همه ابزارهای مورد نیاز شما را با هزینه ی اندکی در اختیارتان قرار خواهد داد.

 

– تبلیغات آنلاین :

به‌عنوان یک کسب‌وکار ، باید روی تبلیغاتی سرمایه‌گذاری کنید که بازدهی بالایی داشته باشد مانند گوگل، اینستاگرام، فیس‌بوک و……….. تبلیغات گوگل در این زمینه پیشتاز است و تقریباً دو سوم مردم (63٪) احتمالاً روی تبلیغات گوگل کلیک می کنند.
مدیریت کمپین های تبلیغاتی مستلزم بررسی منظم حجم عظیمی از داده ها است. کاری که اگر فردی داده محور نباشید می تواند زمان زیادی را ببرد و بسیار خسته کننده باشد. خوشبختانه، ابزارهای تبلیغات آنلاین زیادی وجود دارد که داده‌ها را برای شما تجزیه و تحلیل می‌کنند، هزینه‌های شما، نرخ تبدیل را نظارت می‌کنند و به‌طور خودکار پیشنهادهای کلمه کلیدی شما را به‌روزرسانی می‌کنند.
بسته به جایی که در حال تبلیغ هستید، می توانید ابزارهای تبلیغاتی را به طور خاص برای آن بازار یا کانال پیدا کنید. به عنوان مثال، مجموعه کاملی از ابزارها برای تبلیغات در آمازون به طور خاص طراحی شده اند.

– ابزارهای بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO).

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) بخش مهمی از رشد یک تجارت الکترونیکی است. برای اینکه وب سایت و محصولات شما توسط مشتریان پیدا شوند، باید آنها را برای کلمات کلیدی مناسب رتبه بندی کنید تا در جستجوی مشتریان ظاهر شوند.
ابزارهای بهینه سازی برای موتورهای جستجو به شما این امکان را می دهند که تشخیص دهید برای اینکه در مقابل مشتریان هدف خود قرار بگیرید، باید چه کلمات کلیدی را رتبه بندی کنید و میزان عملکرد این کلمات کلیدی را برای شما پیگیری کنید.
مانند تبلیغات آنلاین، ابزارهای سئوی زیادی وجود دارد که به طور خاص برای کانال فروش شما طراحی شده‌اند. به عنوان مثال، ابزارهایی که برای بازارهای خاصی مانند آمازون یا Etsy طراحی شده اند.

نتیجه گیری :

بازاریابی برای کسب و کار شما واقعاً مهم است، اما می تواند زمان و نیروی مغز زیادی را مصرف کند.
یک نرم افزار مناسب می‌تواند کسب و کار شما را متحول کند. همچنین میتواند زمان و تلاش لازم برای ایجاد روابط با مشتری و رشد برند شما را کاهش دهد. گزینه‌هایی برای همه بودجه‌ها وجود دارد. بنابراین این فقط یک سوال است که در مورد چه چیزی کمک می‌خواهید و سپس مناسب‌ترین گزینه را پیدا کنید.

 

کلام آخر

شرکت راهکارهای نرم افزاری پارسان برای رفع تمامی نیازهای شما در حوزه ی نرم افزاری، سامانه یکپارچه تحت وب پارسان را خدمت شما پیشکش می دارد.

شما می توانید از طریق لینکهای زیر، توضیحات جامع و کامل محصولات را مطالعه نماییدو در صورت نیاز اقدام به ارسال درخواست دموی رایگان از این سامانه کنید.

همچنین کارشناسان ما در واحد فروش، مشتاقانه آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما مشتریان گرامی در خصوص نحوه ارائه سیستم، عقد قرارداد و سایر موارد مرتبط هستند.

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.