گزارشگری مالی داخلی و خارجی چیست؟

گزارشگری مالی داخلی و خارجی چندین تفاوت کلیدی دارند که باید از آنها آگاه باشید. داخلی یک روش تجاری است که شامل گردآوری اطلاعات مالی بر مبنای مکرر برای استفاده در سازمان است. اسناد ممکن است حاوی اطلاعات محرمانه مانند شاخص‌های تجاری، عملکرد مالی، شاخص‌های عملکرد و غیره باشند. این اسناد برای کمک به افرادی که در شرکت کار می‌کنند در تصمیم‌گیری آگاهانه طراحی شده‌اند.

از سوی دیگر، گزارش‌دهی خارجی شامل تهیه اطلاعات مالی برای توزیع به طرف‌های خارج از سازمان است. برخلاف گزارش های داخلی، گزارش های خارجی حاوی اطلاعات محرمانه در مورد شرکت نیستند.

 

دریافت‌کنندگان گزارش‌های خارجی شامل سرمایه‌ گذاران بالقوه، وام دهندگان و اعتباردهندگان هستند که گزارش‌ها را برای ارزیابی وضعیت مالی شرکت می‌خواهند. گزارش های مالی خارجی اصلی شامل صورت سود و زیان، ترازنامه و صورت جریان های نقدی است.

گزارشگری مالی داخلی و خارجی چیست؟خلاصه

گزارشگری مالی داخلی شامل جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات مالی برای استفاده توسط مدیریت در تصمیم گیری است.

گزارشگری مالی خارجی شامل جمع آوری و گزارش اطلاعات مالی برای توزیع بین سهامداران و سرمایه گذاران بالقوه است.

گزارش‌های مالی داخلی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که فقط برای افراد درون سازمان مشاهده شوند، در حالی که گزارش‌های مالی خارجی برای هر فردی خارج از سازمان قابل دسترسی است.

درک گزارشگری مالی داخلی

گزارش های مالی تهیه شده برای استفاده داخلی با گزارش های مالی که در دسترس عموم است متفاوت است. به طور کلی، گزارش‌های مالی داخلی به منظور ارائه اطلاعات کافی به مدیریت برای کمک به فرآیند تصمیم‌گیری، جزئیات بیشتری دارند.

 

از آنجایی که گزارش های مالی داخلی به صورت عمومی در دسترس نیست، شرکت ملزم به رعایت اصول پذیرفته شده حسابداری (GAAP) در هنگام تهیه گزارش ها نیست. به عنوان مثال، هنگام تهیه گزارش فروش برای شش ماه گذشته، مدیریت ممکن است از حسابدار بخواهد که تمام معاملات مانند تخفیف، بازده و سایر موارد خطی را که بر ارزش خالص فروش تأثیر می‌گذارند، لحاظ کند. به طور کلی گزارش های مالی داخلی موضوعات مختلفی مانند فروش، بازاریابی، منابع انسانی و غیره را پوشش می دهد.

 

استفاده از گزارش های مالی داخلی

  1. اطلاعات کارکنان را جمع آوری کنید.

گزارش های مالی داخلی ممکن است برای ارائه اطلاعات در مورد کارکنان استفاده شود. مدیریت ممکن است به گزارش‌های داخلی کارکنان نیاز داشته باشد که اطلاعاتی در مورد عملکرد کارکنان ، کارایی عملیاتی در سطح بخش، فعالیت‌های افشاگر و غیره ارائه می‌دهد.

 

هنگامی که گزارش های مالی کاهش بهره وری یک بخش خاص را با وجود دریافت بودجه افزایش یافته نشان می دهد، مدیریت ممکن است از گزارش داخلی برای سازماندهی مجدد بخش استفاده کند. همچنین، مدیریت می‌تواند از گزارش‌های کارکنان برای تشویق فعالیت‌های افشاگر استفاده کند، جایی که کارمندان فعالیت‌هایی را گزارش می‌کنند که خط‌مشی‌های شرکت را نقض می‌کنند.

نرم افزار ERP تحت وب پارسان یک سامانه جامع برای رفع تمامی نیازهای سازمان شما در حوزه ی نرم افزار ERP می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دموی رایگان نرم افزار اینجا کلیک کنید

  1. رفتار مشتری و اطلاعات اعتباری را ردیابی کنید.

