کدینگ کالا در انبار با نرم افزار انبار

کدینگ کالا در انبار با نرم افزار انبار ، ظهور COVID-19 بسیاری از رفتارهای مصرف کننده را تسریع کرده است که بر عملیات انبار تأثیر می گذارد. برخی از قابل توجه ترین روندها افزایش فروش تجارت الکترونیک و تغییر به سمت خدمات خواربار فروشی الکترونیکی بوده است که هر دو با نرخ ثابتی به رشد خود ادامه می دهند. علاوه بر این، کمبود نیروی کار و چالش‌های جذب نیرو بر صنایع انبار و لجستیک تأثیر می‌گذارد، و همگامی با تقاضا را دشوارتر می‌کند.

 

بسیاری از مدیران انبار برای بهبود کارایی عملیاتی ، کاهش هزینه ها و رقابتی ماندن به فناوری های اتوماسیون روی می آورند. از میان این فناوری ها، اسکن بارکد یکی از محبوب ترین ها باقی مانده است. انبار معمولی باید فعالیت های حمل و نقل، دریافت، تکمیل، چیدن و بسته بندی را که اغلب به طور همزمان انجام می شود، مدیریت کند. بارکدها به هر قفسه، ظرف یا کالا یک شناسه منحصربه‌فرد می‌دهند که انتقال کالاها را بین مکان‌های مختلف در داخل و خارج از انبار آسان می‌کند.

 

در این راهنما، ما یک فرآیند گام به گام برای پیاده سازی بارکد در یک محیط انبار را شرح خواهیم داد. به عنوان یک عامل کلیدی مدیریت کارآمد موجودی ، فناوری بارکد به روشی راحت و قابل اعتماد برای ردیابی کالاها تبدیل شده است. ملاحظات زیادی وجود دارد که باید قبل، در حین و بعد از اجرای بارکدها بررسی شود و این راهنما به توضیح اصول مورد نیاز برای انتقال موفقیت آمیز کمک می کند.

کدینگ کالا در انبار با نرم افزار انبار 

چرا از بارکد در انبار استفاده کنیم؟

کارایی در یک انبار مستلزم جابجایی ظروف فله و تک تک محصولات از طریق چندین مرحله منحصر به فرد است. استفاده از صفحات گسترده و ورود دستی داده ها برای انجام شمارش موجودی و سایر فعالیت ها می تواند منجر به خطا شود و از پاسخ سریع کارکنان به تغییرات جلوگیری کند. برچسب‌های بارکد انبار به شما این امکان را می‌دهند که هر مکان انبار (با استفاده از برچسب‌های کف انبار یا برچسب‌های آویزان )، قفسه‌ها و پالت‌ها و ظروف را با برچسبی تگ کنید که در هر زمان به راحتی قابل اسکن باشد. این برای انجام شمارش چرخه های نیمه خودکار و انتقال موجودی بین بخش ها یا مکان ها مفید است.

 

علاوه بر اسکن خودکار، بارکدها چند مزیت منحصر به فرد را ارائه می دهند که برای عملیات انبار مهم هستند.

 

  • سرعت پردازش سفارش بالاتر
  • کاهش هزینه های اداری و عملیاتی
  • خطاهای کمتر
  • موجودی و دقت شمارش چرخه بیشتر
  • مقیاس پذیری عالی برای توسعه های آینده
  • چیدمان انبار حرفه ای و منظم

استفاده از سیستم بارکد همچنین امکان توسعه یک سیستم کنترل دائمی موجودی را با نظارت بر داده های لحظه ای و استفاده از یک سیستم مدیریت انبار متمرکز می دهد . این پلتفرم‌های نرم‌افزاری همچنین به شما این امکان را می‌دهند که اطلاعات مهم مانند اندازه و وزن محصول را به هر بارکد منحصربه‌فرد مرتبط کنید.

 

یک طرح بارکد اولیه ایجاد کنید

اولین مرحله اجرای هر بارکد جدید باید با یک برنامه اولیه شروع شود. این نه تنها به جلوگیری از مشکلات آینده کمک می کند، بلکه سازگاری بین اجزای مختلف سیستم بارکد را نیز تضمین می کند. مراحل زیر نقطه شروع خوبی برای ایجاد طرح برچسب زدن بارکد شما هستند.

 

تعیین نیازهای بارکد موجودی

تهیه لیستی از همه SKUها و انواع موجود و بالقوه برای انبار مفید است. در بسیاری از موارد، امکان استفاده از بارکد سازنده برای یک مورد خاص و کپی کردن آن در سیستم شما وجود خواهد داشت. هر کالا باید دارای یک شماره بارکد منحصر به فرد و محل ذخیره سازی اختصاص داده شده باشد، و باید فرآیندی برای بررسی و اسکن اقلام در حین ورود و ارسال وجود داشته باشد.

