معرفی نرم افزارهای مدیریت منابع انسانی

معرفی نرم افزارهای مدیریت منابع انسانی، پیش از معرفی نرم‌افزارهای مدیریت فرآیند کار ابتدا باید به این نکته توجه کرد که هر نرم افزار BPM بنا به نیاز و استفاده‌ی کاربر می‌تواند تعاریف متعددی داشته باشد؛ برای عده ای از مدیران BPM نقطه پیوند مدیریت و تکنولوژی ست و هدف اصلی از استفاده آن بهره‌گیری از اتوماسیون اداری‌ست.

برای عده ای دیگر BPM یک ابزار ارتباطی است تا به وسیله‌ی آن تصویر روشن و واضحی از خواسته‌ی خود به سایر اعضا منتقل کنند و برای عده ای دیگر توانایی رصد کردن و پیگیری فرآیندها و برای برخی مدلسازی بصری اهمیت بیشتری دارد. اما هرکدام از مزایای فوق تنها یک جنبه از کارکردهای BPM هستند.

BPM در واقع یک رویکرد سیستماتیک جامع برای دستیابی به نتایج بهینه در کسب و کار است.

به بیان ساده تر BPM مشخص می‌کند چه‌کاری، چطور به چه دلیل، توسط چه کسی و در چه زمان و مکانی و با صرف چه هزینه ای انجام می‌شود و نتیجه‌ی آن چیست و در نهایت مجموعه ای از روشها و ابزارها را برای بهبود نتایج در اختیارتان می‌گذارد.

برخی از فواید BPM

  • افزایش سودآوری
  • کاهش هزینه‌ها
  • مدیریت زمان
  • بهبود نرخ تولید
  • بهبود تجربه مشتری
  • مدیریت زمان
  • و اصلاح چرخه های زیان آور

در دنیای تجارت امروز رقابت تنگاتنگی برای فتح بازار بین شرکت‌های تجاری وجود دارد و به همین خاطر بهره گیری از نرم افزارهای مدیریت فرآیند دیگر یک مزیت به حساب نمی‌آید بلکه یک الزام است.
در زیر به معرفی تعدادی از مهمترین نرم افزارهای مدیریت فرآیند کسب و کار می‌پردازیم:

  • نرم افزار Processmaker
  • نرم افزار Bonita
  • نرم افزار Activiti
  • نرم افزار Oracle
  • نرم افزار cammunda
  • نرم افزار Bizagi

هرکدام از نرم‌افزارهای بالا نقاط قوت و ضعف خود را دارند و ارجحیت آن بر یکدیگر بستگی به شرایط و نیازمندی های سازمان شما دارد‌.

پیشنهاد می کنیم مقاله نرم‌ افزار تحت وب چیست را حتما مطالعه نمایید.

۱.نرم افزار Activiti BPMS

این نرم افزار محصول شرکت Alfresco است.یکی از شرکت های پیشتاز در تولید نرم افزارهای BPMS که در اکثر نظرسنجی ها از جمله «فهم نیاز مشتریان» و «رضایت مشتریان نسبت به قیمت پرداختی» رتبه‌ی بالایی در اختیار دارد.

این نرم افزار قابلیت پیاده سازی روی تمام اپلیکیشن های مبتنی بر جاوا (java) را دارد و مهم‌ترین مزیت قابلیت طراحی ساده و سرعت بالای نرم افزار است.
نرم افزار Activiti BPMS برای سازمان‌ها و شرکت های بزرگ که حجم تراکنش بالایی دارند بسیار مناسب است.

در ایران نیز چندین بانک و موسسه با جمعیت پرسنل بالای دو هزار نفر از این نرم افزار بهره بردهاند.

۲.نرم افزار Cammunda BPMS

این نرم افزار محصول کشور آلمان است.تاکنون در بسیاری از شرکت‌های معتبر دنیا نظیر T-mobile و Lufthansa به طور موفقیت آمیز به کار گرفته شده و در ایران هم چندین شرکت و سازمان دولتی از همین نرم افزار استفاده می‌کنند.

یکی از قابلیت های خوب نرم افزار Cammunda BPMSتهیه گزارشات تحلیلی بسیار مناسب در مورد عملکرد فرآیند هاست مانند تهیه نقشه های حرارتی (Heatmap) که نشان دهنده حجم فعالیت بخش‌های مختلف در یک بازه زمانی ست.

