بسیاری از مردم هند از اهمیت ثبت ITR آگاه نیستند. این فقط در مورد اعلام، پرداخت، و مطالبه مالیات نیست – چیزهای بیشتری در آن وجود دارد. در این مقاله به اهمیت ثبت ITR می پردازیم – پس از مطالعه مقاله، خواهید فهمید که چرا تشکیل پرونده ITR ضروری است؟

ITR (اظهارنامه مالیات بر درآمد) چیست؟

اظهارنامه مالیات بر درآمد (ITR) فرمی است که باید به بخش فناوری اطلاعات ارسال کنید. این شامل اطلاعاتی در مورد درآمد شما و مالیات هایی است که در یک سال مالی پرداخت کرده اید یا باید بپردازید. درآمد می تواند از حقوق، سود حاصل از تجارت و حرفه، دارایی خانه، سود سرمایه یا سایر منابع باشد. فرم های مختلفی برای تشکیل پرونده ITR وجود دارد. شما باید بسته به ماهیت و میزان درآمد و نوع مالیات دهنده ای که هستید، یکی را انتخاب کنید.

چه زمانی باید ITR را ثبت کرد؟

ITR برای یک سال مالی خاص، یعنی بین 1 آوریل و 31 مارس سال بعد (سال مالی) ثبت می شود. در سال بعد، باید ITR را ثبت کنید. آخرین تاریخ ثبت ITR معمولاً 31 جولای است. اگر ITR خود را زیر آخرین تاریخ ارسال کنید ، تمام مزایای ثبت ITR را دریافت خواهید کرد.

چرا تشکیل اظهارنامه مالیات بر درآمد مهم است؟

در زیر برخی از مزایای ثبت ITR آورده شده است:

برای برخی افراد و مشاغل اجباری است: اولین دلیل برای ثبت ITR این است که در برخی موارد اجباری است. حتی اگر درآمد شما کمتر از آستانه باشد، در برخی موارد، باید اظهارنامه ارسال کنید. به عنوان مثال، در صورت ثبت اموال غیرمنقول مستلزم پیشبرد اظهارنامه مالیاتی سه سال اخیر است.

این نشان می دهد که شما یک شهروند مسئول هستید: دولت برای افرادی که مبلغ مشخصی درآمد دارند، پرداخت مالیات و اظهارنامه را قبل از موعد مقرر الزامی کرده است. اگر مجبور به پرداخت مالیات هستید و این کار را انجام ندهید، جریمه هایی را از بخش فناوری اطلاعات دعوت خواهید کرد. برای کسانی که کمتر از آستانه درآمد دارند، داوطلبانه است که ITR را ثبت کنند. با این حال، هنگامی که ITR را ثبت می کنید، در هر صورت، نشان می دهید که یک شهروند مسئول هستید.

بازپرداخت خود را مطالبه کنید:

در برخی موارد، مالیات بیشتری پرداخت کرده اید، زیرا TDS بیش از آنچه باید بپردازید از درآمد شما کسر شده است. یا ممکن است بدهی مالیاتی شما صفر باشد، اما TDS به دلایلی کسر شده است. در چنین مواردی، می توانید درخواست بازپرداخت TDS کنید. برای انجام این کار، باید اظهارنامه IT را ثبت کنید. این یکی از بزرگترین مزایای ارائه اظهارنامه مالیات بر درآمد است.

پردازش ویزا:

برخی از سفارتخانه ها از شما می خواهند کپی از اظهارنامه مالیاتی 2 تا 3 سال گذشته خود را در زمان فرآیند درخواست ویزا ارائه دهید. اینها اسناد اجباری هستند. بنابراین بهتر است ITR را به موقع ثبت کنید.

