کسب ‌وکارها معمولاً سراغ نرم افزارهایی میرفنتد که خوب کار می‌کردند ولی این نرم افزارها برای کارهای روزانه‌شان ناکافی بودند. ممکن است از نرم افزار حسابداری پایه استفاده‌کنید ولی نیاز به عملکردهای جدید و ادغام بیشتر با سیستم های دیگر داشته‌باشید یا، ممکن است از یک پلت فرم سنتی برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) استفاده کرده باشید، اما آن را به طور کامل برای نیازهای عملیاتی و پشتیبانی خود بهینه نکرده‌باشید.
اگر به راه حل های قابل اعتماد و در مقیاس بزرگ مدیریت کسب و کار نیاز دارید، سرمایه گذاری در نرم افزار ERP پاسخی جامع برای نیازهای شماست. انتقال و کوچ به یک سیستم ERP پیشرفته‌تر با ویژگی‌ها و قابلیت‌های مورد نیاز به ساده‌سازی فرآیندهای شما، آسان‌تر کردن گردش کار و افزودن ارزش کلی به کسب ‌وکار شما کمک می‌کند.
راهنمای زیر توضیح می‌دهد که نرم‌افزار ERP چه کارهایی می‌تواند برای کسب و کار شما انجام دهد:

نرم افزار ERP چیست؟

یک سیستم ERP نرم افزاری است که به کسب و کار شما اجازه می دهد تا تمام جنبه های عملیات روزانه خود، از حسابداری گرفته تا مدیریت پروژه و انطباق با سایر بخش ها را مدیریت کند. این سیستم به‌روزرسانی‌های مداوم را انجام می‌دهد تا داده‌های شما در اسرع وقت برای همه افرادی که نیاز به اطلاعات دارند در دسترس باشد.
سیستم های ERP در بسیاری از صنایع و شرکت‌ها با استقبال زیادی روبرو شده‌است. از جمله مراقبت های بهداشتی، موسسات خدماتی وآموزش، خدمات آب و برق ، شرکت های بازرگانی و تجاری و خدمات مالی رایج هستند. از آنجایی که این نرم افزار به کسب و کارها کمک می کند تا وظایف خود را هماهنگ و ساده کنند، برای شرکت های بزرگ با بخش ها یا شعبه های زیاد مفید بوده و از طرفی به ساده سازی گردش کار در سازمان های کوچکتر نیز کمک می کند. همچنین نرم افزار ERP برای استفاده در طیف وسیعی از صنایع به اندازه کافی انعطاف پذیر و سازگار می باشد.

 

نرم افزار ERP تحت وب پارسان یک سامانه جامع برای رفع تمامی نیازهای سازمان شما در حوزه ی نرم افزار ERP می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دموی رایگان نرم افزار اینجا کلیک کنید

 

چرا یک سازمان به ERP نیاز دارد؟

تقریباً هر کسب‌وکاری دارای عملکردها و فرآیندهای متعددی است ( خدمات مشتری، خدمات مالی و مدیریت موجودی و ……..) این فرآیندهای متعدد نیاز به راهی دارد تا به عنوان یک سیستم کل یکپارچه با هم کار کنند، که یک سیستم ERP این هدف را به واقعیت تبدیل می‌کند. این سیستم یک مخزن متمرکز برای اطلاعاتی است که بسیاری از بخش‌های مختلف می‌توانند از آن استفاده‌کنند. به علاوه مجموعه‌ای از قابلیت‌های پیشرفته برای آسان‌تر کردن کارهای روزانه ارائه میدهد.

