نرم افزار ERP

اگر به تازگی به فکر استفاده از یک سیستم ERP هستید، یکی از اولین سوالات شما احتمالا این است که چگونه این نرم افزار می تواند به کسب و کار شما کمک کند. یک سیستم ERP به عنوان یک پایگاه داده مرکزی برای کل شرکت شما عمل می‌کند و پتانسیل گزارشگری ارزشمند و راه‌های متعددی را برای افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها در سراسر سازمان شما ارائه می‌دهد.
اینها چند دلیل کلیدی برای سرمایه گذاری در ERP هستند. اما ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم بفهمید این فناوری چه کاری می تواند برای کسب و کاری مانند شما انجام دهد. این سیستم چه قابلیت هایی به کسب و کار شما می دهد که در حال حاضر ندارید؟ چگونه این فناوری هزینه ها را کاهش می دهد و رشد را آسان می کند؟

در این مقاله 5 مورد مزایای ERP که می تواند برای کسب و کار شما فراهم کند را برای شما شرح میدهیم :

در حالی که مفهوم سیستم ERP ساده است – به همان نسبت یکپارچه کردن همه بخش ها و اطلاعات در یک سیستم واحد اهمیت و مزایای بسیار زیادی برای مجموعه شما دربر دارد.

1-امنیت داده‌ها

داده ها به یک دارایی ارزشمند برای کسب و کارها تبدیل شده اند. زیرا برای گرفتن بهترین تصمیمات بسیار مهم است. نرم افزار ERP می تواند به محافظت از این دارایی ارزشمند کمک کند. این واقعیت که همه این داده‌ها در یک مکان هستند، به جای پخش شدن در چندین سیستم با سطوح مختلف امنیتی، سطح حفاظت را افزایش می دهد. با یک سیستم ERP ، اطلاعات شما معمولاً در چندین سرور ( براساس میزان حجم اطلاعات شما ) توزیع می‌شود تا اطلاعات را در برابر خطرات احتمالی محافظت. این امر به ویژه در صورتی مهم است که شرکت شما با اطلاعات حساسی از سوی مشتریان دست و پنجه نرم میکند.

به معنای دیگر، یک سیستم ERP میتواند امنیت داده‌ها را با محدود کردن افرادی که میتوانند داده‌ها را مشاهده و ویرایش‌کنند، افزایش دهد. اکثر سیستم ها دارای مجوزهایی هستند که به راحتی قابل کنترل هستند، در این صورت اطمینان حاصل می شود که کارکنان فقط اطلاعات مورد نیاز خود را مشاهده می کنند و فرصت های تقلب یا سایر فعالیت های مختل کننده کاهش می یابد.

 

حتماً بخوانید: چگونه بهترین ERP را برای کسب و کار خود انتخاب کنید؟

 

2- داده‌های استاندارد/متمرکز

بسیاری از ارزش ERP را میتوان در این واقعیت جستجوکرد که تمام اطلاعات بخش های مختلف در یک مکان ذخیره می‌شود. بدون چنین سیستمی، داده‌ها اغلب در سراسر یک سازمان در برنامه‌ها و بخش‌های مختلف پخش می‌شوند. این موضوع، ردیابی هر آنچه را که نیاز دارند برای کارکنان دشوارتر می‌کند. علاوه بر این، این رویکرد اغلب منجر به داده‌های تکراری در قالب‌های مختلف می‌شود که چالش‌های بیشتری را ایجاد می‌کند.

یک سیستم ERP نیز می‌تواند با استانداردسازی تمام داده‌های حیاتی شما به این امر کمک کند. از آنجایی که همه چیز در یک سیستم است، همه چیز در قالب یکسان خواهد بود، بنابراین هنگام اجرای گزارش ها یا تجزیه و تحلیل ها با مشکل مواجه نشوید. اطلاعات استانداردشده به شما این امکان را می‌دهد که تمام بینش‌هایی را که برای تصمیم‌گیری آگاهانه‌تر نیاز دارید به دست‌آورید که به کسب‌وکار کمک می‌کند. از طرفی تا حد ممکن در زمان و هزینه صرفه‌جویی می کند.

 

3- بهره وری بیشتر

راه های بی شماری وجود دارد که یک سیستم ERP می تواند به بهره وری بیشتر شرکت یا مجموعه کمک کند. یک راه این است که بسیاری از وظایف اساسی و تکراری را خودکار می کند و کارمندان را آزاد می کند تا روی پروژه های دیگری کار کنند که ارزش بیشتری برای سازمان به ارمغان می آورد. همچنین می‌تواند با ساده‌تر کردنِ فرآیندها و کاهش زمان صرف‌شده برای جستجوی اطلاعات مورد نیاز، به آن‌ها اجازه‌دهد تا کارهای مختلف را سریع‌تر انجام‌دهند.
بهره وری بیشتر همچنین به این معنی است که شما مجبور نیستید آنقدر که بدون پلتفرم ERP لازم است به تعداد کار اضافه کنید. با حذف مقدار قابل توجهی از کار ، کارمندان می توانند وظایف جدیدی را بر عهده بگیرند و بر پروژه هایی تمرکز کنند که از مهارت ها و تخصص واقعی آنها استفاده می کند.

