شاید برای اولین بار است که اقدام به خرید نرم افزار حسابداری می کنید یا اینکه آماده تعویض نرم افزار کنونی خود هستید. در برخی موارد، ممکن است تعجب کنید که چگونه یک نرم افزار حسابداری مناسب را انتخاب کنید. در این مقاله به شما کمک خواهیم کرد تا نرم افزار متناسب با کسب و کار خود را انتخاب نمایید و بیاموزید نقش نرم افزار حسابداری چیست :

1. نرم افزار حسابداری را متناسب با بودجه خود انتخاب کنید

قبل از شروع، باید بدانید که هزینه نرم افزار حسابداری متفاوت است. این مقدار اغلب با تعداد ویژگی هایی که نرم افزار ارائه می دهد افزایش می یابد.
درک اینکه چگونه قیمت با ویژگی های موجود در هنگام انتخاب نرم افزار حسابداری مقایسه می شود، مهم است. آخرین چیزی که می خواهید نرم افزار گران قیمت با مجموعه ای از ویژگی هایی است که هرگز از آنها استفاده نخواهید کرد.بهترن کار این است که قبل از اقدام به خرید نرم افزار حسابداری بهتر است دمو نرم افزار را مشاهده و بررسی نمایید.

2. ویژگی های مورد نیاز نرم افزار حسابداری را تعیین کنید

یکی از مزیت های داشتن ویژگی های زیاد نرم افزار حسابداری این است که می توانید نرم افزاری را پیدا کنید که بیشترین سازگاری با نیازهای مجموعه شما داشته باشد.

در اینجا برخی از ویژگی های رایجی که ممکن است با آنها روبرو شوید آمده است:

  • فاکتورها را ایجاد و پیگیری کنید
  • به فروشندگان پرداخت کنید
  • تهیه صورتهای مالی
  • پردازش کارت های اعتباری
  • ادغام حساب های بانکی
  • تاریخچه مشتریان را ثبت کنید

همه ما یک چک لیست خوب را دوست داریم. برای کمک به سازماندهی جستجوی خود، چک لیستی از تمام ویژگی هایی که نیاز دارید تهیه کنید. فهرست را از ضروری ترین ویژگی ها تا کمترین آن ها اولویت بندی کنید.
یک راه حل نرم افزاری بیابید که هم نیازهای فعلی و هم نیازهای آینده را پشتیبانی کند. نرم افزاری را پیدا کنید که بتواند با کسب و کار شما رشد کند .

پیشنهاد می کنیم مقاله معیار انتخاب نرم افزار ERP را حتما مطالعه کنید.

3. پشتیبانی با کیفیت

برخی اوقات ممکن است جهت انجام امور روزانه با نرم افزار به مشکل بربخورید یا سوالی ذهن شمارا درگیر کرده باشد به همین دلیل ، یک تیم پشتیبانی می خواهید که بتواند به سرعت و به راحتی مشکل شمارا حل و فصل نماید. پشتیبانی مشتری باکیفیت که آگاهانه باشد و دسترسی به آن آسان باشد، کلید انتقال کسب و کار شما از سیستم سنتی به نرم افزار جدید خواهد بود.

در اینجا چند سوال وجود دارد که باید هنگام بررسی پشتیبانی مشتری در نظر داشته باشید:

آیا پشتیبانی رایگان است یا هزینه های اضافی و حتی تکراری وجود دارد؟
میزان دردسترس بودن پشتیبان ها در زمان های مهم
آیا تیم پشتیبانی در مورد نرم افزار و نیازهای شما با تجربه و آگاه است؟
آیا بیش از یک راه برای دریافت پشتیبانی مشتری (به عنوان مثال، تلفن، ایمیل، چت آنلاین) وجود دارد؟

4. امنیت اطلاعات

هنگام انتخاب یک نرم افزار حسابداری، مهم است که امنیت داده ها را در نظر بگیرید، به خصوص اگر قصد دارید از یک برنامه حسابداری آنلاین استفاده کنید :
– همیشه در مورد اقدامات امنیتی که ارائه دهنده خدمات به شما برای محافظت از داده های شما صورت می پذیرد اطلاعات کامل داشته باشید .
– بررسی کنید که نرم افزار چگونه داده های حیاتی شما را ذخیره می کند.
– اطمینان حاصل کنید که نرم افزار حسابداری آنلاین از اتصال HTTPS استفاده می کند.. پروتکل HTTPS داده های منتقل شده از رایانه شما به سرورهای شرکت نرم افزاری را رمزگذاری می کند و مشاهده اطلاعات حساس شما را برای هکرها دشوارتر می کند.
با انجام این مراحل، می توانید از امنیت داده های مالی خود اطمینان حاصل کنید و از کسب و کار خود در برابر تهدیدات سایبری بالقوه محافظت کنید.

