معرفی نرم افزار دریافت و پرداخت

نرم افزار پردازش پرداخت چیست؟

نرم افزار پردازش پرداخت، خرید کارت اعتباری و نقدی را تقویت می کند. هنگامی که مشتریان خرید آنلاین انجام می دهند، اطلاعات پرداخت و حمل و نقل خود را در یک درگاه پرداخت وارد می کنند. درگاه پرداخت آن اطلاعات پرداخت را به پردازشگر پرداخت می دهد، که سپس با هر دو بانک مشتری و تاجر برای تکمیل تراکنش ارتباط برقرار می کند. موفقیت یا شکست تراکنش به درگاه پرداخت و مشتری گزارش می شود. در یک فروشگاه آجر و ملات، کارت اعتباری یا نقدی مشتری به سیستم نقطه فروش (POS) هدایت می‌شود که با یک پردازشگر پرداخت ارتباط برقرار می‌کند تا خرید را تأیید یا رد کند. بسیاری از پردازشگرهای پرداخت برای هر تراکنش بر اساس اندازه خرید، کارمزد دریافت می کنند.

 

نرم افزار دریافت و پرداخت

هر زمان که یک تراکنش اعتباری یا بدهی انجام می شود، یک پردازشگر پرداخت مورد نیاز است. با ظهور کیف پول‌های دیجیتال، پردازنده‌های پرداخت کارکرد خود را گسترش داده‌اند تا شامل ارز دیجیتال و انتقال پول از منبعی مانند Venmo یا PayPal به تجارت الکترونیک یا فروشگاه‌های آجری شود. برخی می‌توانند یک چک الکترونیکی را پردازش کنند یا پرداخت‌های مکرر را تنظیم کنند.

مزایای کلیدی نرم افزار پردازش پرداخت

  • پردازش پرداخت‌های انجام‌شده توسط کارت‌های اعتباری، نقدی و هدیه و همچنین کیف پول‌های دیجیتال
  • ایجاد یک تجربه یکپارچه برای مشتریان
  • تعیین معتبر بودن یا نبودن پرداخت قبل از انجام سفارش یا تکمیل تراکنش
  • برقراری ارتباط با انواع بانک ها برای پذیرش پرداخت از هر کجای دنیا

چرا از نرم افزار پردازش پرداخت استفاده کنیم؟

  • امنیت – اطلاعات پرداخت بسیار حساس است، بنابراین نیاز به محافظت دارد. نرم افزار پردازش پرداخت برای محافظت از این اطلاعات حساس از استانداردهای امنیتی بالایی برخوردار است.
  • مقیاس پذیری – یک کسب و کار کوچک می تواند از پردازشگر پرداخت مشابه یک شرکت بزرگ استفاده کند، با تفاوت کمی در عملکرد. پردازشگرهای پرداخت در پشت صحنه کار می کنند و شرکت ها برای استفاده از آنها هزینه پرداخت می کنند. اگر یک کسب و کار کوچک هنگام شروع به کار، پردازشگر پرداخت مناسب را انتخاب کند، ممکن است هرگز نیازی به تغییر پردازشگرهای پرداخت نداشته باشد، زیرا نیازهای آنها افزایش می یابد. برخی از پردازشگرهای پرداخت صورتحساب و صورتحساب را انجام می دهند، بنابراین برخی از فرآیندهای داخلی تحت پوشش قرار می گیرند.
  • انعطاف پذیری – اکثر پردازشگرهای پرداخت، طیف گسترده ای از پرداخت ها را انجام می دهند. همه پردازنده‌های پرداخت، کارت‌های اعتباری و نقدی را پردازش می‌کنند، اما تعداد بیشتری از آنها از کیف پول‌های دیجیتال، ارزهای دیجیتال و چک‌های الکترونیکی پرداخت می‌کنند. برخی پرداخت‌های خودکار را تسهیل می‌کنند تا به مصرف‌کنندگان و بازرگانان تسهیلات بیشتری را در پرداخت‌های معمولی ارائه دهند. هرچه گزینه های بیشتری در اختیار مصرف کننده قرار گیرد، تاجر فرصت های بیشتری برای فروش دارد، بنابراین به نفع یک تجارت است که از یک پردازشگر پرداخت با ویژگی های مختلف استفاده کند.

