چکیده ای از گزارش پانوراما در خصوص ERP 2019

چکیده ای از گزارش پانوراما در خصوص ERP 2019  هرساله موسسه پانوراما وضعیت بازار ERP مشخص می کند. امسال هم طبق روال هر سال گزارش تحلیلی ERP 2019  منتشر کرده و شرکت پارسان خلاصه ای از این گزارش رو تقدیم حضور می نماید:

تعداد پاسخنامه ها : 241

میانگین درآمد سالیانه شرکتها : 1.7 بیلیون دلار

 میانگین کارمندان : 1080 نفر

  • 44 % شرکتها پیاده سازی کامل انجام شده است.
  • 32% استقرار در صنعت تولید و کارخانه بوده است
  • 37% استقرارها بدلیل ارتقاء نرم افزارهای موجود در شرکتها بوده است
  • در انتخاب Vendor مناسب 8 % عدم رضایت اعلام شده است.
  • 37% استقرار در نسخه های On- premise بوده است .
  • دلایل عدم انتخاب نسخه Cloud ؛ 31 % ریسک امنیت اطلاعات و 27 % عدم دانش در این مورد اظهار شده است.
  • 33% استقرارها با رویکرد استقرار فازی بصورت ماژولی و 30 % بصورت Big bang بوده است.
  • 58% پروژه ها بیش از زمان پیش بینی شده ، زمان صرف شده است که دلیل افزایش زمان ؛ 48 % غیرواقعی بودن زمان پیش بینی و 41 % مشکلات داده ها اظهار شده است.
  •  میانگین زمان پیش بینی کل پروژه ها 12.7 ماه بوده است که بطور میانگین 14.1 ماه زمان واقعی استقرار بوده است.
  • در مجموع 88 % پاسخ دهندگان استقرار ERP را موفقیت آمیز توصیف کرده اند.

نتیجه گیری

میشه از گزارش سال جاری پانوراما یه  پیش بینی جالبی کرد . کمتر از نیمی از سازمان ها از مشاوران ERP برای مدیریت تغییر یا مدیریت خدمات فرایند کسب و کار استفاده می کنند. در نتیجه، تعداد کمی از سازمان ها مزایای کسب و کار مورد انتظار را درک می کنند. این شواهد نشون میده که پیاده سازی پروژه ها برپایه فناوری کمتر از پروژه ها بر پایه نیروی انسانی  موفق بوده است.

پیشنهاد می کنیم مقاله مربوط به ریسک های استفاده از نرم افزارهای ERP خارجی را نیز مطالعه کنید.

اهداف سازمانی

در حالی که اکثر سازمان ها از مشاوران ERP استفاده می کنند.سازمان ها هنوز نسبت به  هزینه های اضافی پروژه های خود مقاومت می کنند. این ممکن است به دلیل فقدان تمرکز بر مدیریت تغییر و مدیریت فرآیند کسب و کار یا این واقعیت باشد. که برخی از این مشاوران ERP ، حسابرسان  و حسابدارانی  هستند .

که به طور کامل در بازار ERP متخصص نیستند. آنها یک سیستم را پیشنهاد می کنند. که ممکن است متمرکز به حسابداری و کمتر بر روی زنجیره تامین تمرکز داشته باشد. این نیازهای فنی کوتاه مدت سازمان را برآورده می کند. اما در دراز مدت، به  سازمان به اهداف کاری خود کمک نمی کند.
با توجه به دلایل افزایش بودجه و زمان بندی جدول، به نظر می رسد. که این مشاوران ERP انتظارات واقع بینانه را در مورد چالش های سازمانی و فرآیند کسب و کار  که ناگزیر رخ می دهد.

تعیین نمی کنند. ما دیده ایم بسیاری از مشاوران ERP پروژه را زیر پا می گذارند و سپس دستورات تغییر را به منظور تکمیل پروژه انجام می دهند. این به این علت است که اکثر شرکت ها تنها مشاورانی را انتخاب می کنند که دامنه تجربه ای ندارند و مهارت های محدودی دارند.

در سال 2019، ERP به طور فزاینده ای تبدیل به یک ابزار تجزیه و تحلیل اطلاعات و داده ها به طور کاملاً یکپارچه با استفاده از AI برای اطلاع رسانی تصمیم گیری در همه سطوح – از مدیر عامل شرکت گرفته تا کارگر فروشگاه می باشد. به طور کلی، سازمان ها باید قبل از انتخاب تکنولوژی، بر روی آماده سازی نیروی انسانی و فرایندهای خود تمرکز کنند. تعداد کمی از سازمانها و مدیران عامل CIO، سازمان های خود را از طریق تجارت های نوظهور و تحولات دیجیتال به نیازهای مشتری هدایت می کنند.

پیشنهاد می کنیم مقاله مربوط به توصیه های برایان تریسی برای افزایش بهره وری را نیز حتما مطالعه کنید.

خلاصه

برنامه‌ریزی منابع سازمانی (ERP) سیستم‌هایی در سطح سازمانی هستند که تمام فرآیندهای تجاری یک شرکت را خودکار می‌کنند تا اطلاعات و ارتباطات را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. اگرچه مزایای بسیاری از ERP وجود دارد، صنعت ساخت و ساز از اجرای ERP بسیار عقب است. دلایل زیادی برای این سازگاری سطح پایین وجود دارد. هدف این تحقیق ارائه راهنمایی به شرکت های متوسط ​​برای اجرای موفقیت آمیز از طریق شاخص پیچیدگی بر اساس چهار پارامتر اساسی محصول، افراد، پروژه و فرآیندهای تجاری است. یک بررسی ادبیات انتقادی برای شناسایی عوامل کلیدی کمک کننده برای اجرای موفقیت آمیز انجام شد. 

متعاقبا یک نظرسنجی پرسشنامه و مصاحبه های نیمه ساختاریافته با مشاوران، کاربران و کارمندان منتخب ERP انجام شد. یافته‌ها نشان داد که عوامل کلیدی کمک‌کننده برای سیستم‌های ERP موفق، ابعاد فرآیندهای تجاری محصول، افراد، پروژه و شرکت است.

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.