نرم افزار cammunda هم مانند activiti برای سازمان های بزرگ و پرتراکنش بسیار مناسب است.

پیشنهاد می کنیم از صفحه نرم‌ افزار حقوق و دستمزد حتما دیدن فرمایید.

۳.نرم افزار Bonita BPMS

این نرم افزار به علت برخورداری از ویژگی (low-code) نسبت به دو نرم افزار قبل سرعت عمل بالاتری در ساخت فرآیندها دارد.(در نرم افزار های low-code برای ساخت فرآیندهای جدید نیازی به کدنویسی ندارید،به همین علت برای کاربر ساده تر و رضایت بخش تر هستند)

قابلیت کاربری آسان و سرعت بالا از ویژگی های اصلی این نرم افزار است.

نرم افزار Bonita هم مانند دو نرم افزار بالا بر پایه جاوا نوشته شده و برای سازمان‌های بزرگ مناسب است.

نرم افزار ERP تحت وب پارسان یک سامانه جامع برای رفع تمامی نیازهای سازمان شما در حوزه ی نرم افزار ERP می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دموی رایگان نرم افزار اینجا کلیک کنید

۴.نرم افزار ProcessMaker

نرم افزار مدیریتی processmaker برخلاف سه نرم افزار قبل برپایه جاوا نبوده و بر بستر PHP کار می‌کند. این نرم افزار جزو دسته نرم افزارهای zero-code محسوب می‌شود (نرم افزارهای zero-code یا no-code از سرعت بالاتری در ساخت فرآیندها برخوردارند اما انعطاف پذیری کمتری دارند.)

این نرم افزار در کشور ما محبوبیت زیادی داشته و شرکت های فراوانی اقدام به پیاده سازی این نرم‌افزار کرده‌اند. سادگی در استفاده طراحی بر پایه PHP باعث شده Processmaker جزء نرم افزارهای سبک به شمار بیاید و به همین علت برای شرکت‌ها و سازمان‌های متوسط و کوچک مناسب‌تراست.

۵.نرم افزار Bizagi BPMS

برخلاف ۴ نرم افزار دیگر Bizagi یک نرم افزار «متن باز» نیست و از نرم افزارهای تجاری گران‌قیمت دنیا به حساب می‌آید. البته در کشور ما شرکت‌های متعددی به طور موفق این نرم افزار را پیاده سازی کرده‌اند.

نرم افزار Bizagi برپایه .Net طراحی شده است. رابط کاربری آن نسبتا ساده است و در مدلسازی از اکثر استانداردهای BPMN2 پشتیبانی می‌کند.

پیشنهاد می کنیم از صفحه نرم‌ افزار مدیریت قراردادها حتما دیدن فرمایید.

۶. نرم افزار Oracle suite

شرکت نرم افزاری Oracle یکی از غول‌های نرم افزاری آمریکا و جهان است که محصولات نرم افزاری متنوعی تولید می‌کند.

نرم افزار Oracle BPMS نیز از سری نرم افزارهای «متن-بسته» و برپایه زبان SQL است. کیفیت و عملکرد بسیار قابل قبولی دارد اما به علت برخورداری از متخصصین محدودتر نسبت به دیگر نرم افزارها (برپایه جاوا و PHP) فرآیند پیاده سازی زمان‌بر و پرهزینه ای دارد.

به علت پیچیدگی بالا به هیچ عنوان مناسب شرکت‌های کوچک و متوسط نیست و برای مدیریت سازمان‌های بسیار بزرگ و چندهزار نفری مناسب است.

در کشور ما بسیار از نرم افزارهای مدیریت فرآیند خارجی (مانند processmaker و bonita) بر اساس نیاز بومی و برپایه زبان فارسی و تقویم خورشیدی بازنویسی شده و توسعه یافته اند. نرم افزارهای مدیریتی پارسان با پشتیبانی کامل از زبان و تقویم فارسی محیطی ساده و کاربرپسند برای انواع کسب و کارها از کوچک تا بزرگ به شما ارائه می‌کند.

این نرم افزارها بدون محدودیت کاربری و قابل اجرا بر روی تمام تلفن های‌ همراه و انواع مرورگر ها هستند.

 

سوالات متداول:

بهترین نرم افزارهای مدیریت منابع انسانی کدامند؟

نرم افزار Processmaker، نرم افزار Bonita، نرم افزار Activiti، نرم افزار Oracle، نرم افزار cammunda، نرم افزار Bizagi و…

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.