تحلیلگر بودجه کیست؟

تحلیلگران بودجه به شرکت ها، سازمان های غیرانتفاعی، سازمان های دولتی و سایر نهادها در سازماندهی منابع مالی خود کمک می کنند. آنها بودجه‌ها را تولید، تجزیه و تحلیل و عملی می‌کنند و در عین حال برآوردهایی از نیاز مالی آینده برای این نگرانی‌ها انجام می‌دهند. برای مشاغل خصوصی، این ممکن است به معنای بررسی بودجه برای یافتن راه های جدید برای بهبود کارایی و افزایش سود باشد. برای سازمان‌های غیرانتفاعی و دولتی، این ممکن است به معنای تجزیه و تحلیل کارآمدترین روش تخصیص بودجه و منابع در برنامه‌ها و بخش‌های مختلف باشد. تحلیلگران بودجه نیز گزارش هایی را به صورت سالانه و هر زمان که نیاز باشد برای ارزیابی پیشنهادات بودجه تهیه می کنند. آنها همچنین ممکن است در تجزیه و تحلیل خط مشی و تهیه پیش نویس قوانین مربوط به بودجه مشارکت داشته باشند.

تحلیلگر بودجه چیست؟

 

 شغل تحلیلگر بودجه

آیا تحلیلی و جزئیات گرا هستید؟ آیا به دنبال شغلی هیجان انگیز و چالش برانگیز هستید که از استعدادهای فراوان شما استفاده کند؟ تبدیل شدن به یک تحلیلگر بودجه می تواند برای شما مناسب باشد.

 

مسئولیت های شغلی تحلیلگران بودجه

شغل یک تحلیلگر بودجه مستلزم آن است که هزینه ها در طول سال بررسی شود تا مطمئن شود که از بودجه پیشنهادی پیروی می کند و تصمیم می گیرد که آیا تغییرات برای برنامه ها یا پروژه های مختلف لازم است یا خیر. در اینجا برخی از مسئولیت های یک تحلیلگر بودجه آورده شده است:

  • برای توسعه بودجه سازمان همکاری کنید
  • بودجه ها را خلاصه کنید و بینشی در مورد درخواست های بودجه ارائه دهید
  • پیشنهادهای بودجه را برای کامل بودن، دقت و انطباق بررسی کنید
  • از توصیه های بودجه در برابر مدیریت یا ذینفعان دفاع کنید
  • انجام تجزیه و تحلیل هزینه و فایده برای تعیین کارایی برنامه
  • کنترل هزینه ها را حفظ کنید
  • بودجه سازمانی تلفیقی ایجاد کنید
  • نظارت بر تهیه گزارش های منظم و ویژه بودجه
  • درخواست های بودجه را برای سازمان، قانونگذاران و مردم توضیح دهید
  • کمک فنی با تجزیه و تحلیل هزینه
  • وضعیت رله و در دسترس بودن وجوه
  • برآورد نیازهای مالی آینده

چشم انداز شغلی برای تحلیلگران بودجه

طبق دفتر آمار کار ، انتظار می‌رود این شغل بین سال‌های 2016 تا 2026 به میزان 7 درصد رشد کند. این سرعت تقریباً به اندازه میانگین همه مشاغل است. با این حال، به دلیل نیاز به استفاده موثر از بودجه عمومی در دولت های فدرال، ایالتی و محلی، تقاضا برای تحلیلگران بودجه ادامه خواهد داشت.

این بدان معنا نیست که هیچ رقابتی برای این نوع استخدام وجود نخواهد داشت. کسانی که زودتر خود را متمایز می کنند، بهترین چشم انداز را خواهند داشت.

با مدرک لیسانس مدیریت بازرگانی در حسابداری چه کاری می توانم انجام دهم؟

این برنامه مدرک شما را برای حرفه ای به عنوان یک تحلیلگر بودجه آماده می کند. این برنامه بر مفاهیم حسابداری و همچنین مدیریت، امور مالی، فناوری، بازاریابی و قانون تجارت تأکید دارد. شما همچنین مهارت های مهم تجاری را از طریق دوره های مدیریت عملیات و برنامه ریزی استراتژیک یاد خواهید گرفت.

علاوه بر این، شما قادر خواهید بود عوامل مشترک بین تئوری مالی و قانون مالیات و همچنین مسائل سیاست اقتصادی و اجتماعی مالیات را تشخیص دهید. شما قادر خواهید بود اطلاعات مالی را با استفاده از GAAP (اصول حسابداری پذیرفته شده عمومی) گزارش و ثبت کنید. شما یاد خواهید گرفت که در مورد رفتارهای اخلاقی مناسب قضاوت کنید که از قوانین و مقررات قابل اجرا در عمل حسابداری پیروی می کنند. همچنین، ابزارهایی برای ادغام تئوری، دانش و فناوری برای تفسیر اطلاعات مالی و غیرمالی برای کمک به رهبران در سازمان یاد خواهید گرفت.