.5رابط کاربری و پیچیدگی

هنگام انتخاب یک نرم افزار حسابداری، مهم است که رابط کاربری و پیچیدگی نرم افزار را در نظر بگیرید. در اینجا مواردی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:
– اکثر صاحبان مشاغل پیشینه حسابداری ندارند، بنابراین نرم افزار باید به راحتی قابل هدایت و درک باشد.
– این نرم افزار باید کاربرپسند باشد و یادگیری آن برای کارمندان بدون نیاز به آموزش گسترده آسان باشد.
– از نرم افزارهایی که بیش از حد پیچیده یا مملو از ویژگی های غیر ضروری هستند اجتناب کنید.
– یک رابط تمیز می تواند به کاربران کمک کند تا روی کارهای مهم تمرکز کنند
– با انتخاب یک نرم افزار حسابداری با رابط کاربری ساده و شهودی می توانید در زمان صرفه جویی کنید و از هزینه های آموزش گسترده جلوگیری کنید.


مشاهده نرم افزار ERP


مشاوره نرم افزار بازرگانی خارجی


درخواست دمو

6. مقیاس پذیری

انتخاب یک نرم افزار حسابداری که بتواند با نیازهای کسب و کار شما مطابقت داشته باشد بسیار مهم است. از انتخاب نرم افزاری که فقط با نیازهای فعلی شما مطابقت دارد، خودداری کنید، زیرا با رشد کسب و کار شما، ممکن است در نهایت مجبور شوید به نرم افزار دیگری مهاجرت کنید که می تواند یک فرآیند سخت وفرسایشی برای مجموعه شما باشد .
برخی از نرم افزارها بسته به نوع کسب و کار یا اندازه، نسخه های مختلفی را ارائه می دهند، بنابراین این گزینه ها را نیز در نظر بگیرید. این تضمین می‌کند که در آینده مجبور نخواهید بود اطلاعات خود را از یک نرم‌افزار به نرم‌افزار دیگر به سختی جابجا کنید .

نحوه انتخاب نرم افزار حسابداری :

موارد ذکر شده در بالا فقط بخشی از ویژگی های لازم برای انتخاب یک نرم افزار حسابداری به شمار می آید همچنین باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

– گزارش‌ها:

به دنبال گزارش‌های خوانا باشید که قابل اشتراک‌گذاری با حسابدار، مدیران یا سایر کارمندان مورد اعتماد شما باشد.

– روش حسابداری:

نرم افزار حسابداری را انتخاب کنید که با روش حسابداری دلخواه شما مطابقت داشته باشد.

– امنیت:

مطمئن شوید که نرم افزار منافع امنیتی شما را در نظر دارد.

– تعهد:

تعهدات ماه به ماه یا سالانه (هر کدام متناسب با نیاز شما) را انتخاب کنید.

نتیجه گیری :

در پایان، انتخاب نرم افزار حسابداری مناسب برای کسب و کار شما یک تصمیم حیاتی است. با در نظر گرفتن عوامل ذکر شده در این وبلاگ مانند ویژگی ها، هزینه، سهولت استفاده، مقیاس پذیری، پشتیبانی و هزینه های پنهان، می توانید تصمیمی آگاهانه بگیرید که با نیازها و اهداف کسب و کار شما همسو باشد.
بنابراین، چه صاحب یک کسب و کار کوچک یا یک شرکت در حال رشد هستید، وقت خود را صرف انتخاب نرم افزار حسابداری مناسبی کنید که متناسب با نیازها و اهداف کسب و کار شما باشد. با نرم افزار مناسب، می توانید مدیریت مالی خود را ساده کنید، در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید و کسب و کار خود را به سطح بالاتری ببرید


مشاهده نرم افزار ERP


مشاوره نرم افزار بازرگانی خارجی


درخواست دمو

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.