مرکز امور حقوقی بین المللی

مرکز امور حقوق بین الملل بر اساس قوانینی است که دولت ها برای دولت ها وضع می کنند. دولت ها در روابط خود دارای حاکمیت برابر هستند. بنابراین می توانند داوطلبانه قوانین الزام آور قانونی را ایجاد کنند یا بپذیرند. این قوانین معمولاً در قالب یک معاهده یا کنوانسیون رعایت می شود.

با امضا و تصویب معاهدات، دولت ها با میل خود با سایر دولت های طرف یک معاهده خاص، روابط حقوقی و قراردادی برقرار می کنند که رعایت آن معمولاً با اثرات متقابل عدم رعایت آن کنترل می شود.

ظرفیت دولت‌ها برای وارد شدن به چنین روابطی با سایر دولت‌ها و ایجاد قوانین الزام‌آور قانونی برای خود، نتیجه شخصیت حقوقی بین‌المللی دولت‌ها است که به همه دولت‌های مستقل نسبت داده می‌شود.

مرکز امور حقوقی بین المللی

 

تعهدات حقوق بین الملل

در آغاز قرن هجدهم، دولت‌های مستقل به تنهایی دارای شخصیت حقوقی بین‌المللی تلقی می‌شدند. بنابراین تنها نهادهایی که طبق حقوق بین‌الملل دارای حقوق و تعهدات بودند. به این ترتیب، دولت ها (و هنوز هم تا حد زیادی) پدیدآورندگان قادر مطلق حقوق بین الملل بودند که به نوبه خود عمدتاً به دولت ها و رفتار آنها در سطح بین المللی مربوط می شد.

افراد، سازمان‌های بین‌المللی (IOs) و دیگر بازیگران غیردولتی (NSA) هیچ نگرانی برای حقوق بین‌الملل نداشتند.زیرا فاقد شخصیت حقوقی بین‌المللی بودند که شرط لازم برای داشتن حقوق و/یا تعهدات بین‌المللی است.

با این حال، با جهانی شدن، قوانین بین‌المللی و روابط بین‌الملل به سرعت با پیچیدگی‌های فزاینده گسترش یافت: فناوری جدید جهان را کوچک‌تر و به هم پیوسته‌تر کرد.

تهدیدات

تهدیدات جهانی جدیدی پدید آمدند که نمی‌توان با آن‌ها مبارزه کرد. مگر اینکه با همکاری دولت، بازیگران جدیدی در مجمع بین‌المللی مانند IOهای مختلف ظاهر شوند و NSA ها حقوق بین الملل به شدت تحت تأثیر این تحول و تغییر در روابط بین الملل قرار گرفت که به موجب آن دولت ها دیگر تنها بازیگران عرصه بین المللی نبودند. بنابراین دیگر تنها موضوع حقوق بین الملل نبودند.

در یک پرونده مهم در سال 1949، دیوان بین المللی دادگستری (ICJ) دریافت که IOها، در آن مورد، سازمان ملل متحد (سازمان ملل)، واقعاً می توانند شخصیت حقوقی بین المللی داشته باشند. بنابراین دارای حقوق و تعهداتی تحت قوانین بین المللی هستند.

ICJ مدعی شد که شخصیت حقوقی بین‌المللی سازمان ملل از منشور سازمان ملل متحد و مأموریت و وظایف تعیین شده سازمان نشأت می‌گیرد. زیرا بدون آن سازمان ملل نمی‌تواند وظایفی را که طبق منشور ملل متحد ملزم بود انجام دهد.

پس از جنگ جهانی دوم، شورای امنیت دو دادگاه بین المللی موقت را در تلاش برای محاکمه جنایات جنگی که در طول جنگ مرتکب شده بودند. تأسیس کرد.

دادگاه‌های نورنبرگ و توکیو تأیید کردند که تحت شرایط خاص، افراد می‌توانند شخصیت حقوقی بر اساس قوانین بین‌المللی داشته باشند و از حقوق و تعهداتی برخوردار باشند که مستقیماً تحت قوانین بین‌المللی، به ویژه حقوق بشردوستانه (HL) و حقوق بشر (HRL) هستند.