نرم افزار ERP تحت وب پارسان یک سامانه جامع برای رفع تمامی نیازهای سازمان شما در حوزه ی نرم افزار ERP می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دموی رایگان نرم افزار اینجا کلیک کنید

مهارت های کلیدی سخت برای تحلیلگران بودجه

  •   ریاضیات: تحلیلگران بودجه هر روز از ریاضیات برای ارزیابی درخواست های بودجه و نظارت بر هزینه ها و درآمد استفاده می کنند. آنها اغلب از معادلات پیچیده و فرمول های آماری در تجزیه و تحلیل خود استفاده می کنند.
  •  پیش بینی: پیش بینی فرآیندی چند بخشی است که به تحلیلگران اجازه می دهد برای آینده برنامه ریزی کنند. تحلیلگران روش‌هایی مانند برون‌یابی یا تحلیل رگرسیون را در داده‌های آماری برای ایجاد پیش‌بینی اعمال می‌کنند.
  •   نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمانی: این نرم افزار منابع یک شرکت از جمله امور مالی، عملیات، گزارش و منابع انسانی را مدیریت می کند. تحلیلگران از برنامه های ERP برای درک اینکه چگونه بودجه آنها بر جنبه های مختلف سازمانشان تأثیر می گذارد استفاده می کنند.
  •  حسابداری عمومی: از آنجایی که تحلیلگران بودجه بر درآمدها و هزینه ها نظارت دارند، معمولاً به دانش اساسی حسابداری نیاز دارند . تحلیلگران بودجه لازم نیست حسابداران رسمی باشند، اما آنها باید اصول کلی حسابداری را درک کنند.

مهارت های کلیدی نرم برای تحلیلگران بودجه

  •   گوش دادن فعال: تحلیلگران باید به آنچه دیگران می گویند توجه زیادی داشته باشند. این به آنها کمک می کند تا اهداف و چالش های مالی سازمان ها را برای برنامه ریزی و پیش بینی دقیق درک کنند.
  •  تفکر انتقادی و حل مسئله: یک تحلیلگر بودجه از مهارت های حل مسئله برای مشکلات مالی استفاده می کند. مهارت های تفکر انتقادی به تحلیلگران کمک می کند تا راه حل های متعددی را ارزیابی کنند تا بهترین مسیر را برای سازمان خود انتخاب کنند.
  •   ارتباطات: یک تحلیلگر باید توصیه های خود را به وضوح توضیح دهد تا رهبران بدانند که چگونه تصمیمات بودجه می تواند بر شرکت آنها تأثیر بگذارد. این کار به مهارت های ارتباطی نوشتاری و شفاهی قوی نیاز دارد .
  •  مدیریت زمان: تحلیلگران بودجه باید زمان خود را مدیریت کرده و ضرب الاجل های مهم را رعایت کنند. مهارت‌های قوی مدیریت زمان همچنین به تحلیلگران اجازه می‌دهد تا برای وقت همکاران خود، از جمله مدیران و مدیران، ارزش قائل شوند.

آموزش های اضافی / الزامات

گذراندن دوره های اقتصاد و آمار که برای این حرفه مناسب است، اغلب مفید است. شما می توانید انتخاب کنید که یک مدیر مالی رسمی دولتی شوید که به مدرک لیسانس، 24 ساعت اعتبار مطالعه در مدیریت مالی و دو سال تجربه در سطح حرفه ای در مدیریت مالی دولتی نیاز دارد. برای این تعیین، شما باید یک سری امتحانات را بگذرانید و قبول شوید و هر دو سال یکبار 80 واحد آموزش مداوم را حفظ کنید.

علاوه بر جزئیات گرا بودن، تحلیلگران بودجه باید مهارت های تحلیلی، ارتباطی، ریاضی و نوشتاری خوبی داشته باشند. در حالی که دوره های ریاضی اضافی ممکن است شما را جلوتر از همه قرار دهد، مدرک شما پایه محکمی را برای شما فراهم می کند که برای برتری لازم است.

کلام آخر

یک برنامه جبران خدمات زمانی موفق است که عادلانه باشد و جوابگوی نیاز تمام کارکنان باشد.شرکت راهکارهای نرم افزاری پارسان برای رفع تمامی نیازهای شما در حوزه ی نرم افزاری، سامانه یکپارچه تحت وب پارسان را خدمت شما پیشکش می دارد.

.شما می توانید از طریق لینکهای زیر، توضیحات جامع و کامل محصولات را مطالعه نماییدو در صورت نیاز اقدام به ارسال درخواست دموی رایگان از این سامانه کنید.همچنین کارشناسان ما در واحد فروش، مشتاقانه آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما مشتریان گرامی در خصوص نحوه ی ارائه ی سیستم، عقد قرارداد و سایر موارد مرتبط هستند.

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.