یک شرکت همچنین می تواند از یک گزارش مالی داخلی برای ردیابی مشتریان فعلی و نظارت بر نحوه بازپرداخت اعتبار مشتریان استفاده کند. این در مشاغلی کار می کند که شرایط اعتباری را برای معاملات فروش ارائه می دهند. مدیریت از این گزارش استفاده می کند تا ببیند مشتریان اعتباری تا چه اندازه شرایط اعتبار خود را رعایت می کنند.

 

برای مثال، یک شرکت خرده‌فروشی که کالاها را به صورت اعتباری می‌فروشد، ممکن است از بخش اعتبار بخواهد که گزارشی از تمام مشتریان اعتبار، شرایط اعتبار، میزان اعتباری که قبلا پرداخت شده، میزان اعتبار پرداخت نشده، نکول‌های اخیر و غیره را تهیه کند. به مدیریت کمک می کند تا بین مشتریان اعتباری که اعتبار را به موقع پرداخت می کنند و مشتریان اعتباری که در پرداخت اعتبار تاخیر یا نکول کرده اند تمایز قائل شود.

 

سپس مدیریت ممکن است با مشتریانی که در پرداخت‌ها کوتاهی کرده‌اند پیگیری کند یا تصمیم بگیرد که آیا به اعطای اعتبار به مشتریان خاص ادامه دهد یا شرایط اعتبار بیشتر را متوقف کند.

 

درک گزارشگری مالی خارجی

گزارشگری مالی خارجی یک روش تجاری است که شامل ارائه اطلاعات مالی به صورت دوره ای به سرمایه گذاران و سهامداران بالقوه است. گزارش ها عمدتاً صورت های مالی و سایر اطلاعات مرتبط در مورد شرکت هستند که سرمایه گذاران برای تصمیم گیری سرمایه گذاری به آن نیاز دارند. معمولاً گزارش ها حاوی اطلاعات محرمانه ای در مورد شرکت نیستند، مگر اینکه برای دستیابی به هدف خاصی افشا شوند.

برای برآوردن نیازهای اطلاعاتی افراد ذینفع مختلف مانند سرمایه گذاران، تحلیلگران، تنظیم کننده ها و غیره و همچنین انجام وظیفه پاسخگویی سازمان انجام می شود.

 

در ایالات متحده، شرکت های سهامی عام ملزم به ارائه فرم 10-K سالانه و فرم 10-Q هر سه ماهه به کمیسیون بورس و اوراق بهادار هستند.

 

استفاده از گزارش های مالی خارجی

  1. اطلاعاتی در مورد سلامت مالی یک شرکت ارائه دهید.

دو دلیل اصلی برای تهیه گزارش های مالی خارجی وجود دارد. اولین دلیل ارائه اطلاعات عمومی در مورد سلامت مالی شرکت است. این قانون برای شرکت های دولتی اجباری است که اطلاعات عملکرد مالی خود را هر ساله منتشر کنند.

 

  1. نهادهای رقیب را مقایسه کنید.

شرکت های سهامی عام سرمایه را از مردم دریافت می کنند و از این رو موظفند مردم را از سلامت مالی و عملکرد شرکت آگاه کنند. تحلیلگران مالی همچنین از این اطلاعات برای محاسبه نسبت ها و ارزیابی قدرت مالی شرکت در مقایسه با سایر واحدهای رقیب استفاده می کنند.

 

کلام آخر

یک برنامه جبران خدمات زمانی موفق است که عادلانه باشد و جوابگوی نیاز تمام کارکنان باشد.شرکت راهکارهای نرم افزاری پارسان برای رفع تمامی نیازهای شما در حوزه ی نرم افزاری، سامانه یکپارچه تحت وب پارسان را خدمت شما پیشکش می دارد.

.شما می توانید از طریق لینکهای زیر، توضیحات جامع و کامل محصولات را مطالعه نماییدو در صورت نیاز اقدام به ارسال درخواست دموی رایگان از این سامانه کنید.

همچنین کارشناسان ما در واحد فروش، مشتاقانه آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما مشتریان گرامی در خصوص نحوه ی ارائه ی سیستم، عقد قرارداد و سایر موارد مرتبط هستند.

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.