چگونه ERP مناسب برای کسب و کار خود انتخاب کنیم؟

اگر در بازار کسب و کار به دنبال راه حل های مدیریت کسب و کار هستید، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چگونه یک سیستم ERP مناسب برای شرکت خود انتخاب کنید و در نرم افزار ERP به دنبال چه چیزی باشید.
یک سیستم ERP مناسب می تواند تفاوت فوق العاده‌ای در بهره‌وری، انسجام و موفقیت سازمان شما ایجاد کند. بنابراین انتخاب نرم افزار ERP که نیازهای شما را برآورده‌کند ضروری است. از طرفی، شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات کسب و کار صدها راه حل مختلف ERP به شما ارائه می‌دهد. ممکن است انتخاب سیستم ERP مناسب برای شرکت شما را در ابتدا دلهره آور کند.

اما جای نگرانی نیست :

اولین کاری که هنگام انتخاب نرم افزار ERP باید انجام دهید این است که نیازها به خصوص نیازهای تجاری خاص شرکت خود را تعیین کنید. این کار ارزش آن را دارد که برای تعیین اولویت‌های کسب ‌وکارتان وقت بگذارید و ملاحظات مختلف را بسنجید تا ببینید چگونه مزایا و معایب سیستم‌های مختلف در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. در زیر، آنچه را که باید در یک سیستم ERP جستجو کنید و برخی ملاحظات و نکات برای نحوه انتخاب ERP مناسب برای کسب و کارتان را تشریح خواهیم کرد:

 

توجه 1: کارکردها و ویژگی های نرم افزار:

هنگام انتخاب نرم افزار ERP، اولین چیزی که باید در نظر بگیرید این است که آیا ERP ماژول ها و ویژگی های مورد نیاز کسب و کار شما را دارد یا خیر. اکثر نرم افزارهای برنامه ریزی منابع سازمانی می توانند بسیاری از کارها را انجام دهند. بنابراین مطمئن شوید که سیستمی که انتخاب می‌کنید برای عملکرد مورد نیاز شما بهینه شده است یا خیر.
به طور قطع شما می‌خواهید که ویژگی‌های موجود در سیستم ERP به صورت ویژه و مفید برای کسب ‌وکار شما کار کند. ( سیستم ERP با کسب و کار شما تطبیق پیدا کند نه اینکه مجبور باشید شیوه کسب‌وکار خود را با ویژگی‌های نرم‌افزار ERP تطبیق دهید).
به عنوان مثال، اگر خدمات مالی یک اولویت مهم برای شما است، مطمئن‌شوید که سیستم ERP که انتخاب می‌کنید دارای ویژگی‌های فرآیند حسابداری قوی مانند دفتر کل، حساب‌های پرداختنی و ماژول‌های خزانه داری ( دریافت و پرداخت) است. ماژول‌های اضافی برای حوزه‌هایی مانند مدیریت موجودی و زنجیره تامین بسیار مفید است. اما تنها در صورتی که نرم‌افزار ERP ابتدا نیازهای حیاتی سازمان شما را برآورده کند.
مقایسه عملکردها و ویژگی‌های سیستم‌های ERP مختلف یکی از بهترین راه‌ها برای دریافت ایده بهتر جهت بازگشت سرمایه است. این فرآیند به شما کمک می‌کند تا بفهمید سیستم ها چه کاری می‌توانند انجام دهند و چه ارزشی به کسب و کار شما میدهند.

توجه 2: ادغام

هنگامی که به نحوه انتخاب بهترین نرم افزار ERP فکر می‌کنید، نکته مهم بعدی این است که چگونه سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی با سایر ماژول‌های مورد استفاده شما یکپارچه می‌شود. پیشرفته‌ترین نرم‌افزار ERP روی کره زمین اگر نتواند داده‌های تجاری را به سایر بخش های سازمان شما ارسال و دریافت کند، به شما کمکی نخواهد کرد. در واقع، 59 درصد از خریداران ERP گزارش می‌دهند که نیاز به تقویت یکپارچگی داده‌ها بین بخش های مختلف تجاری دلیلی است که آنها به دنبال چیز جدیدی هستند.
به طور مثال جهت انجام خدمات مالی، ممکن است برای کمک به کار حسابداری خود نیاز به دسترسی به گزارش های تجاری مختلف داشته باشید. در این صورت، باید مطمئن شوید که سیستم ERP شما قابلیت ارتباط با سایر بخش های موجود در شرکت را دارد تا بتوانید به اطلاعات لازم دسترسی داشته باشید.