نرم افزار ای آر پی تحت وب پارسان یک سامانه جامع برای رفع تمامی نیازهای سازمان شما در حوزه ی نرم افزار ERP می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دموی رایگان نرم افزار اینجا کلیک کنید

 

قانون بین المللی عمومی

اولویت های فنلاند در حوزه حقوق بین الملل عمومی شامل حذف معافیت از مجازات برای جدی ترین جنایات بین المللی و تقویت عمومی نظم بین المللی مبتنی بر قوانین است.

حقوق بین الملل عمومی اساساً بر روابط بین دولت ها و فعالیت های سازمان های بین المللی حاکم است. شالوده ای برای نظم بین المللی باثبات و مبنایی برای صلح و امنیت بین المللی فراهم می کند. هنجارهای بین المللی مورد توافق مشترک و نظارت بر رعایت آنها برای عملکرد خوب جامعه جهانی ضروری است.

  • وزارت امور خارجه فنلاند فعالانه در توسعه حقوق بین الملل عمومی و ترویج اجرای آن مشارکت دارد. سازمان ملل در این اقدام نقش کلیدی ایفا می کند. وظایف اصلی آن شامل توسعه حقوق بین‌الملل عمومی و ترویج رعایت آن‌است و منشور سازمان ملل خود یکی از منابع اصلی حقوق بین الملل عمومی را تشکیل می دهد.
  • شبکه گسترده‌ای متشکل از صدها معاهدات بین المللی  تحت نظارت سازمان ملل در دهه‌های گذشته ایجاد شده‌است و برای تنظیم روابط بین المللی و همچنین برای توسعه حقوقی در کشورهای عضو بسیار مهم است.
  • کمیسیون حقوق بین الملل سازمان ملل متحد یک بازیگر کلیدی در توسعه حقوق بین الملل عمومی است.
  • در میان سازمان‌های منطقه‌ای،  شورای اروپا  برای فنلاند به عنوان توسعه‌دهنده و مروج حقوق بین‌الملل عمومی اهمیت ویژه‌ای دارد.
  • علاوه بر این، فنلاند به طور فعال درگیر بحث در اتحادیه اروپا در مورد توسعه حقوق بین الملل عمومی و ارتقای اجرای آن است.
  • اولویت های فنلاند در حوزه حقوق بین الملل عمومی. شامل حذف معافیت از مجازات  برای جدی ترین جنایات بین المللی و تقویت عمومی  نظم بین المللی مبتنی بر قوانین است.

فنلاند همچنین به طور فعال در توسعه حقوق دریاها و حقوق بشردوستانه بین المللی و تقویت اجرای آنها مشارکت دارد.

سرویس حقوقی وزارت امور خارجه با ارائه تخصص و مشاوره در مورد حقوق بین‌الملل عمومی از تصمیم‌گیری در موضوعات سیاست خارجی و امنیتی حمایت می‌کند.

اهداف شبکه امور حقوقی بین المللی

  • شناسایی طیف گسترده‌ای از منابع حقوقی-تجاری بین المللی که به اعضا کمک می‌کند ارزش افزوده مشتری را به شیوه‌ای مقرون به صرفه و صرفه‌جویی در زمان فراهم کنند.
  • به تلاش های جهانی سازی ACC کمک کنید
  • پیشرفت حرفه ای همه اعضا را ارتقا دهید
  • بهبود درک مسائل بین المللی و بهترین شیوه ها برای مشاوران داخلی
  • با راه حل های عملی، مقرون به صرفه و صرفه جویی در زمان برای وکیل شرکت های بین المللی ارزش بیافزایید.
  • مرکز امور حقوقی بین المللی
کلام آخر

یک برنامه جبران خدمات زمانی موفق است که عادلانه باشد و جوابگوی نیاز تمام کارکنان باشد.شرکت راهکارهای نرم افزاری پارسان برای رفع تمامی نیازهای شما در حوزه ی نرم افزاری، سامانه یکپارچه تحت وب پارسان را خدمت شما پیشکش می دارد.

شما می توانید از طریق لینکهای زیر، توضیحات جامع و کامل محصولات را مطالعه نماییدو در صورت نیاز اقدام به ارسال درخواست دموی رایگان از این سامانه کنید.همچنین کارشناسان ما در واحد فروش، مشتاقانه آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما مشتریان گرامی در خصوص نحوه ی ارائه ی سیستم، عقد قرارداد و سایر موارد مرتبط هستند.

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.