سیستم ERP

برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) از دهه 1990 در بخش تولید استفاده شده است. در آن زمان از این ابزار برای مدیریت حسابداری و منابع انسانی استفاده می شد. امروزه ERP ها کاملا قابل تنظیم هستند و می توانند در بخش های مختلف از جمله امور مالی، عملیات، خرده فروشی و فروش عمده و …. استفاده شوند. این امر بسیاری از متخصصان را بر آن داشته است که بپرسند آیا نیاز به تغییر به یک نرم افزار ERP دارند یا خیر.

مزایای سیستم های ERP

  • بهبود و تقویت امنیت
  • پشتیبانی از بخش های مختلف
  • ،ارائه داده های لحظه ای دقیق برای برای اتخاذ تصمیمات تجاری بهتر
  • به کارکنان ابزارهای بیشتری برای افزایش درآمد و رسیدن به اهداف فروش می دهد

صنایع و ERP ها

– صنعت تولید:

نرم افزار ERP به طور فزاینده ای برای بخش تولید مفید است. با استفاده از یک ERP ، بخش های مالی، خرید، تولید و عملیات می توانند به راحتی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. یک مطالعه توسط Aberdeen Group نشان داد که 48٪ از رهبران تولید ادعا می کنند که نرم افزارهای خاص صنعت به آنها در انجام کارآمدتر تجارت کمک می کند.

تیم ها می توانند هشدارها، داشبوردها و ماژول های سفارشی را بر اساس وظیفه مورد نیاز تنظیم کنند. بخش‌های مالی می‌توانند گزارش‌ها و پیش‌بینی‌های سفارشی را تنظیم کنند، در حالی که تیم‌های عملیات و تولید می‌توانند هشدارهایی را برای سطوح پایین موجودی، ماشین‌های خراب و فراخوان‌ها تنظیم کنند. اگر یک سیستم ERP با یک CRM ترکیب شود، هشدارهای فراخوان می توانند برای هر مشتری و فروشنده هدف ارسال شوند. علاوه بر این، تیم‌های فروش می‌توانند مستقیماً با تیم‌های انبار ارتباط برقرار کنند تا از میزان موجودی در زمان واقعی و انتظارات واقعی مشتری اطمینان حاصل کنند.

 

– مراقبت های بهداشتی:

نرم افزار ERP در حوزه مراقبت های بهداشتی می تواند به شما در انجام فعالیت های روزانه در این بخش، از جمله تهیه و تامین اقلام ضروری کمک کند. علاوه بر این، گزارش های حقوق و دستمزد، آب و برق و مدیریت پسماند می توانند از نزدیک بررسی و پایش شوند. داده‌های پلت‌فرم HIMSS Analytics Logic نشان می‌دهد که پذیرش نرم‌افزار Hospital ERP از 18.8 درصد در یک دهه قبل به 38.4 درصد در سال 2018 افزایش یافته است.
ابزارهای حسابداری ERP همچنین شما را قادر می سازد تا به طور موثر امور مالی را در سراسر سیستم مراقبت های بهداشتی مدیریت کنید. همراه با ابزارهای هوش تجاری، یک سیستم نرم افزاری ERP می تواند تجزیه و تحلیل معیارهای مهمی مانند کیفیت مراقبت در مقابل هزینه های مراقبت را در اختیار شما قرار دهد.

 

نرم افزار ERP تحت وب پارسان یک سامانه جامع برای رفع تمامی نیازهای سازمان شما در حوزه ی نرم افزار ERP می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دموی رایگان نرم افزار اینجا کلیک کنید

 

– صنعت هتلداری :

نرم‌افزار ERP به هتل‌ها کمک می‌کند کارکنان، برنامه‌های تمیز کردن، جمع‌آوری زباله‌ها، قرارهای برنامه‌ریزی شده و لغو شده را نظارت کنند و جای خالی را پیگیری کنند. نرم افزار ERP مدیران هتل را قادر می سازد تا تمام اطلاعات حیاتی را در یک مکان واحد نگهداری کنند تا داده های تکراری و متناقض را به حداقل برسانند. علاوه بر این، ERP ها می توانند برای کمک به نظارت بر رستوران ها و فعالیت های داخل یک هتل استفاده شوند.

 

– حوزه آموزش :

یک سیستم نرم افزاری ERP می تواند ابزار ارزشمندی برای امکانات دانشگاهی و تحقیقاتی در مدیریت نیازهای لجستیکی آنها باشد. مدارس می توانند از میزان موجودی اقلام ضروری اطمینان حاصل کنند، بهترین فروشندگان را برای استفاده ردیابی کنند و ابتکارات را به راحتی مدیریت کنند. تیم های مالی می توانند اطمینان حاصل کنند که کمک های مالی و بودجه به درستی تخصیص داده شده است و ماژول هایی را می توان برای پیگیری ثبت نام و هزینه های کمک های دولتی طراحی کرد.

 

– خرده فروشی:

استفاده از نرم‌افزار ERP در خرده‌فروشی برای کمک به همگام شدن با افزایش تقاضای مشتریان بسیار ارزشمند است. ترکیب نرم افزار ERP با یک CRM، کمک می کند فروشندگان و مدیران کسب و کار و خریداران بتوانند به راحتی به اطلاعات حوزه مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند. با امکان مشاهده سطوح انبار در زمان واقعی، تیم شما می تواند از موجودی دقیق انبار اطمینان حاصل کند.

 

– ساخت و ساز:

نرم افزار ERP تجزیه و تحلیل داده ها را برای چندین فرآیند ساخت و ساز ارائه می‌دهد. از جمله:

  • مدیریت دارایی
  • موارد ارسالی
  • برنامه ریزی
  • مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)
  • مدیریت مناقصه
  • مدیریت فروشنده
  • مدیریت پروژه
  • مدیریت سرمایه انسانی
  • مدیریت موجودی یا تجهیزات
  • مدیریت پیمانکار
  • مدیریت مالی

با ادغام سیستم های مختلف ، می توانید تمام ابزارهای ضروری برای مدیریت چرخه عمر کامل یک پروژه را در اختیار داشته باشید. این امر حیاتی است زیرا استفاده از مدیریت اسناد، برنامه ریزی و نرم افزار حسابداری نامناسب می تواند پروژه های ساختمانی و رشد شرکت را به تاخیر بیندازد. عدم وجود راه حل های نرم افزاری یکپارچه در صورت بروز شرایط غیرمنتظره، به طور بالقوه به پروژه ساخت و ساز آسیب می رساند.
یک سیستم ERP سفارشی‌شده به شرکت ها اجازه می‌دهد ERP خود را در صورت نیاز شخصی‌سازی کنند. امکان سفارشی‌سازی کامل بین بخش‌ها باعث می‌شود کسب‌وکار شما به راحتی اجرا شود و ارتباطات بین بخش ها تسهیل یابد ، همه اینها به کسب و کار شما اجازه می‌دهد به طور موثر رشد کند.

 

کلام آخر

شرکت راهکارهای نرم افزاری پارسان برای رفع تمامی نیازهای شما در حوزه ی نرم افزاری، سامانه یکپارچه تحت وب پارسان را خدمت شما پیشکش می دارد.

شما می توانید از طریق لینکهای زیر، توضیحات جامع و کامل محصولات را مطالعه نماییدو در صورت نیاز اقدام به ارسال درخواست دموی رایگان از این سامانه کنید.

همچنین کارشناسان ما در واحد فروش، مشتاقانه آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما مشتریان گرامی در خصوص نحوه ی ارائه ی سیستم، عقد قرارداد و سایر موارد مرتبط هستند.

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.