کارفرمای شما ممکن است مزایا را به شما بدهد یا هزینه هایی را بپردازد یا آنها را بازپرداخت کند، اما این هزینه ها و مزایا همیشه مشمول مالیات نیستند. توضیح می دهیم که کدام یک از آنها مشمول مالیات نیستند.

مزایا و هزینه ها ممکن است به دلایلی بدون مالیات باشد:

یک قرارداد تسویه حساب PAYE (PSA) برقرار است – تحت یک PSA، کارفرمای شما از طرف شما مالیات بر درآمد و NIC شما را به دلیل HMRC در مورد انواع خاصی از مزایا و هزینه‌ها تسویه می‌کند. یا معافیت های قانونی و امتیازات فوق قانونی – مزایا یا هزینه های پرداختی توسط یک امتیاز یا معافیت پوشش داده می شود.
شما مجبور نیستید برای مزایا و هزینه های تحت پوشش PSA مالیات یا NIC بپردازید، و اگر اظهارنامه مالیاتی را تکمیل کنید، نیازی به درج آنها در آنجا ندارید.

شما نیازی به پرداخت مالیات بر مزایا و هزینه های مشمول امتیازات یا معافیت ها ندارید و نیازی به درج آنها در اظهارنامه مالیاتی نیست.

قبلاً برای کارفرمایان بسیار محبوب بود که به کارمندان این فرصت را بدهند که حقوق و دستمزد خود را قربانی مزایای غیر مشمول مالیات کنند. با این حال، قوانین در حال حاضر این اجازه را فقط در مورد برخی از ترتیبات تأیید شده مانند کمک‌های بازنشستگی و کوپن‌های مراقبت از کودک می‌دهند . شما می توانید در این مورد در وب سایت ما بیشتر بخوانید .

رایج ترین معافیت ها و امتیازات در رابطه با مزایای ارائه شده توسط کارفرمای شما چیست؟

دسته های هزینه های زیر معمولا مشمول مالیات کارمند نیستند.

سامانه یکپارچه ERP تحت وب پارسان یک سامانه جامع برای رفع تمامی نیازهای سازمان شما در حوزه ی نرم افزار ERP می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دموی رایگان نرم افزار اینجا کلیک کنید

 

هزینه های کسب و کار واجد شرایط

از 6 آوریل 2016، یک معافیت برای هزینه های تجاری واجد شرایط پرداخت شده یا بازپرداخت توسط کارفرمایان وجود دارد. کارفرمای شما نیازی به گزارش این موارد به HMRC ندارد.

اسکان، لوازم و خدمات در محل کسب و کار کارفرمای شما

محل اسکان، لوازم و خدمات – به عنوان مثال، اقامتگاه اداری معمولی، و تجهیزات، تلفن، تایپیست، پیام رسان، لوازم التحریر – در محل تجاری کارفرما در اختیار شما قرار می گیرد و توسط شما در انجام وظایف خود استفاده می شود، مشروط بر اینکه در صورت استفاده گاه و بیگاه خصوصی وجود داشته باشد. از اقلام توسط شما قابل توجه نیست. در طول همه‌گیری ویروس کرونا، HMRC همچنین موافقت می‌کند که تجهیزات و لوازم مختلفی که توسط کارفرمای شما ارائه می‌شود تا بتوانید در خانه کار کنید مشمول مالیات نیستند.

کارفرمایان می توانند تجهیزاتی را برای کارمندان معلول فراهم کنند تا به آنها کمک کند تا بر ناتوانی خود غلبه کنند و آنها را قادر به کار کنند.

لوازم و خدماتی که به غیر از محل کارفرما به شما ارائه می شود

لوازم و خدمات – به عنوان مثال، تجهیزات کار برای استفاده در خانه، لوازم التحریر و مواد مصرفی – برای انجام وظایف در اختیار شما قرار می گیرد، مشروط بر اینکه اگر گاه به گاه خصوصی از اقلام توسط شما استفاده می شود، مهم نباشد.

کارفرمایان می توانند تجهیزاتی را برای کارمندان معلول فراهم کنند تا به آنها کمک کند تا بر ناتوانی خود غلبه کنند و آنها را قادر به کار کنند.

وعده های غذایی رایگان یا یارانه ای

وعده‌های غذایی رایگان یا یارانه‌ای، یا بلیت یا ژتونی که برای تهیه چنین وعده‌های غذایی استفاده می‌شود، در صورت داشتن شرایط زیر:

وعده های غذایی در محل کسب و کار کارفرمای شما، یا در هر غذاخوری که به طور کلی برای کارکنان غذا ارائه می شود، ارائه می شود.
وعده های غذایی در مقیاس معقول ارائه می شود. و یا همه کارکنان می توانند وعده های غذایی رایگان یا یارانه ای دریافت کنند. یا کارفرمای شما کوپن های غذای رایگان یا یارانه ای را برای کارکنانی که وعده غذایی دریافت نمی کنند فراهم می کند. این معافیت در مورد هتل، پذیرایی یا مشاغل مشابه، شامل وعده‌های غذایی رایگان یا یارانه‌ای نمی‌شود که در رستوران یا اتاق غذاخوری در زمانی که غذا برای عموم سرو می‌شود، ارائه می‌شود، مگر اینکه بخشی از آن تعیین شده باشد. به عنوان فقط برای استفاده کارکنان و شما وعده های غذایی خود را در آن قسمت میل می کنید.

