افزایش بهره وری

افزایش راندمان کاری

همیشه برای افزایش بهره وری توی بحث منابع انسانی میگن که اگر شما محیطی فوق‌العاده برای کار فراهم کنی، باعث افزایش راندمان کاری فوق‌العاده کارکنان میشه.

اما کلمه‌های «فوق‌العاده» و «عالی»، واژه‌های مبهمی هستن.
خیلی از مدیرها به خیال خودشون فکر می کنن که محیط کاری فوق‌العاده‌ای برای کارمنداشون فراهم کردن.
از طرفی درصد قابل توجهی از کارمندها، از محیط کاری خودشون راضی نیستن. این یعنی خبری از افزایش بهره وری کارمندها تو اون کسب  وکار نیست!
دلیلش اینه که بسیاری از مدیرا  واقعا نمی‌دونن که کارمنداشون از اونا چه انتظاراتی دارن. حالا چند تا از این موردها  رو بهتون می گم که بدونید چه خبره :

افزایش راندمان کاری

وقت کارمندا از پول با ارزش‌تره:

زمانی که رییس، کارمندا رو تا دیر وقت تو اداره نگه می‌داره یا حجم زیادی از کار رو در اواخر شب و یا تعطیلات به عهده اونا میزاره ، این مساله قطعا نفرت کارمندا رو را در پی داره. بنابراین مدیرا باید برای زمان کارکنان ارزش قائل باشن. پس این اضافه کاریه زوری اصلا نمیتونه افزایش بهره وری رو هم در پی داشته باشه!

مطلع شدن از برنامه‌های سازمان:

اگر کارمندا در تصمیمات گرفته شده برای شرکت دخیل نباشن، معمولا از این بابت رنجیده نمی‌شن.
اما اگر این اتفاق درمورد برنامه‌ها و مسیرهای پیش روی شرکت باشه، حتما باعث ناراحتی اونها میشه.
کارکنانی که هیچ تصوری از ۶ ماه آتی شرکت ندارن، به مرور حس بی اعتمادی در اونها ایجاد میشه. این میتونه افزایش راندمان کاری رو کلا از ریشه بزنه!!!
هیچ کس دوست نداره تا بدون اطمینان از در اختیار گذاشتن اطلاعات ضروری به اون، نهایت تلاش خودشو رو برای کسب و کار و رییسش به کار بگیره و قطعا رضایت شغلی هم نداره.

صراحت:

کارمندها از مدیران خودشون توقع دارن تا در مسیری مشخص قدم گذاشته و خیلی صریح و واضح وظایف کارمندا رو مخصوصاً انتظارات خودشون نسبت به آنها بگن و به‌طور غیر مستقیم حرفی نزنن یا کاری انجام ندن.
اگر کارمندا از وظایف خودشون و انتظاراتی که کارفرما ازشون داره اطلاعی نداشته باشن، دچار استرس می‌شن.
از طرفی اگر وظایف سازمانی کارمندا، برای همه واضح و روشن نباشد باعث دخالت کارمندها در کار همدیگه و در نهایت باعث زیاد شدن تنش که این هم خودش عامل بزرگی برای عدم افزایش بهره وری کارمندها میشه.

تحسین و ترفیع:

اغلب کارفرماها انتظار دارن که کارمندا  برای موفقیت شرکت نهایت تلاش خودشون رو به کار بگیرن. این اتفاق تنها ممکنه در ابتدای کار بیوفته.
باید به سرعت از احتمال افت فعالیت مفید کارمندایی که تلاش زیادی می‌کنن و به تعهدات خودشون بدون هیچ چشم‌داشتی پایبندن، جلوگیری بشه.
و این امر با تحسین و ترفیع به موقع و عادلانه اتفاق میافته که انجام همین یه مورد هم کمک بزرگی به افزایش راندمان کاری کارمندا تو شرکت میکنه.

احترام و حفظ شأن:

دست آخر، همه ما می‌خوایم که با احترام با ما رفتار کنن و شأن ما در کار حفظ بشه.
بیشتر مدیرا نمی‌دونن چه وقت به افرادشون  بی‌احترامی می‌کنن.
در جهان چند فرهنگی و به هم پیوسته امروز که ما در اون زندگی می‌کنیم، با کسایی سروکار داریم که پیشینه‌هایی گوناگون دارن.این دیگه اخرین ترفند برای افزایش بهره وری کارمنداس!
اگر مدیرا به خودشون زحمت درک ارزش‌ها و هنجارهای گوناگون فرهنگی را ندن، به‌راحتی و ناخواسته به دیگران بی‌احترامی می‌کنن.

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.