وظایف و مهارت هایی که باید در شرح وظایف مالی گنجانده شوند

مسئولیت‌ها می‌شود و می‌توان از شرح شغل برای ایجاد یک آگهی شغلی، در طول مصاحبه و غربالگری نامزدها و همچنین بعداً در هنگام ارزیابی و بررسی عملکرد استفاده کرد.
با در نظر گرفتن این نکات، واضح است که شما باید یک شرح شغل مالی خوب بنویسید که تا حد امکان نزدیک به کامل باشد. با در دست داشتن این، شما اولین بخش از  راه حل استخدام  را دارید که برای استخدام یک تحلیلگر مالی عالی یا سایر متخصصان امور مالی و اطمینان از موفقیت کسب و کار خود نیاز دارید.

وظایف و مهارت هایی که باید در شرح وظایف مالی گنجانده شوند

شرح شغل مالی چیست؟

شرح شغل مالی  سندی است که وظایف، وظایف و مهارت های کلیدی آن نقش را مشخص می کند. قرار دادن این موارد به رنگ سیاه و سفید حیاتی است و به شما کمک می کند کاندیدای ایده آل برای موقعیتی را پیدا کنید که مستقیماً بر سلامت مالی و عملکرد کسب و کار شما و همچنین مشتریان و مشتریان تأثیر می گذارد.

 

شرح شغل باید شفاف باشد و به وضوح مشخص شود که شما چه کسی هستید، چه کسی می خواهید، چه کاری انجام خواهند داد و چرا یک متخصص مالی یا مدیران مالی ممکن است بخواهند برای شما کار کنند. استفاده از زبان و اصطلاحاتی که با مخاطبان شما ارتباط برقرار می کند و آنها را درگیر می کند بسیار کمک می کند.

 

هنگامی که همه این موارد را به درستی دریافت کنید و بهترین کلمات را برای نوشتن شرح شغل مالی استفاده کنید، درخواست های شغلی را از نامزدهای واجد شرایط دریافت خواهید کرد که دقیقاً با مشخصات فرد ایده آل شما مطابقت دارد.

نحوه نوشتن شرح شغل مالی

  • هنگام نوشتن شرح شغل یا برای تبلیغ شغل تحلیلگر مالی یا مشخصات شغل داخلی، باید بر روی 5 معیار اصلی تمرکز کنید:
  • مشاغل، وظایف و وظایف کلیدی  مورد نیاز برای یک موقعیت مالی چیست؟
  • تمام  مسئولیت های شغلی  مورد نیاز برای یک نقش مالی را در نظر بگیرید
  •  فرد باید چه  مهارت هایی برای این کار داشته باشد
  • فرد برای کار در امور مالی چه  ویژگی های شخصیتی  باید داشته باشد

 تحصیلات و مدارک مناسب و مرتبط

این پنج معیار باید به شما کمک کند تصویری از نامزد ایده آل خود بسازید. سوالات خوبی که باید در نظر بگیرید که به شما کمک می کند شرح شغلی مختصری بنویسید که از دیگران جدا باشد (که در بازار کار رقابتی فعلی ضروری است) و نامزدهای با کیفیت بالا را جذب کند، عبارتند از:

 

این نقش چه ارزشی برای شرکت شما دارد؟

  • چگونه این نقش با فرهنگ، ارزش ها و ماموریت شرکت شما همسو می شود؟
  • این نقش چه تفاوتی با پست های دیگر دارد؟
  • این نقش چقدر شبیه سایر پست هاست؟
  • حداقل مهارت های مالی یا مهارت های قابل انتقال چیست؟
  • نمونه هایی از استانداردها، ریسک ها و اهداف شما چیست؟

فرض کنید شما در بخش مالی به صورت عملی عمل نمی کنید یا با شیوه های مالی، محصولات یا خدمات شرکت آشنا نیستید. در این صورت، مصاحبه با یکی از مدیران مالی خود یا یک تحلیلگر مالی با تجربه برای به دست آوردن درک بیشتر می تواند کمک کند.

 

یک کلمه در مورد اصطلاحات تخصصی:  عبارت “Jargon” دارای معانی خوب و بد است و اگر به دقت در نظر گرفته نشود، ممکن است داوطلبان را از درخواست منصرف کند.

