در این مقاله تفاوت های کلیدی سرمایه گذاران و معامله گران را درک خواهیم کرد.
بازار سهام مردم را وادار به انجام کارهای عجیب و غریب می‌کند… سرمایه‌گذاران شروع می‌کنند مانند معامله‌گران فکر کنند و معامله‌گران شروع به فکر کردن مانند سرمایه‌گذاران می‌کنند،حتی بدون اینکه متوجه شوند.
واقعیت این است که سرمایه گذاری و تجارت نیاز به ذهنیت های کاملا متفاوتی دارد.بنابراین بیایید جنبه های کلیدی که سرمایه گذاری و تجارت را از یکدیگر متمایز می سازد درک کنیم .
اگر در بازار سهام سرمایه گذاری می کنید، ممکن است هدف شما کسب سود از یک سرمایه گذاری بلندمدت باشد. اما یک معامله گر به طور متفاوتی با مسائل برخورد می کند. یک معامله گر سرمایه گذاری کوتاه مدت را ترجیح می دهد و قصد دارد سهام را بفروشد تا از نوسانات قیمت سود ببرد.

سرمایه گذاری چیست؟

سرمایه گذاری به طور سنتی مربوط به خرید سهام یا سایر ابزارهای مالی است که انتظار می رود در یک دوره زمانی طولانی بازده داشته باشند. آنها اغلب مانند طلا برای چندین سال نگه داشته می شوند. به همین دلیل، مهم است که سرمایه گذاران سهام یا اوراق قرضه شرکت هایی را انتخاب کنند که انتظار می رود در بلندمدت رشد کنند. بنابراین، سرمایه‌گذاری شامل تحقیقات بنیادی شدید در مورد هدف سرمایه‌گذاری بالقوه است، خواه سهام باشد یا یک اوراق قرضه بلندمدت. هدف یک سرمایه گذار ایجاد یک سبد متوازن از سهام و اوراق قرضه مختلف است که از طریق افزایش ارزش و همچنین سود سهام یا درآمد بهره، بازدهی را به همراه دارد. این او را قادر می سازد تا به امنیت مالی دست یابد.
در نتیجه، سرمایه گذاران دارایی های خود را به طور منظم نمی فروشند. فقط در مواقع اضطراری یا زمانی که سهام به اهداف بلندمدت خود دست یافته است.

تجارت چیست؟

معاملات مشخصاً با خرید و فروش سهام، کالاها، ارزها، اوراق قرضه یا سایر ابزارهای مالی در دوره‌های کوتاه‌تر مرتبط است.در این روش در درجه اول برای کسب سود از حرکت های کوتاه مدت قیمت استفاده میشود. بنابراین، معامله گران اساسا از نوسانات سود می برند. ارزیابی فرصت های معاملاتی خوب معمولاً از سیستم های معاملاتی یا تکنیک های مبتنی بر نمودار برای شناسایی الگوهای کوتاه مدت قیمت ها استفاده می کند. به این می گویند تحلیل تکنیکال. این شامل خرید و فروش بیشتر سهام یا سایر ابزارهای مالی است.

نکات زیر تفاوت های بین معامله گران و سرمایه گذاران را برجسته می کند:

1. دوره سرمایه گذاری:

معامله گر برای سرمایه گذاری کوتاه مدت می رود و سهام را برای چند ماه، هفته یا چند روز نگه می دارد. معامله گران روزانه، در واقع، سهام را در یک روز معاملاتی خرید و فروش می کنند. اما یک سرمایه گذار به سمت سرمایه گذاری بلندمدت گرایش دارد. آنها سهام را بیش از یک سال، حتی برای چندین سال، نگه می دارند تا سود سرمایه ای ایجاد کنند.

2. ریسک پذیری:

یک معامله گر در کوتاه مدت با نوسانات قیمت سهام مواجه می شود. بنابراین، به معامله گر کمک می کند تا تحمل ریسک بالایی داشته باشد. سرمایه گذار ریسک گریزتر است. با این وجود، وقتی در بلندمدت در بازار سهام سرمایه گذاری می کنید، چرخه های روزانه بازار ممکن است تأثیر زیادی نداشته باشند.