چه کسی از نرم افزار پردازش پرداخت استفاده می کند؟

  • کسب‌وکارهای تجارت الکترونیک – کسب‌وکارهای تجارت الکترونیک به نرم‌افزار پردازش پرداخت متکی هستند، زیرا به این ترتیب تمام پرداخت‌ها را دریافت می‌کنند. پردازشگرهای پرداخت با درگاه پرداختی که یک تجارت آنلاین از آن استفاده می کند یکپارچه می شود یا پردازشگر پرداخت درگاه پرداخت خود را دارد. برخی از پلتفرم‌های تجارت الکترونیک دارای دروازه‌ها یا پردازنده‌های داخلی هستند که نیازی به انتخاب یک مورد خاص را از بین می‌برند. از آنجایی که پردازنده‌های پرداخت معمولاً برای هر تراکنش هزینه دریافت می‌کنند، یک تجارت الکترونیک باید مراقب پردازنده‌ای باشد که انتخاب می‌کند. زیرا تمام تراکنش‌هایشان توسط پردازشگر پرداخت انجام می شود.
  • مشاغل آجر و ملات – مشاغل آجر و ملات از پردازشگرهای پرداخت برای پردازش کارت های اعتباری و سایر پرداخت های غیر نقدی استفاده می کنند. به طور معمول، یک پردازنده با سیستم POS مورد استفاده فروشگاه یکپارچه می شود، اما یک سیستم POS همه کاره ممکن است شامل یک پردازشگر پرداخت باشد. از آنجایی که اکثر خریداران از نوعی کارت برای خرید استفاده می کنند، پردازشگر پرداخت یک ضرورت است.
  • کسب‌وکارهای تجاری – هر کسب‌وکاری به شکلی پرداخت‌ها را جمع‌آوری می‌کند، اما کسب‌وکارهایی که به سایر مشاغل خدمات ارائه می‌کنند، چالش منحصر به فردی دارند. برخی از پردازشگرهای پرداخت مجهز به پذیرش چک های الکترونیکی و خطوط اعتباری هستند و با نرم افزار صورتحساب و صورتحساب ادغام می شوند تا اطمینان حاصل شود که پرداخت ها انجام شده و مستندات مناسب ایجاد شده است. پرداخت های مکرر و خودکار در صورتی مفید هستند که یک کسب و کار بر اساس مدل اشتراکی کار کند.

ویژگی های نرم افزار دریافت و  پرداخت

  • رمزگذاری – کارت اعتباری و سایر اطلاعات پرداخت بسیار حساس است و باید از هکرها و سایر تهدیدات محافظت شود. یک پردازشگر پرداخت خوب دارای رمزگذاری قوی و احتمالاً بیش از یک نوع رمزگذاری برای ایمن نگه داشتن اطلاعات مشتری و تاجر است.
  • گزارش ها و تجزیه و تحلیل – برخی از پردازشگرهای پرداخت گزارش های منظمی را بر اساس فعالیت ارائه می دهند. این به مدیریت مالی کمک می کند تا پرداخت را به نرم افزار تجزیه و تحلیل وارد کند. دانستن نحوه پرداخت مشتریان و اطمینان از مطابقت آنها با درآمد کسب و کار بسیار مهم است.
  • کارمزد پردازش – بسیاری از پردازشگرهای پرداخت با اضافه کردن کارمزد کمی به هر تراکنش کار می کنند. این اغلب یک کارمزد ثابت به اضافه درصدی از خرید واقعی است. برخی از پردازنده‌ها ساختار هزینه‌های متفاوتی دارند، اما هزینه‌ها تقریباً جهانی هستند.
  • یکپارچه‌سازی تجارت الکترونیک – ادغام پردازشگر پرداخت در فروشگاه‌های تجارت الکترونیک تجربه‌ای بی‌نظیر را برای مشتریان هنگام خرید آنلاین ایجاد می‌کند. خریداران هم اطلاعات پرداخت و هم اطلاعات حمل و نقل خود را به طور همزمان وارد می کنند و کسب و کار پرداخت و همه اطلاعات مربوطه را برای انجام سریع سفارش دریافت می کند.

