اهمیت فناوری ابری در حسابداری

مانند هر بخش دیگری از صنعت، حسابداری نیز از پیشرفت‌های مستمر در فناوری ابری بهره برده است. این فناوری نیاز به ورود داده های تکرای و خسته کننده توسط انسان را کاهش می دهد و زمان و منابع را برای کارهای پویاتر آزاد می کند. همچنین زمان بسیاری از فرآیندها را کوتاه می کند و باعث می شود مشتریان زودتر به نتیجه مطلوب برسند. رایانش ابری حسابداری را در سطوح مختلف تغییر داده و بهبود بخشیده است.

همچنین ثبت درآمد و هزینه ها برای پیگیری عملکرد امور مالی برای هر کسب و کاری بسیار ضروری است. رایانش ابری در حسابداری دارای عملکردی مشابه با حسابداری دسکتاپ است، در فضای ابری فعالیت های حسابداری کلی یک کسب و کار از طریق اینترنت انجام می شود و با خیال راحت در سرور ابری ذخیره می شود. این شامل کلیه مراحلی مانند جمع آوری، ذخیره سازی، دسترسی و پردازش کلیه اسناد مانند – فاکتورها، سفارشات خرید و صورتحساب ها در قالب اسناد الکترونیکی است.
در اینجا تنها برخی از مزایای کلیدی رایانش ابری برای حسابداران بررسی میکنیم :

– امنیت بهتر برای داده ها:

داده‌های حسابداری حاوی اطلاعات حساسی مانند شماره‌های تامین اجتماعی و شماره‌های شناسه مالیاتی است که در پرونده‌های مالیاتی، گزارش‌های درآمد و سایر اطلاعات محرمانه استفاده می‌شوند. یکی از ویژگی‌های کلیدی سیستم‌های حسابداری مبتنی برفضای ابری، امنیت قوی است که دفاع در برابر مجرمان سایبری و سایر تهدیدهایی را که به دنبال به دست‌آوردن و به خطر انداختنِ این داده‌ها هستند، حفظ می‌کند. فضای ذخیره‌سازی ابری مکانی امن برای داده‌ها ارائه می‌کند. همچنین به‌روزرسانی‌های امنیتی منظم را میسر می سازد. استفاده از فضای ذخیره‌سازی ابری همچنین داده‌ها را در برابر خطرهای احتمالی مانند سیل، آتش سوزی و سایر رویدادهایی که می‌تواند به مراکز داده فیزیکی آسیب‌برساند، محفوظ نگه می دارد.

– بهبود دسترسی ها:

در محیط های حسابداری سنتی، همه چیز بر روی هارد دیسک های محلی ذخیره می شود. این شامل داده های حسابداری و همچنین هر نرم افزار اختصاصی ای است که شرکت استفاده می کند. در این سناریو، پرسنل حسابداری فقط می توانند کار را در دفتر انجام دهند. این در حالی است که با یک پلت فرم ابری، حسابداران می توانند تا زمانی که به اینترنت متصل هستند، در هر کجا که هستند به همه چیزهایی که نیاز دارند دسترسی داشته باشند. مانند سایر برنامه‌های رایانش ابری، دسترسی به منابع حسابداری درفضای ابری سریع، کارآمد و در هر زمان و هر روز قابل دسترسی است.

– دقت بیشتر:

دقت در حسابداری بسیار مهم است زیرا یک نقطه اعشار نادرست یا یک محاسبه نادرست می تواند تأثیر منفی گسترده ای داشته باشد. رایانش ابری از خودکارسازی بسیاری از وظایف حسابداری پشتیبانی می‌کند، که به کاهش خطاهایی که به طور بالقوه می‌توانند با نظارت انسانی رخ دهند، کمک می کند. اینها شامل محاسبه تعداد زیادی فاکتور و افزودنِ داده به صفحات گسترده است. رویدادها و به‌روزرسانی‌هایی که در فضای ابری ثبت‌شده‌اند در هرلحظه و هر زمان قابل دسترسی و بررسی هستند.

– تکمیل سریعتر کار:

حسابداری در فضای ابری مزیت دیگری نیز دارد که می‌تواند روند کلی حسابداری را سرعت بخشد. این امر حتی برای مشاغل بزرگ با داده‌های زیادی برای پردازش، زمان چرخش را کاهش می‌دهد و اتوماسیون زمان بیشتری را برای تمرکز بر کارهای دیگر برای حسابداران باقی می‌گذارد. به لطف محاسبات ابری، پیشرفت کار به طور مداوم ذخیره و به روز می‌شود. این بدان معناست که نیازی به ذخیره یا پشتیبان‌گیری دستی از داده ها نیست.

 

حتماً بخوانید: نکات مهم تامین اجتماعی برای حسابداران

 

-ضایعات فیزیکی کمتر:

یک دفتر حسابداری پر از کاغذ، فرم های مالیاتی، فاکتورها، رسیدها و موارد دیگر می توانند به راحتی چندین کابینت بایگانی را اشغال کنند. رایانش ابری به کاربران این امکان را می‌دهد که نسخه‌های اسناد را اسکن کنند و از نگهداری نسخه‌های چاپی خودداری کنند، مگر در مواردی که لازم باشد یا طبق قانون لازم باشد.

 

نرم افزار ERP تحت وب پارسان یک سامانه جامع برای رفع تمامی نیازهای سازمان شما در حوزه ی نرم افزار ERP می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دموی رایگان نرم افزار اینجا کلیک کنید

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.