 

طرح بندی انبار را مرور کنید

تصمیم گیری برای قرار دادن بارکد تصمیم مهمی است که پس از بررسی طرح بندی قفسه های انبار ، قفسه بندی و مسیرهای حمل و نقل در تاسیسات بسیار آسان تر است. اسکنی که توسط کارکنان انبار انجام می شود باید از سطح زمین انجام شود و تصمیم گیری در مورد نحوه رسیدگی به اقلامی که در قفسه های مرتفع ذخیره می شوند بسیار مهم است. برای این موجودی، می‌توانید روی اسکنرهای دوربردی که دامنه وسیعی دارند سرمایه‌گذاری کنید یا بارکدهای تکراری محصول را در سطح زمین قرار دهید. این زمان عالی برای بررسی جریان موجودی در انبار و تعیین بهترین راه برای علامت گذاری مناطقی مانند قفسه های سردخانه ، راهروها ، اسکله ها و درهای داخلی ، و درهای بیرونی و مناطق اسکله است ..

 

زنجیره تامین محصول را بررسی کنید

بسیاری از انبارها ظروف حجیم از جمله توت ها، پالت ها و ظروف فله متوسط ​​(IBC) را اداره می کنند. برای انبارهایی که از نزدیک با فروشندگان و خرده فروشان کار می کنند، بازبینی نمادهای بارکد برای تراز کردن سیستم های اسکن در سراسر زنجیره تامین نیز ممکن است مفید باشد .

 

تراز کردن سیستم های کنترل انبار موجود

اگر انبار در حال حاضر در حال بهره برداری باشد، تعدادی از فرآیندهای مختلف در حال حاضر وجود خواهد داشت. ارزش واقعی یک سیستم بارکد بهبود کارایی است و بررسی روش های موجود می تواند به شما کمک کند تشخیص دهید کدام مراحل را می توان با بارکد جایگزین کرد. دریافت نظرات از کارکنان و همکاری با یکدیگر بر روی راه حل نیز یک راه عالی برای تسهیل خرید و کمک به همگان است. این همچنین یک نقطه مهم است که در آن باید سیستم کنترل انبار و پلتفرم های نرم افزاری موجود خود را بررسی کنید.

 

بستر نرم افزاری متمرکز را پیکربندی کنید

پس از ایجاد بارکد، می توان آنها را به راحتی با سخت افزار اضافی که به یک پلتفرم نرم افزاری متمرکز برای m متصل است، اسکن کرد. محبوب‌ترین پلتفرم‌های مدیریت موجودی و دارایی مورد استفاده انبارها عبارتند از : سیستم‌های مدیریت انبار (WMS) ، سیستم‌های مدیریت نگهداری کامپیوتری (CMMS) و سیستم‌های مدیریت دارایی سازمانی (EAM) . اگر یک پلتفرم نرم‌افزاری در حال حاضر وجود دارد، باید الزامات را بررسی کنید تا مشخص کنید کدام نمادهای بارکد و بارکد خوان‌ها سازگار هستند.

 

همچنین این زمان خوبی برای تعیین نیازهای اسکن بارکد شما و اینکه کدام سخت افزار در سرتاسر انبار استفاده می شود، است. اسکنرها را می توان به صورت متصل به کامپیوتر، متصل به موبایل یا بی سیم خریداری کرد. برخی از اسکنرها ممکن است چندین روش اتصال را در یک قطعه سخت افزاری یکپارچه داشته باشند. گزینه‌های سخت‌افزار اسکن اضافی برای بررسی شامل روش شارژ، عمر باتری، و اینکه آیا برای برنامه‌های سخت‌گیرانه‌تر نیاز دارید یا نه.

 

نمادهای بارکد را انتخاب کنید

پس از بررسی سازگاری با سخت افزار اسکن و سیستم نرم افزاری متمرکز خود، می توانید طرح خاصی را برای برچسب های بارکد خود انتخاب کنید . طرح های بارکد یا یک بعدی (1D) یا دو بعدی (2D) هستند. طراحی بارکد دوبعدی، مانند کد QR محبوب ، از جعبه‌هایی برای رمزگذاری داده‌ها استفاده می‌کند.

