امور رفاهی کارکنان

امور رفاه کارکنان یک سرمایه گذاری مهم برای شرکت شما است. بزرگترین دارایی شرکت شما افراد آن هستند. وقتی از افراد خود مراقبت می کنید، به سرمایه گذاری در موفقیت شرکت و محافظت از آینده آن کمک می کنید.

رفاه کارکنان چیست؟

رفاه کارکنان یک اصطلاح فراگیر است که سلامت جسمی و روانی و رفاه کارکنان شما را توصیف می کند. این می تواند شامل محیط کار فیزیکی آنها و همچنین عوامل دیگری در داخل و خارج از محل کار باشد که بر کیفیت زندگی، سلامت، رفاه روانی و به نوبه خود بر عملکرد آنها در محل کار تأثیر می گذارد.

ابتکارات رفاهی کارکنان به منظور کاهش غیبت از محل کار در نتیجه بیماری یا آسیب و همچنین تشویق و ترویج نگرش‌ ها و سبک‌های زندگی سالم‌تر طراحی شده‌اند که تأثیر مثبتی بر هر جنبه‌ای از زندگی کارکنان خواهد داشت.

پیشنهاد می کنیم از صفحه نرم‌ افزار امور رفاهی پارسان حتما دیدن فرمایید.

چرا رفاه کارکنان نیاز به بهبود دارد؟

برای کارفرمایان، هزینه غیبت بسیار بالاست.  بسیاری از غیبت ها به استرس در محل کار مربوط می شود. طبق نظرسنجی استرس محل کار 2020 انگلستان، 79 درصد از کارگران گزارش می دهند که در محل کار استرس دارند.

عوامل اصلی استرس در محل کار عبارتند از:

  • سیاست محل کار
  • قلدری و آزار و اذیت
  • ارتباط ضعیف
  • ساعات طولانی کار کردن
  • فقدان جهت
  • روابط ضعیف با مدیر
  • شرایط کاری ناامن

همه گیری COVID-19 بر رفاه کارکنان در بسیاری از سازمان ها تأثیر گذاشته است. کارکنان بیش از هر زمان دیگری به دلیل طیفی از عوامل، از جمله کار از راه دور و احساس عدم ارتباط، احساس اینکه تمام زندگی خود را در محل کار می گذرانند، نگران سلامتی خود، بهبودی از ویروس در صورت ابتلا به آن، نگرانی در مورد واکسن و سایر پروتکل های بهداشتی استرس بیشتری دارند.

کاهش بار استرس و سایر مسائل مربوط به سلامت و تندرستی محیط کار، منفعت مستقیمی برای کاهش غیبت و همچنین افزایش بهره وری، کاهش جابجایی کارکنان و جذب و حفظ استعدادها دارد.

با غفلت از رفاه کارکنان، نه تنها به این مسائل رسیدگی نمی شود، بلکه شما به عنوان یک کارفرما تا حدودی مسئول هر گونه مسائل رفاهی که کارکنان خود با آن مواجه می شوند خواهید بود. این بدان معناست که شما نه تنها باید با هزینه‌های پر کردن شکاف‌ها در تیم خود، زمانی که افراد برای مسائل بهداشتی و رفاهی مرخصی می‌گیرند، کنار بیایید، بلکه ممکن است شرکت هزینه‌های اضافی از نظر مطالبات غرامت کارگران نیز داشته باشد.

تأثیرات مالی بیشتر می تواند از نظر از دست دادن بهره وری باشد. زیرا کارکنان استرس زا از کار جدا، خسته، فرسوده، نگران و مضطرب هستند و قادر به کار در اوج خود نیستند.

نرم افزار ERP تحت وب پارسان یک سامانه جامع برای رفع تمامی نیازهای سازمان شما در حوزه ی نرم افزار ERP می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دموی رایگان نرم افزار اینجا کلیک کنید

دارندگان بودجه چندگانه

ایمنی محل

کار نیز برای رفاه کارکنان حیاتی است. اگر بر ایمنی کارمندان تمرکز نکنید و یک محل کار فیزیکی ایمن را برای کارگران خود فراهم نکنید، ممکن است مشکلات مشابهی در زمینه دعاوی حقوقی، بهره وری از دست رفته، زمان استراحت و جابجایی بالای کارکنان نیز در دستان شما باشد. علاوه بر این، بسته به دامنه آسیب های محل کار، ممکن است با یک مشکل روابط عمومی مواجه شوید که باعث می شود مشتریان در تجارت با شرکت شما بر اساس دلایل فلسفی تجدید نظر کنند.

پیشنهاد می کنیم از صفحه نرم افزار حسابداری پارسان حتما دیدن فرمایید.

6 راه برای بهبود رفاه کارکنان

با انجام این اقدامات پیشگیرانه می توانید رفاه کارکنان را در کسب و کار خود بهبود بخشید.

1. بررسی های منظم انجام دهید

شما نمی توانید چیزی را که در مورد آن نمی دانید اصلاح کنید. با انجام بررسی‌های منظم نبض از کارکنان، می‌توانید تعیین کنید که آیا مسائل جدید یا نوظهور یا جاری وجود دارد که باید از نظر میزان استرس آنها مدیریت شود.