توجه 3: هزینه ها

یکی از نکات مهم انتخاب یک سیستم ERP شامل در نظر گرفتنِ هزینه‌های مرتبط است. این هزینه ها شامل هزینه کل سیستم، هزینه پیاده سازی و آموزش و …. است.
مطمئن شوید هزینه های صورت گرفته در مقابل خدماتی که از سیستم دریافت میکنید ارزش های مناسب را به کسب و کار شما اضافه کند. هزینه بالا لزوماً به معنای ارزش بالا نیست. اگر نرم‌افزار گران‌قیمت ERP دارای ویژگی‌های متعددی باشد که از آنها استفاده نمی‌کنید، در حقیقت ارزش آن برای تجارت و کسب و کار شما کم خواهد بود. به بیانی دیگر مطمئن شوید بیشترین مزایا و عملکرد را برای سرمایه گذاری خود دریافت می کنید.

توجه 4: فرآیند پیاده سازی

هنگام انتخاب نرم افزار ERP، به فرآیند پیاده سازی و نیازهای آن فکر کنید. برخی از سیستم‌های ERP برای پیاده‌سازی پیچیده‌تر و زمان‌برتر هستند، زیرا کارکنان نیاز به آموزش گسترده در مورد بخش های مختلف نرم‌افزارهای ناآشنا دارند.
همچنین باید بدانید که شرکت نرم افزاری چه خدماتی برای پیاده سازی به شما ارائه می‌دهد. برخی از سازمان ها آموزش‌هایی را برای راهنمایی و ساده‌سازی سیستم به شما ارائه می‌دهند – اگر می‌توانید از چنین برنامه‌هایی استفاده کنید.

 

اکنون بیشتر می‌دانید که در یک سیستم ERP به دنبال چه چیزی باشید و چگونه یکی از سیستم‌های ERP را برای کسب و کار خود انتخاب کنید. شما باید قابلیت‌ها و ویژگی‌های نرم‌افزار، ظرفیت‌های یکپارچه‌سازی، قابلیت اطمینان فروشنده، هزینه‌ها، سهولت اجرا و راحتی و مقیاس‌پذیری بالقوه آن را در آینده ارزیابی کنید. نرم افزار پارسان ERP در همه این زمینه ها برتر است.
Parsan ERP بسیار بیشتر از یک نرم افزار حسابداری سنتی است. گزارش‌های قوی با صورت‌های مالی بین‌شرکتی، داشبوردها، شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) و گزارش رابط انبار داده از طریق موتور داده‌ها و گزارش‌دهی ارائه می‌کند. همچنین دارای یک فرآیند پیاده سازی منحصر به فرد و ساختار پشتیبانی برای کمک به ساده سازی انتقال داده است و کاملاً مقیاس پذیر است و برای گسترش مشاغل کوچک و غول های صنعت به طور یکسان طراحی شده است.

 

کلام آخر

شرکت راهکارهای نرم افزاری پارسان برای رفع تمامی نیازهای شما در حوزه ی نرم افزاری، سامانه یکپارچه تحت وب پارسان را خدمت شما پیشکش می دارد.

شما می توانید از طریق لینکهای زیر، توضیحات جامع و کامل محصولات را مطالعه نمایید. در صورت نیاز اقدام به ارسال درخواست دموی رایگان از این سامانه کنید.

همچنین کارشناسان ما در واحد فروش، مشتاقانه آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما مشتریان گرامی در خصوص نحوه ارائه ی سیستم، عقد قرارداد و سایر موارد مرتبط هستند.

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.