نحوه ایجاد یک کاربرگ بودجه

یک کاربرگ بودجه موثر می‌تواند به شما کمک کند هزینه‌ها را پیگیری کنید، الگوهای هزینه‌ای را شناسایی کنید که می‌تواند به شما در جلوگیری از هزینه‌های بیش از حد کمک کند و همچنین توانایی شما در پس‌انداز پول در هر ماه را افزایش دهد. در این مقاله، ما در مورد مواردی که باید در یک کاربرگ بودجه گنجانده شود بحث می کنیم و یک الگو و مثال برای کمک به شما در شروع کار ارائه می دهیم.

یک کاربرگ بودجه می‌تواند برای ردیابی درآمد و هزینه‌های شما، همراه با هر پس‌اندازی که سپرده‌گذاری می‌کنید، بسیار مؤثر باشد. یک بودجه موثر همچنین می تواند به شما در نظارت بر مخارج و شناسایی الگوهای فعالیت های مالی خود کمک کند.

نحوه ایجاد یک کاربرگ بودجه

همچنین می‌توانید ببینید که در کجا ممکن است بیش از حد خرج کنید تا بتوانید بودجه خود را بهبود بخشید و راه‌هایی برای پس‌انداز بیشتر در هر ماه بیابید. در این مقاله، به این موضوع می پردازیم که چرا یک کاربرگ بودجه مهم است و چه چیزی باید در آن گنجانده شود.

کاربرگ بودجه چیست؟

برگه بودجه ابزاری موثر برای فهرست کردن، ردیابی و ارزیابی تمام منابع درآمد، هزینه ها و پس انداز شما است. می‌توانید با استفاده از نرم‌افزار اصلی صفحه‌گسترده، برگه‌های بودجه ایجاد کنید، یا می‌توانید درآمد، پس‌انداز و هزینه‌های خود را به صورت دستی در دفترچه یادداشت یا مجله حسابداری پیگیری کنید. هنگامی که برگه بودجه خود را در یک صفحه گسترده ایجاد می کنید، می توانید ردیف ها و ستون هایی را اضافه یا حذف کنید تا وضعیت مالی منحصر به فرد شما را منعکس کند.

چرا برگه بودجه مهم است؟

کاربرگ بودجه یک صفحه گسترده یا نمودار ساده است که در آن می توانید درآمد، هزینه و پس انداز خود را ثبت کنید.

استفاده از یک کاربرگ برای پیگیری امور مالی شما چندین مزیت دارد:

  • درآمد و هزینه ها را در یک مکان مناسب پیگیری می کند. این بدان معناست که می توانید به سرعت ارزیابی کنید که آیا بودجه شما متعادل است یا نیاز به کاهش هزینه ها یا افزایش درآمد دارید.

  • این به شما کمک می کند تا در حد توان خود خرج کنید. وقتی هر بخش از کاربرگ را جمع آوری می کنید، می توانید بفهمید که آیا درآمد پیش بینی شده شما برای پرداخت هزینه ها و پس انداز برنامه ریزی شده شما کافی است یا خیر.

  • این هزینه ها، پس انداز و درآمد برنامه ریزی شده شما را به عنوان اعداد واقعی برای هر دسته محاسبه می کند. با استفاده از یک کاربرگ، می توانید به راحتی اختلافات را تشخیص دهید و مناطقی را که باید در مسیر قرار بگیرید را شناسایی کنید.

  • درآمد قابل تصرف را در پایان هر دوره محاسبه می کند. با این محاسبه ساده، می توانید تعیین کنید که آیا پول اضافی برای پس انداز دارید یا نیاز به کاهش هزینه ها دارید.

چه مواردی را باید در یک کاربرگ بودجه قرار دهید؟

برای ایجاد یک کاربرگ بودجه سفارشی، به سوابق درآمد، هزینه ها و پس انداز خود نیاز دارید. برای اطمینان از صحیح و به روز بودن اعدادی که درج می کنید، از فیش حقوقی، صورت حساب بانکی، صورتحساب کارت اعتباری، رسید و سایر اسناد استفاده کنید. در حالی که کاربرگ بودجه شما منحصر به موقعیت شما است، بخش های زیر را در نظر بگیرید که هنگام ردیابی امور مالی خود شامل شوند:

نرم افزار ERP تحت وب پارسان یک سامانه جامع برای رفع تمامی نیازهای سازمان شما در حوزه ی نرم افزار ERP می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دموی رایگان نرم افزار اینجا کلیک کنید

دارندگان بودجه چندگانه

درآمد

شامل تمام پول های دریافتی، مانند چک حقوق، پرداخت های پیمانکار، و انعام، و همچنین سایر منابع درآمد مانند حمایت از فرزند یا سرمایه گذاری می شود.