نرم افزار ERP تحت وب پارسان یک سامانه جامع برای رفع تمامی نیازهای سازمان شما در حوزه ی نرم افزار ERP می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دموی رایگان نرم افزار اینجا کلیک کنید

 

 

  • یکپارچه‌سازی POS – برای ویترین فروشگاه‌ها، پردازنده‌های پرداخت ادغام‌شده با یک سیستم POS یک فرآیند تسویه‌حساب یکپارچه و سریع را ایجاد می‌کنند تا فروشگاه‌ها پرداخت را در محل دریافت کنند و مشتریان با خرید خارج شوند.
  • روش‌های پرداخت – روش‌های پرداخت بیشتر که توسط پردازشگر پرداخت پذیرفته می‌شود، به معنای مشتریان بیشتر است. این شامل پرداخت های موبایلی و ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین می شود. بسیاری از پردازشگرهای پرداخت، کارت های اعتباری خاصی را می پذیرند یا با ارزهای خاصی کار می کنند.

ویژگی های پردازش پرداخت اضافی

  • امضاهای الکترونیکی – برخی از پردازشگرهای پرداخت به کاربران اجازه می دهند تا خرید کارت اعتباری خود را به صورت دیجیتالی (معمولاً با استفاده از انگشت برای نوشتن) امضا کنند. این اقدامات امنیتی بیشتری را فراهم می کند و از تقلب جلوگیری می کند. این معمولاً یکی از ویژگی‌های سیستم‌های POS مبتنی بر موبایل و تبلت است که با یک پردازنده پرداخت یکپارچه شده‌اند. خریدهای تجارت الکترونیک معمولاً نیازی به امضا ندارند. زیرا آدرس‌های صورت‌حساب و کد امنیتی روی کارت اعتباری را بررسی می‌کنند.
  • رسید – برخی از سیستم های POS رسیدهای دیجیتال یا فیزیکی تولید می کنند. این به تاجر و مشتری اجازه می دهد تا سوابق خود را حفظ کنند. خریدهای آنلاین از رسیدهای ایمیلی استفاده می کنند که در صورت لزوم قابل چاپ هستند. برای خرید در فروشگاه، رسیدهای دیجیتال را می توان ایمیل یا پیامک کرد.
  • کارتخوان – برای خریدهای فیزیکی با استفاده از کارت اعتباری، یک کارت خوان برای ساده کردن فرآیند مهم است.  بسیاری از سیستم‌های POS مبتنی بر تبلت دارای پایه‌ای هستند که شامل کارت‌خوان است، اما برای کسانی که از تلفن همراه استفاده می‌کنند، نوعی دستگاه خوان موبایل لازم است. اینها ممکن است مستقیماً به تلفن وصل شوند یا از طریق بلوتوث وصل شوند.

 

کلام آخر

یک برنامه جبران خدمات زمانی موفق است که عادلانه باشد و جوابگوی نیاز تمام کارکنان باشد.شرکت راهکارهای نرم افزاری پارسان برای رفع تمامی نیازهای شما در حوزه ی نرم افزاری، سامانه یکپارچه تحت وب پارسان را خدمت شما پیشکش می دارد.

.شما می توانید از طریق لینکهای زیر، توضیحات جامع و کامل محصولات را مطالعه نماییدو در صورت نیاز اقدام به ارسال درخواست دموی رایگان از این سامانه کنید.همچنین کارشناسان ما در واحد فروش، مشتاقانه آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما مشتریان گرامی در خصوص نحوه ی ارائه ی سیستم، عقد قرارداد و سایر موارد مرتبط هستند.

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.