2. ارزیابی ریسک منظم را انجام دهید

شما باید ارزیابی‌های ریسک را به طور منظم انجام دهید تا مشخص شود ساختمان‌ها، املاک و تجهیزات شما چگونه از نظر ایمنی ایستادگی می‌کنند تا بتوان هر مشکلی را قبل از اینکه به کسی آسیب برساند برطرف کرد.

3. اطمینان حاصل کنید که از دستورالعمل های دولتی پیروی می کنید

قوانین مختلفی در حوزه های قضایی مختلف در مورد آنچه شرکت ها موظف به ارائه استانداردهای بهداشت و رفاه، ایمنی و رفاه در سازمان خود هستند وجود دارد. شما باید شیوه های فعلی خود را مرور کنید تا مطمئن شوید که آنچه را که از شما انتظار می رود ارائه می دهید.

4. کارمندان خود را آموزش دهید

آموزش بهداشت و ایمنی برای مدیریت و کارمندان برای اطمینان از اینکه همه در یک صفحه هستند و در مورد شیوه های کار ایمن و الزامات انطباق درک می کنند ضروری است.

5. انعطاف پذیری ارائه دهید

مردم اغلب به دلیل سرعت زندگی مدرن و تلاش برای تناسب با تعهدات خانوادگی خود در مورد شغل خود تحت استرس هستند. با ارائه توانایی به کارمندان برای کار به روش‌های انعطاف‌پذیرتر، مانند کار از راه دور یا ساعات کاری غیر استاندارد، می‌توانید با کنترل بیشتر بر زمان خود به کاهش این استرس کمک کنید.

6. برنامه های سلامت و تندرستی را ارائه دهید

انواع مختلفی از برنامه های سلامت و تندرستی وجود دارد که اغلب توسط شرکت ها به کارکنان خود ارائه می شود. این می تواند شامل عضویت با تخفیف در باشگاه، بیمه درمانی، دسترسی به برنامه کمک به کارمندان، دسترسی به مشاوره و دسترسی به کتابخانه های منابع در زمینه مدیریت مسائل بهداشتی و رفاهی باشد.

پیشنهاد می کنیم از صفحه نرم افزار حقوق و دستمزد حتما دیدن فرمایید.

چگونه ابتکارات رفاهی کارکنان خود را ارتقا دهید

ابتکارات رفاهی کارکنان اغلب به صورت ضعیف اطلاع رسانی می شود که می تواند بر میزان استفاده کارکنان از آنها تأثیر بگذارد. همچنین می‌تواند باعث شود کارمندان تصور کنند که مدیریت به رفاه آنها اهمیت نمی‌دهد. زیرا آنها متوجه نمی‌شوند که واقعاً ابتکاراتی وجود دارد که نیازهای آنها را برطرف می‌کند.

یک اشتباه رایج این است که ابتکارات جدید فقط یک بار اعلام می شود و مدیریت فرض می کند که این کافی است. تا همه بدانند که آنجا هستند. مشکل این است که ممکن است.

هنگام ارسال اطلاعات اولیه، اطلاعات به سرعت فراموش شود یا به طور کامل توسط کارمندان از دست برود. هنگامی که کارمندان جدید به سازمان می‌پیوندند، از این ابتکارات اطلاعی نخواهند داشت. مگر اینکه به طور اتفاقی در اطراف اینترانت جستجو کنند و آنها را به طور تصادفی پیدا کنند.

یک رویکرد چند کاناله برای برقراری ارتباط با برنامه‌های رفاهی در شرکت شما و استفاده از استراتژی‌های تکرار، به دسترسی کارکنان در تمام طول سال کمک می‌کند و ابتکارات رفاهی شما را در ذهن نگه می‌دارد.

هر چه بیشتر با چیزی ارتباط برقرار کنید، احتمال حفظ پیام بیشتر است. با استفاده از کانال‌های ارتباطی مختلف برای تکرار پیام‌های خود، ترکیب عناصر مختلف که با اولویت‌های ارتباطی افراد مطابقت دارد، به احتمال زیاد آنها اطلاعات را به خاطر می‌آورند.

کلام آخر

یک برنامه جبران خدمات زمانی موفق است که عادلانه باشد و جوابگوی نیاز تمام کارکنان باشد. شرکت راهکارهای نرم افزاری پارسان برای رفع تمامی نیازهای شما در حوزه ی نرم افزاری، سامانه یکپارچه تحت وب پارسان را خدمت شما پیشکش می دارد.

شما می توانید از طریق لینکهای زیر، توضیحات جامع و کامل محصولات را مطالعه نماییدو در صورت نیاز اقدام به ارسال درخواست دموی رایگان از این سامانه کنید.همچنین کارشناسان ما در واحد فروش، مشتاقانه آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما مشتریان گرامی در خصوص نحوه ی ارائه ی سیستم، عقد قرارداد و سایر موارد مرتبط هستند.

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.