3. رویکرد:

معامله گران از حرکت قیمت سهام سود می برند. وقتی قیمت ها پایین است سهام می خرند و با بالا رفتن قیمت ها می فروشند. بنابراین، معامله گران به طور منظم بازار را رصد می کنند تا بهترین فرصت ها را برای انجام معامله شناسایی کنند. با این حال، سرمایه گذار برای مدت طولانی در آن است.

4. روانشناسی:

یک سرمایه گذار آنقدر صبور است که محکم بنشیند و یک سرمایه گذاری بلندمدت را حفظ کند. اغلب، سرمایه گذاران اشتهای کمی برای ریسک نیز دارند. در همین حال، یک معامله گر از ریسک استقبال می کند، تحقیقات گسترده ای انجام می دهد و به یک برنامه معاملاتی تعریف شده پایبند است. معامله گران نیز روی پای خود فکر می کنند و زمانی که بازار بر خلاف آنها حرکت می کند، اصلاحاتی را انجام می دهند.

5. فرآیند تصمیم گیری:

سرمایه گذاران ممکن است زمان زیادی را قبل از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری در سهام صرف کنند. آنها اصول شرکت های مختلف را مطالعه می کنند، شیوه های مدیریتی، پتانسیل رشد و سایر عوامل را ارزیابی می کنند. در حالی که معامله گران به اصول اساسی نگاه می کنند، آنها همچنین با استفاده از نمودارهای قیمت و سایر ابزارها، تحلیل تکنیکال را انجام می دهند. تصمیم گیری آنها سریعتر است، اما آنها معمولاً از قبل یک استراتژی برای هدایت آنها دارند.

6. سرمایه مورد نیاز:

معامله گران به دنبال فرصت های سرمایه گذاری کوتاه مدت هستند که از طریق جابجایی قیمت سود ایجاد می کند. اما برای کسب سود قابل توجه، آنها باید مقادیر زیادی سهام را مبادله کنند. آنها می توانند این کار را با استفاده از وجوه حاشیه ای وام گرفته شده از کارگزار انجام دهند. از سوی دیگر، سرمایه گذاران باید به تنهایی سرمایه گذاری کنند. آنها همچنین ممکن است برای مدت طولانی تری در یک سرمایه گذاری قفل شوند، در حالی که معامله گران می توانند در صورت لزوم به سرعت موقعیت ها را نقد کنند.

 

نرم افزار ای آر پی تحت وب پارسان یک سامانه جامع برای رفع تمامی نیازهای سازمان شما در حوزه ی نرم افزار ERP می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دموی رایگان نرم افزار اینجا کلیک کنید

ترید یا سرمایه گذاری کدام بهتر است؟

انجام هر دو اشکالی ندارد و این بستگی به توانایی ریسک پذیری و صبر فرد دارد که بین یکی از اینها یا هر دوی اینها انتخاب کند. سرمایه گذاری بلندمدت است و ریسک کمتری را در بر می گیرد، در حالی که تجارت کوتاه مدت است و ریسک بالایی دارد.

کدام ریسک بیشتری را شامل می شود، تجارت یا سرمایه گذاری؟

معامله در مقایسه با سرمایه گذاری مستلزم ریسک بیشتری است و نسبت ریسک به پاداش بالایی دارد. سرمایه گذاری یک رویکرد بلند مدت است و ریسک کمتری را در بر می گیرد.

کدام روش سود بیشتری کسب می کند، سرمایه گذاران یا معامله گران؟

هر دو سود کسب می کنند، اما معامله گران اغلب در مقایسه با سرمایه گذاران زمانی که تصمیمات درستی می گیرند، سود بیشتری کسب می کنند و بازار نیز بر این اساس عمل می کند.

 

کلام آخر

شرکت راهکارهای نرم افزاری پارسان برای رفع تمامی نیازهای شما در حوزه ی نرم افزاری، سامانه یکپارچه تحت وب پارسان را خدمت شما پیشکش می دارد.

شما می توانید از طریق لینکهای زیر، توضیحات جامع و کامل محصولات را مطالعه نماییدو در صورت نیاز اقدام به ارسال درخواست دموی رایگان از این سامانه کنید.

همچنین کارشناسان ما در واحد فروش، مشتاقانه آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما مشتریان گرامی در خصوص نحوه ی ارائه ی سیستم، عقد قرارداد و سایر موارد مرتبط هستند.

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.