برای دریافت وام:

اگر قصد دارید در آینده برای وام درخواست دهید، ایده خوبی است که یک رکورد بازده ثبت اسناد ITR ثابت داشته باشید زیرا بانک های وام مسکن احتمالاً بر آن اصرار دارند. موسسات مالی ممکن است قبل از پرداخت وام به شما، اصرار داشته باشند که بازده IT شما را در چند سال گذشته ببینند. در واقع این یک دستور دولتی برای آنهاست که این کار را انجام دهند. بنابراین اگر برخی از بانک ها یا NBFC آن را درخواست نمی کنند، آنها قانون را زیر پا می گذارند.

زیان‌های خود را به جلو منتقل کنید:

اگر اظهارنامه‌ای را در پنجره تشکیل پرونده ارسال کنید، می‌توانید زیان‌ها را به سال‌های بعدی منتقل کنید که می‌توان از آن برای تسویه با درآمد سال‌های بعد استفاده کرد. می تواند زیان های خاصی را از درآمد مربوطه کسر کند که به شما کمک می کند بدهی مالیاتی خود را از درآمد آتی کاهش دهید. شما نمی توانید بدون ثبت اظهارنامه این کار را انجام دهید.

ما مطمئن هستیم که ثبت نام ITR خود را در سال جاری و سال آینده از دست نخواهید داد – انجام آن مزایای بسیار زیادی دارد.

 

 

سامانه یکپارچه ERP تحت وب پارسان یک سامانه جامع برای رفع تمامی نیازهای سازمان شما در حوزه ی نرم افزار ERP می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دموی رایگان نرم افزار اینجا کلیک کنید

 

حسن نیت

این ممکن است در صورتی اعمال شود که یک کسب و کار سرگرمی را برای کارمندان مشتری خود فراهم کند. ارائه سرگرمی های سرقفلی برای یک کارمند، یا برای یکی از اعضای خانواده یا خانواده کارمند، مشروط بر اینکه:

شخصی که سرگرمی را ارائه می دهد نه کارفرما است و نه شخص مرتبط با کارفرما. و نه کارفرما و نه شخص مرتبط با کارفرما به طور مستقیم یا غیرمستقیم این سرگرمی را تهیه نکرده اند. و سرگرمی نه با توجه به خدمات خاصی که کارمند در حین استخدام کارمند انجام داده است و نه در انتظار خدمات خاصی که قرار است توسط کارمند در حین استخدام کارمند انجام شود، ارائه نمی شود.

طرح های پیشنهادی

جوایزی تحت یک طرح پیشنهادی به شما داده می شود که در آن شرایط زیر رعایت می شود:

طرح کارفرمای شما با همین شرایط برای موارد زیر باز است:

همه کارکنان آنها؛ یا یک دسته خاص از آنها:

به عنوان مثال، یک طرح باز برای همه کارکنان در یک منطقه جغرافیایی خاص، این شرایط را برآورده می کند.
پیشنهاد باید به فعالیت های انجام شده توسط کارفرمای شما مربوط باشد. پیشنهادی که جایزه برای آن ارائه شده است خارج از محدوده وظایف عادی شماست. آزمون این است که با در نظر گرفتن تجربه شما، نمی‌توان انتظار داشت که چنین پیشنهادی را به عنوان بخشی از وظایف پست خود ارائه دهید. و این پیشنهاد در جلسه ای که به منظور ارائه پیشنهادات برگزار شد، ارائه نشد.

 

کلام آخر

شرکت راهکارهای نرم افزاری پارسان برای رفع تمامی نیازهای شما در حوزه ی نرم افزاری، سامانه یکپارچه تحت وب پارسان را خدمت شما پیشکش می دارد.

شما می توانید از طریق لینکهای زیر، توضیحات جامع و کامل محصولات را مطالعه نماییدو در صورت نیاز اقدام به ارسال درخواست دموی رایگان از این سامانه کنید.

همچنین کارشناسان ما در واحد فروش، مشتاقانه آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما مشتریان گرامی در خصوص نحوه ی ارائه ی سیستم، عقد قرارداد و سایر موارد مرتبط هستند.

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.