 

مهم ترین نکته در انتخاب برچسب های بارکد، انتخاب گزینه کدگذاری منطقی و تا حد امکان ساده است. از آنجایی که بسیاری از انبارها محصولات خرده فروشی را اداره می کنند، اینها چند نماد بارکد رایج هستند که ممکن است با آنها مواجه شوند.

اکثر انبارها احتمالاً از سبک بارکد مشابه کد UPC استفاده می کنند. برای مکان‌هایی که محصولات خرده‌فروشی را پردازش می‌کنند، ممکن است ثبت نام در GS1، سازمان جهانی که بارکدهای مورد استفاده در بین خرده‌فروشان، تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان را استاندارد می‌کند، مفید باشد. بخشی از مزیت همسویی با GS1 این واقعیت است که آنها مقرراتی را برای استانداردسازی بارکدها در میان میلیون‌ها کسب‌وکار که از آنها استفاده می‌کنند، حفظ می‌کنند.

سامانه یکپارچه ERP تحت وب پارسان یک سامانه جامع برای رفع تمامی نیازهای سازمان شما در حوزه ی نرم افزار ERP می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دموی رایگان نرم افزار اینجا کلیک کنید

طراحی لیبل بارکد

مهم است که طرح برچسب بارکدی را انتخاب کنید که به خوبی با برنامه های هدف در انبار مطابقت داشته باشد. در بسیاری از موارد، ترکیبی از طرح‌های مختلف برای تطبیق با محیط‌های فیزیکی، مکان‌ها و روش‌های اتصال مختلف ضروری خواهد بود. برخی از رایج ترین برچسب هایی که برای استفاده در انبار انتخاب می شوند عبارتند از:

 

برچسب های تک سطحی

این برچسب های قفسه ای به عنوان یک نوع پلی استر استاندارد برای محافظت عالی در برابر خطرات احتمالی موجود هستند. گزینه های اضافی شامل برچسب قفسه های سردخانه و برچسب قفسه مغناطیسی است .

برچسب‌های چند سطحی

به عنوان جایگزینی برای برچسب‌های دوربرد، یک برچسب رک چند سطحی از کدگذاری رنگ برای شناسایی سطوح مختلف در سیستم رک استفاده می‌کند.

برچسب‌های ظروف

ظروف و ظروف فله ممکن است حاوی مواد خطرناک باشند یا به دلیل اندازه بزرگ اغلب فرسودگی و پارگی بیشتری را تجربه کنند.

برچسب های پالت

پالت ها همچنین آسیب های احتمالی زیادی را متحمل می شوند و از برچسب های بارکد پالت آلومینیومی Metalphoto® می توان برای ردیابی این دارایی ها استفاده کرد.

برچسب‌های کف

علاوه بر برنامه های فوق، امکان شخصی سازی برچسب بارکد بر اساس چند فاکتور دیگر نیز وجود دارد.

مواد بستر

برچسب های بارکد معمولاً به صورت فلز یا پلاستیک در دسترس هستند و ماده خاص باید بر اساس سازگاری با محیط عملیاتی انتخاب شود.برای جزئیات بیشتر در مورد مواد برچسب به این راهنمای انتخاب برچسب نگاه کنید .

اندازه

برچسب هایی که دورتر از کارمندان و اسکنرها قرار می گیرند معمولاً باید بزرگتر باشند، در حالی که اقلام کوچکتر ممکن است به برچسبی با اندازه مشابه نیاز داشته باشند.

روش اتصال

برچسب های استاندارد انبار را می توان با استفاده از چسب یا روش اتصال فیزیکی مانند پیچ ​​یا پیچ وصل کرد.

این پارامترهای کلی باید برای اکثر برنامه های معمول انبار کافی باشد. برای کاربردهای منحصربفردتر و خاص تر، همکاری نزدیک با سازنده لیبل که می تواند توصیه های خاصی را ارائه دهد، می تواند مفید باشد.

 

کلام آخر

یک برنامه جبران خدمات زمانی موفق است که عادلانه باشد و جوابگوی نیاز تمام کارکنان باشد.شرکت راهکارهای نرم افزاری پارسان برای رفع تمامی نیازهای شما در حوزه ی نرم افزاری، سامانه یکپارچه تحت وب پارسان را خدمت شما پیشکش می دارد.

.شما می توانید از طریق لینکهای زیر، توضیحات جامع و کامل محصولات را مطالعه نماییدو در صورت نیاز اقدام به ارسال درخواست دموی رایگان از این سامانه کنید.

همچنین کارشناسان ما در واحد فروش، مشتاقانه آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما مشتریان گرامی در خصوص نحوه ی ارائه ی سیستم، عقد قرارداد و سایر موارد مرتبط هستند.

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.