از خود بپرسید که آیا کلمات و عبارات منحصر به فرد شرکت هستند یا توسط افراد در صنعت یا متخصصانی که ممکن است مهارت های قابل انتقال ارزشمندی در بخش های تجاری جایگزین داشته باشند، قابل تشخیص هستند.

 

علاوه بر این، اگر برای پست‌های مدیریت مالی یا سطح ارشد استخدام می‌کنید، ممکن است انتظار داشته باشید که نامزدها واژگان و درک بیشتری از اصطلاحات و مقررات مالی داشته باشند. با این حال، اگر برای یک موقعیت مالی در سطح پایین استخدام می کنید، تا حد امکان ساده و شفاف باشید.

نرم افزار ERP تحت وب پارسان یک سامانه جامع برای رفع تمامی نیازهای سازمان شما در حوزه ی نرم افزار ERP می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دموی رایگان نرم افزار اینجا کلیک کنید

 

وظایف و مسئولیت های مالی که باید در شرح شغل گنجانده شوند

وظایف یک حرفه ای امور مالی، مسئولیت های ضروری و دارای اولویت بالای این نقش است. اینها جنبه های شغلی هستند که احتمالاً بر عملکرد فرد حاکم خواهید بود، و همانطور که می توانید تصور کنید، بسته به تمرکز و سابقه موقعیت به طور قابل توجهی متفاوت است.

 

مسئولیت های شغلی مورد نیاز برای یک نقش مالی

مسئولیت ها و وظایف شغلی یک شخص مالی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

 

  • پردازش تراکنش های مالی
  • انجام تجزیه و تحلیل مالی
  • انجام حسابرسی مالی
  • گزارش مالی
  • برنامه ریزی کسب و کار
  • تهیه گزارش های مالی
  • مدل سازی مالی
  • مدیریت پورتفولیو
  • مدیریت ریسک
  • اجرا و نظارت بر کنترل های داخلی
  • تنظیم و مدیریت بودجه

این وظایف کاملاً عمومی هستند، اما می‌توانید با بیان اینکه چگونه مسئولیت باید انجام شود، وظایف شغلی را جذاب‌تر و معنادارتر کنید.

وظایف مالی برای گنجاندن در شرح شغل

وظایف تحلیلگران مالی و مدیران مالی هر فعالیت دیگری است که گهگاه یا روزانه انجام می دهند.

وسوسه انگیز است که برخی از کارهای «دنیوی» را کنار بگذارید تا شغلتان جذاب تر به نظر برسد، اما این می تواند منجر به مشکلاتی در مسیر شود، زیرا ممکن است افرادی را استخدام کنید که مناسب نیستند.

اگر کارکنان مالی یا تحلیلگران مالی اشتباهی را برای کسب و کار یا شرکت حسابداری خود استخدام کنید، ممکن است همکاران، مشتریان و سلامت مالی شرکت شما آسیب ببینند. ممکن است کارمند شرکت شما را ترک کند، و شما به نقطه اول برگردید، و به سرمایه گذاری دیگری در استخدام و آموزش نیاز دارید.

مهارت های مالی برای گنجاندن در شرح شغل

مهارت های مالی به عنوان مهارت های سخت یا نرم تعریف می شود. مهارت‌های نرم عمومی‌تر هستند و می‌توانند شامل ویژگی‌های شخصیتی مطلوب، مانند حساب کردن یا توجه به جزئیات باشند. مهارت‌های سخت، مهارت‌های فنی هستند و معمولاً دانش یا استعداد فرد را ثابت می‌کنند و شامل مدارک، گواهینامه‌ها یا اعتبارنامه‌های حرفه‌ای می‌شوند.

 

 

کلام آخر

یک برنامه جبران خدمات زمانی موفق است که عادلانه باشد و جوابگوی نیاز تمام کارکنان باشد.شرکت راهکارهای نرم افزاری پارسان برای رفع تمامی نیازهای شما در حوزه ی نرم افزاری، سامانه یکپارچه تحت وب پارسان را خدمت شما پیشکش می دارد.

.شما می توانید از طریق لینکهای زیر، توضیحات جامع و کامل محصولات را مطالعه نماییدو در صورت نیاز اقدام به ارسال درخواست دموی رایگان از این سامانه کنید.

همچنین کارشناسان ما در واحد فروش، مشتاقانه آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما مشتریان گرامی در خصوص نحوه ی ارائه ی سیستم، عقد قرارداد و سایر موارد مرتبط هستند.

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.