شرایط کلیدی بودجه

 

شرایط کلیدی بودجه یک برنامه ی است که هزینه و تامین مالی یک ساله  را پوشش می دهد،  بودجه پس از جلسه استماع که در آن ممکن است تغییراتی در بودجه مصوب ایجاد شود، تصویب می شود و تمام اعتبارات تعیین می شود.

شرایط کلیدی بودجه

هزینه های تخصیص یافته

مرکزی برای خدمات/ تعهدات/ زیرساخت ها که بر اساس معیارهای مختلف به بخش های شهرستان پرداخت می شود. هزینه های تخصیصی شامل خدمات داخلی یا هزینه های سربار مانند بیمه، تعمیر و نگهداری تسهیلات، خدمات بدهی، مدیریت ناوگان، فناوری اطلاعات مرکزی، مالی و حسابداری مرکزی و مدیریت بودجه مرکزی است.

 

تخصیص بودجه

محدودیت قانونی در مورد اینکه چه میزان می تواند سالانه توسط هر واحد بودجه و موضوع هزینه خرج شود. در تصویب بودجه، هیئت نظارت برای هر واحد بودجه و موضوع هزینه، سطح اعتبار را تصویب می کند.

 

بودجه پیشنهادی مصوب یا تصویب

هیئت نظارت، بودجه پیشنهادی اجرایی شهرستان را بررسی می‌کند، هر گونه اصلاح، کاهش یا اضافات را انجام می‌دهد و بودجه پیشنهادی را به عنوان اصلاح شده تصویب می‌کند. این به بودجه پیشنهادی تایید شده تبدیل می‌شود و اختیار هزینه‌های موقت را تا زمان تصویب بودجه،  فراهم می‌کند.

 

بودجه پایه

مقداری است که برای تأمین مالی کارکنان و برنامه‌های فعلی لازم است، که فقط برای افزایش یا کاهش هزینه‌های کسب‌وکار تنظیم می‌شود. به این بودجه “بدون رشد” نیز گفته می شود.

 

واحد بودجه

بخشی از بودجه که شامل یک برنامه، خدمات یا گروهی از برنامه ها یا خدماتی است که دارای سطح تخصیص کلی هستند. واحدهای بودجه اغلب بخش‌ها هستند و اصطلاحات گاهی اوقات به جای یکدیگر استفاده می‌شوند. اما همه واحدهای بودجه بخش نیستند و بودجه برخی از بخش‌ها در چندین واحد بودجه گنجانده شده است.

 

درآمد دپارتمان

درآمد دریافتی توسط ادارات شهرستان یا برنامه هایی که قانوناً ملزم به صرف برنامه های خاص هستند. این از درآمد اختیاری که در واحد بودجه درآمدهای غیر بخشی صندوق عمومی حساب می شود متمایز می شود و می تواند برای هر برنامه یا خدماتی بر اساس اولویت های هیئت مدیره هزینه شود.

درآمد دپارتمان شامل درآمدهای نیمه اختیاری است که هیئت ناظران می تواند با پارامترهای نسبتاً گسترده معینی تخصیص دهد. بیشتر درآمدها در سند بودجه، درآمد نشان داده شده در تمام واحدهای بودجه به جز واحد بودجه درآمدهای غیردستگاهی صندوق عمومی، درآمد بخش است.

 

منابع اختیاری

منابعی که از نظر قانونی برای استفاده‌های خاص محدود نشده‌اند و می‌توانند بر اساس اولویت‌های هیئت مدیره تخصیص داده شوند. این به طور کلی شامل درآمد اختیاری (مانند مالیات بر دارایی) و موجودی صندوق عمومی در دسترس است.

نرم افزار ERP تحت وب پارسان یک سامانه جامع برای رفع تمامی نیازهای سازمان شما در حوزه ی نرم افزار ERP می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دموی رایگان نرم افزار اینجا کلیک کنید

دارندگان بودجه چندگانه

درآمد اختیاری یا درآمد عمومی

حاصل از مالیات بر دارایی، مالیات فروش و برخی منابع دیگر که از نظر قانونی برای مصارف خاص محدود نشده است. این درآمدی است که هیئت نظارت می تواند آن را به دلخواه خود برای تأمین بودجه اولویت های محلی تخصیص دهد. درآمد اختیاری در واحد بودجه درآمدهای غیردولتی در صندوق عمومی حساب می شود. کارکنان دفتر اجرایی شهرستان میزان درآمد اختیاری را که سالانه در دسترس خواهد بود، تخمین می زنند.