 

نرم افزار ERP تحت وب پارسان یک سامانه جامع برای رفع تمامی نیازهای سازمان شما در حوزه ی نرم افزار ERP می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دموی رایگان نرم افزار اینجا کلیک کنید

4- صرفه جویی در هزینه

برای صاحبان و رهبران مشاغل، قانع‌کننده‌ترین دلیل برای خرید یک سیستم ERP این است که هزینه‌های کلی را کاهش می‌دهد. اتوماسیونی که در سیستم ERP وجود دارد می تواند بسیاری از هزینه های اداری و عملیاتی را کاهش دهد یا حتی از بین ببرد. به عنوان مثال، ورود دستی داده‌ها یا فرآیندهایی که به کاغذبازی‌های طولانی نیازدارند، اغلب با این نرم افزار حذف می‌شوند.

تمام سعی و تلاش این نرم‌افزار این است تا بتواند فرصت زیادی برای کاهش هزینه‌های دیگر فراهم کند. توانایی نظارت بر نبض سازمان خود در یک مکان به این معنی است که می توانید به سرعت منبع هزینه‌های بالاتر را شناسایی‌کنید، که کاهش هزینه ها را بسیار آسان تر می کند. علاوه بر این، ویژگی‌های موجود در برنامه‌ریزی که یک سیستم ERP دارد این امکان را فراهم می کند تا از سفارشات عجولانه، تولید بیش از حد یا سفارش بیش از حد جلوگیری کند. همه اینها در صورت عدم توجه و بررسی می تواند هزینه ها را افزایش دهد. راه های بی شماری وجود دارد که یک سیستم ERP می تواند هزینه های شما را کاهش دهد. به همین دلیل است که این راه حل ها اغلب دارای بازگشت سرمایه سریع هستند.

 

5- گردش کار سازمان‌یافته

زمانی که پیاده سازی نرم افزار ERP را انجام می دهید، ایده خوبی است که با یک متخصص در سیستم خود کار کنید تا فرآیندها را ارزیابی کرده و تعیین کنید که آیا راه بهتری برای تکمیل آن کار در سیستم جدید وجود دارد یا خیر. یک ERP می‌تواند در این راه کمک کند، مراحل را کاهش دهد و جهت پیشرفت‌ امور و برای انجام سریع‌تر و آسان‌تر کارها به شما کمک کند.
یک سیستم ERP همانطور که می‌تواند داده‌ها را استاندارد‌کند، گردش کار را نیز میتواند استاندارد کند. روشی که یک بخش یک فرآیند خاص را مدیریت می کند ممکن است با بخش دیگر متفاوت باشد. برای مثال، ممکن است دو کارمند در بخش مالی مراحل یکسانی را برای پرداخت انجام ندهند. یک سیستم ERP باید این اختلافات را ریشه‌کن کند و اطمینان حاصل‌کند که همه بهترین شیوه‌ها را دنبال می کنند و انجام می‌دهند.

 

بهترین پلتفرم ERP برای کسب و کار شما بسته به ویژگی‌های شرکت شما دارد. از جمله اندازه، صنعت، مدل کسب و کار و اهداف آینده، که تمام این ویژگی ها شرایط کاری شمارا متفاوت خواهد کرد.
اطمینان حاصل کنید که سیستم نه تنها می‌تواند نیازهای امروز شما را برطرف کند، بلکه قابلیت مقیاس پذیری و انعطاف پذیری برای حمایت از رشد و تغییر اولویت های سازمان شما را دارد.

 

کلام آخر

شرکت راهکارهای نرم افزاری پارسان برای رفع تمامی نیازهای شما در حوزه ی نرم افزاری، سامانه یکپارچه تحت وب پارسان را خدمت شما پیشکش می دارد.

شما می توانید از طریق لینکهای زیر، توضیحات جامع و کامل محصولات را مطالعه نماییدو در صورت نیاز اقدام به ارسال درخواست دموی رایگان از این سامانه کنید.

همچنین کارشناسان ما در واحد فروش، مشتاقانه آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما مشتریان گرامی در خصوص نحوه ارائه سیستم، عقد قرارداد و سایر موارد مرتبط هستند.

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.