مزایای بی اهمیت

از 6 آوریل 2016، به طور کلی هرگونه مزیتی که هزینه کمتر از 50 پوند داشته باشد، به شرط اینکه:

سود به صورت نقدی یا کوپن نقدی نیست و به عنوان به رسمیت شناختن کار انجام شده (یا انجام شده) توسط شما داده نمی شود.
پیش از این، هیچ حد پولی وجود نداشت که زیر آن یک منفعت ناگزیر به عنوان یک مزیت پیش پا افتاده تلقی شود – این یک مسئله عقل سلیم و قضاوت در مورد نوع و میزان مزایایی بود که بی اهمیت بود.

هیچ محدودیتی برای تعداد مزایای بی اهمیتی که یک کارمند می تواند در یک سال دریافت کند وجود ندارد، به جز مواردی که فرد مدیر یک شرکت نزدیک باشد. در این مورد، ارزش کل مزایای بی اهمیت نمی تواند از سقف سالانه 300 پوند تجاوز کند.

سهم کارفرما در حقوق بازنشستگی

سهم کارفرما در طرح بازنشستگی کارمند مشمول مالیات کارمند نیست، مشروط بر اینکه در محدوده خاصی باشد. می توانید در مورد کمک هزینه سالانه و کمک هزینه مادام العمر در GOV.UK بخوانید. بنابراین اگر یک کارفرما به طرح بازنشستگی شغلی کارمند یا به طرح بازنشستگی شخصی کارمند پرداخت کند، به طور معمول هیچ سود مشمول مالیاتی ایجاد نخواهد شد. اطلاعات بیشتر را می توانید در صفحه حقوق بازنشستگی و کارمندان بیابید .

درمان پزشکی در خارج از کشور

هزینه درمان ضروری در خارج از کشور که توسط کارفرمای شما پرداخت می شود، یا توسط شما پرداخت می شود و توسط کارفرمایتان به شما بازپرداخت می شود، در صورتی که در حین انجام وظایف خود در خارج از بریتانیا مریض شوید یا دچار آسیب شوید. هزینه ارائه بیمه برای شما در برابر هزینه چنین درمان نیز غیر مشمول مالیات است.

غربالگری سلامت و معاینات پزشکی

هزینه های انجام شده برای ارائه حداکثر یک ارزیابی غربالگری سلامت و یک معاینه پزشکی در هر سال.

«ارزیابی غربالگری سلامت» به معنای ارزیابی برای شناسایی کارکنانی است که ممکن است در معرض خطر خاص بیماری باشند.

«معاینه پزشکی» به معنای معاینه فیزیکی کارمند توسط متخصص بهداشت و فقط برای تعیین وضعیت سلامتی کارمند است.

این معافیت شامل درمان پزشکی نمی شود. از 1 ژانویه 2015، کارفرمای شما می تواند تا سقف 500 پوند درمان پزشکی برای شما بپردازد، بدون اینکه این مزایا مشمول مالیات برای شما باشد، مشروط بر اینکه شرایط خاصی برآورده شود:

شما باید حداقل 28 روز به دلیل بیماری به دلیل آسیب دیدگی یا بیماری از کار غیبت کرده باشید. و این درمان برای کمک به بازگشت شما به کار توصیه می شود.
در مواردی که کارمند از واحد نمایشگر بصری (VDU) استفاده می کند، آزمایش های چشم و عینک های اصلاحی مشمول مالیات نیستند و ارائه آزمایش و عینک طبق مقررات ایمنی و بهداشت الزامی است.

هزینه آزمایش‌های آنتی ژن کروناویروس که توسط کارفرمای شما پرداخت می‌شود، مشمول مالیات نمی‌شود که این آزمایش در هر یک از سال‌های مالیاتی 2020/21 یا 2021/22 انجام شده باشد. در مواردی که هزینه قبل یا بعد از شرکت در آزمون به شما بازپرداخت می شود، معافیت مشابهی اعمال می شود.

کوپن های مراقبت از کودکان و سایر مراقبت های کودک تحت حمایت کارفرما

یک معافیت محدود تا حداکثر 55 پوند در هفته بسته به نرخ مالیاتی که پرداخت می کنید و زمانی که به طرح کوپن مراقبت از کودک ملحق شده اید یا زمانی که مراقبت از کودک برای اولین بار ارائه شده است، وجود دارد. اگر کوپن های مراقبت از کودک دریافت کنید یا اگر کارفرمای شما مستقیماً با یک مهدکودک تجاری برای ارائه مراقبت از کودک واجد شرایط برای کودکی که مسئولیت والدینش را بر عهده دارید، قرارداد می بندد، اعمال می شود.