 

سال مالی

دوره 12 ماهه ای است که بودجه برای آن اختیار هزینه را فراهم می کند.

 

صندوق

یک نهاد مالی و حسابداری با مجموعه‌ای از حساب‌های متوازن است که منابع، بدهی‌ها و مانده‌ها و مخارج و درآمدها را ثبت می‌کند که به منظور انجام فعالیت‌های خاص تفکیک می‌شوند.

یک صندوق از یک یا چند واحد بودجه تشکیل شده است. انواع مختلفی از وجوه وجود دارد، به عنوان مثال: وجوه دولتی، مانند صندوق عمومی و صندوق های درآمدی خاص که توسط مالیات، کمک های بلاعوض و منابع مشابه پشتیبانی می شوند.

وجوه اختصاصی، که هم شامل وجوه سازمانی (که از طریق کارمزدها و هزینه‌های نهادهای خارجی تامین می‌شود)، مانند شرکت‌های آب و فرودگاه‌ها، و هم صندوق‌های خدمات داخلی (که از محل هزینه‌های سایر بخش‌های شهرستان تامین می‌شود)، مانند فناوری اطلاعات.

 

موجودی

موجودی صندوق که در سال قبل هزینه نشده است به عنوان مانده صندوق به سال مالی بعدی منتقل می شود. به زبان ساده تر از صندوق تفاوت بین کل منابع مالی واقعی و کل مخارج واقعی در پایان سال مالی است.

 

صندوق عمومی

از صندوق عمومی برای حسابداری تمام منابع مالی شهرستان استفاده می شود، به استثنای منابعی که باید در صندوق دیگری حساب شود. تمام منابع اختیاری در صندوق عمومی حساب می شود، همانطور که بودجه برای اکثر بخش های عملیاتی وجود دارد.

 

درخواست رشد

این از بودجه پایه که شامل سطوح و برنامه‌های کارکنان فعلی می‌شود، متمایز می‌شود.

 

بخش خالص هزینه شهرستان

یا تخصیص بودجه واحد در صندوق عمومی، پس از کسر تمام درآمدهای موجود بخش.

تخصیص یا دسته بندی مخارج عبارتند از:

 

  • حقوق و مزایای کارکنان
  • خدمات و لوازم
  • سایر اتهامات
  • دارایی های سرمایه ای
  • سایر کاربردهای تامین مالی
  • نقل و انتقالات درون وجهی
  • حواله کردن
  • بودجه
  • شرایط کلیدی بودجه

پیشنهادی تخصیص (هزینه)، درآمد و سطح خالص هزینه شهرستان برای هر واحد بودجه توسط مدیر اجرایی شهرستان توصیه شده است. کارکنان دفتر اجرایی شهرستان درخواست‌های بودجه از بخش‌ها را بررسی و تجزیه و تحلیل می‌کنند و میزان منابع اختیاری موجود را تخمین می‌زنند. بر این اساس، مدیریت اجرایی شهرستان قبل از شروع سال مالی جدید، بودجه متوازن پیشنهادی را به هیئت نظارت ارائه می کند.

 

مخارج بودجه درخواستی

درآمد و سطوح هزینه خالص شهرستان برای هر واحد بودجه طبق درخواست ادارات شهرستان. ادارات درخواست بودجه خود را برای بررسی به اداره اجرایی شهرستان ارسال می کنند.

کلام آخر

یک برنامه جبران خدمات زمانی موفق است که عادلانه باشد و جوابگوی نیاز تمام کارکنان باشد.شرکت راهکارهای نرم افزاری پارسان برای رفع تمامی نیازهای شما در حوزه ی نرم افزاری، سامانه یکپارچه تحت وب پارسان را خدمت شما پیشکش می دارد.

.شما می توانید از طریق لینکهای زیر، توضیحات جامع و کامل محصولات را مطالعه نماییدو در صورت نیاز اقدام به ارسال درخواست دموی رایگان از این سامانه کنید.همچنین کارشناسان ما در واحد فروش، مشتاقانه آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما مشتریان گرامی در خصوص نحوه ی ارائه ی سیستم، عقد قرارداد و سایر موارد مرتبط هستند.

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.