مسکن و آب و برق

پرداخت رهن یا اجاره، مالیات بر دارایی، بیمه خانه و نگهداری یا تعمیرات. شامل گاز طبیعی، برق، آب، فاضلاب و سایر خدمات آب و برق و همچنین قبوض تلفن، کابل و اینترنت است.

حمل و نقل

پرداخت های خودرو، بیمه و نگهداری و همچنین هزینه های مکرر مانند پارکینگ، گاز و عوارض حمل و نقل عمومی و تاکسی یا سواری مشترک را نیز در نظر بگیرید.

غذا

 مواد غذایی، شب بیرون رفتن در رستوران ها و سفارشات تحویل.

مراقبت شخصی

لوازم آرایش، لباس، کفش.

امور مالی

پرداخت ها و هزینه های کارت اعتباری، پرداخت وام دانشجویی و سایر هزینه ها یا هزینه های پیش پرداخت.

متفرقه

 سرگرمی‌هایی مانند فیلم‌ها و کنسرت‌ها و همچنین کمک‌های مالی به امور خیریه و تعطیلات یا جاذبه‌های دیگر.

پس انداز

پس انداز دانشگاه و بازنشستگی و همچنین کمک به صندوق اضطراری شما.

درآمد

تمام پول های دریافتی را در بخش درآمد برگه بودجه خود لحاظ کنید. برگه شما ممکن است شامل چک حقوق، هرگونه پرداخت پیمانکار، راهنمایی و منابع درآمد اضافی، مانند حمایت از فرزند یا بازگشت سرمایه باشد.

مسکن و خدمات آب و برق

مسکن و خدمات شما شامل پرداخت رهن یا اجاره، مالیات بر دارایی، بیمه خانه و نگهداری یا تعمیرات است. هزینه های آب و برق خود را فهرست کنید. مانند گاز طبیعی، برق، آب، فاضلاب و سایر خدمات مانند قبض تلفن، کابل و اینترنت.

حمل و نقل

 شامل هرگونه پرداخت وام وسیله نقلیه، بیمه و نگهداری، همراه با هر گونه هزینه های مکرر مانند هزینه پارکینگ، گاز و عوارض می باشد. حمل و نقل عمومی، مانند اتوبوس، تاکسی یا سواری مشترک را نیز در نظر بگیرید.

مراقبت شخصی

همچنین می توانید برای موارد مراقبت، از جمله لباس، عضویت در باشگاه و سایر فعالیت های مراقبت شخصی که ممکن است به بودجه خود اضافه کنید، بودجه اختصاص دهید.

خانواده

همچنین می‌توانید هزینه‌های خانواده، مانند مراقبت از کودک و نگهداری از کودک، پرداخت‌های حمایتی کودک و شهریه یا هزینه‌های مدرسه را نیز پیگیری کنید. ضمن آنکه می توانید لوازم مدرسه، هزینه های خشکشویی یا سایر هزینه های مربوط به خانواده را در نظر بگیرید.

امور مالی

می توانید اطلاعات مالی دیگری در مورد هر گونه بدهی که دارید، از جمله پرداخت ها و هزینه های کارت اعتباری، پرداخت های وام دانشجویی و هزینه های از پیش پرداخت شده را وارد کنید.

متفرقه

اقلام متفرقه می تواند شامل هزینه هایی باشد که برای سرگرمی، کمک های مالی به اهداف خیریه، تعطیلات یا سایر فعالیت هایی که برای سرگرمی در نظر گرفته اید.

پس انداز

پس انداز شما می تواند شامل سپرده هایی باشد که به یک حساب پس انداز می کنید، آنچه برای دانشگاه پس انداز می کنید، پس انداز بازنشستگی و کمک به صندوق اضطراری.

 

کلام آخر

یک برنامه جبران خدمات زمانی موفق است که عادلانه باشد و جوابگوی نیاز تمام کارکنان باشد.شرکت راهکارهای نرم افزاری پارسان برای رفع تمامی نیازهای شما در حوزه ی نرم افزاری، سامانه یکپارچه تحت وب پارسان را خدمت شما پیشکش می دارد.

.شما می توانید از طریق لینکهای زیر، توضیحات جامع و کامل محصولات را مطالعه نماییدو در صورت نیاز اقدام به ارسال درخواست دموی رایگان از این سامانه کنید.همچنین کارشناسان ما در واحد فروش، مشتاقانه آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما مشتریان گرامی در خصوص نحوه ی ارائه ی سیستم، عقد قرارداد و سایر موارد مرتبط هستند.

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.