توجه داشته باشید که قوانین از 5 اکتبر 2018 تغییر کرده است، به طوری که شما می توانید در چنین طرحی ادامه دهید، اما نمی توانید از آن تاریخ در حالی که از این معافیت استفاده می کنید، بپیوندید. اطلاعات بیشتری در مورد کوپن های مراقبت از کودک و سایر مراقبت های کودک تحت حمایت کارفرما در بخش مراقبت از کودک ما وجود دارد.

محل اقامت معین

هزینه اقامت که به عنوان مسکن مرتبط با شغل نیز شناخته می شود، برای شما ارائه می شود اگر:

برای انجام صحیح وظایف خود که در اقامتگاه اقامت دارید ضروری است، اما به تبصره (الف) زیر مراجعه کنید. یا
محل اقامت به گونه ای فراهم شده است که شما بتوانید وظایف خود را از نظر مادی بهتر انجام دهید و در نوع شغلی هستید که در آن کارفرمایان در آن کسب و کار مرسوم هستند که مسکن تهیه کنند، اما به تبصره (الف) زیر مراجعه کنید. یا تهدیدی برای امنیت شما وجود دارد و ترتیبات امنیتی خاصی در حال اجرا است و شما به عنوان بخشی از این ترتیبات در اقامتگاه اقامت دارید.
توجه: (الف) اگر شما یک مدیر شرکت هستید و شرکت یا یک شرکت مرتبط به شما مسکن ارائه می کند، در این شرایط فقط می توانید در موارد زیر درخواست معافیت کنید:

شما هیچ منفعت مادی در شرکت ندارید. و یا مدیر کار تمام وقت هستید. یا شرکت غیر انتفاعی است؛ یا یک موسسه خیریه است
اگر محل اقامت شما معاف است، هر گونه مالیات شورای شهر یا نرخ آب که کارفرمای شما از طرف شما می پردازد، یا به شما بازپرداخت می کند، نیز معاف است.

سایر هزینه های مربوط به محل اقامت، مانند هزینه گرمایش و روشنایی، در صورتی که توسط کارفرمای شما پرداخت شود مشمول مالیات هستند، اما سود مشمول مالیات به 10٪ از درآمد مشمول مالیات شما محدود می شود.

هزینه های اتفاقی یک شبه

اینها پرداخت هایی هستند که کارفرمای شما ممکن است برای مخارج شخصی، تا سقف معین، زمانی که حداقل یک شب در طول یک سفر کاری از خانه دور می مانید، به عنوان مثال، خرید روزنامه، لباسشویی، تلفن زدن به خانه، پرداخت کند. حداکثر مبالغی که ممکن است بدون عواقب مالیاتی پرداخت شود عبارتند از:

  • 5 پوند شبی برای هر شب در سفرهای کاری در هر نقطه از انگلستان.
  • 10 پوند شبی برای هر شب دور، در طول سفرهای کاری به خارج از بریتانیا.
  • اگر از حداکثر یک سفر تجاری به طور کلی تجاوز شود، کل مبلغ پرداختی برای آن سفر مشمول مالیات است.

هزینه های رفت و آمد و معیشت پس از اختلال در اعتصاب

هزینه های معقولی که به شما بازپرداخت می شود یا از طرف شما پرداخت می شود، اگر به دلیل جابجایی حمل و نقل عمومی در اثر اعتصاب یا سایر اقدامات صنعتی، شما:

اقامت شبانه در هتل یا اقامتگاه های دیگر؛ یا برای رفت و آمد به محل کار و بازگشت هزینه های اضافی را متحمل می شوند.

هزینه رفت و آمد افراد معلول بین خانه و محل کار

کمک به هزینه های رفت و آمد بین خانه و محل کار، یا رفت و آمد به مکانی که در آن آموزش های مرتبط با کار ارائه می شود، از جمله بازپرداخت هزینه های سفر، به افراد دارای معلولیت شدید و طولانی مدت.

 

کلام آخر

شرکت راهکارهای نرم افزاری پارسان برای رفع تمامی نیازهای شما در حوزه ی نرم افزاری، سامانه یکپارچه تحت وب پارسان را خدمت شما پیشکش می دارد.

شما می توانید از طریق لینکهای زیر، توضیحات جامع و کامل محصولات را مطالعه نماییدو در صورت نیاز اقدام به ارسال درخواست دموی رایگان از این سامانه کنید.

همچنین کارشناسان ما در واحد فروش، مشتاقانه آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما مشتریان گرامی در خصوص نحوه ی ارائه ی سیستم، عقد قرارداد و سایر موارد مرتبط هستند.

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.