نحوه مدیریت خرید و تدارکات

مدرک لیسانس در مدیریت تدارکات می تواند شما را به یکی از مشاغل پرارزش در زمینه تجارت بیاورد. شما می دانید که تدارکات  چیست، اما آنچه ممکن است در مورد آن تعجب کنید این است که این موارد از دیدگاه یک سازمان تجاری چقدر مهم هستند.

ابتدا «تدارکات» را تعریف می کنیم. این روشی است که از طریق آن  مدیریت تدارکات و تدارکات کالاها و خدمات مورد نیاز را به دست می آورید. صلاحیت این امر به همین جا ختم نمی شود. زیرا هنگام تهیه، مراقب هستید که کالاها و خدمات مورد نیاز را با بهترین هزینه و در صورت امکان ارزان ترین دریافت کنید.

 

 

مدیریت خرید و تدارکات

در ادامه به سراغ معنای لجستیک می رویم. این کلمه را می‌توان در زمینه‌های مختلفی تعریف کرد، اما برای این بحث، آن را از دیدگاه یک محیط کسب‌وکار در نظر می‌گیریم. لجستیک چارچوبی از برنامه ریزی تجاری است تا مواد، خدمات، سرمایه و دارایی های اطلاعاتی به درستی مدیریت شوند.

مدیریت تدارکات یک ضرورت برای شرکت های بزرگ است.

مدیریت تدارکات روشی است که شرکت ها منابع اقتصادی و سایر نهاده های شرکت را از منابع یا تامین کنندگان آن خریداری می کنند. در شرکت های بزرگ، بخش جداگانه ای برای این منظور وجود دارد. شرکت های کوچک این کار را نمی کنند. صاحبان شرکت های کوچک معمولاً مدیریت تدارکات را بر عهده دارند. شرکت های بزرگتر منابع اقتصادی بیشتری دارند که شامل نیروی کار، زمین، سرمایه و سایر منابع فیزیکی است. نیاز به اینها به مقدار زیاد یا حجم زیاد است. بنابراین نیاز به پرسنل بیشتری برای رویه مدیریت تدارکات دارد .

 

  • وظایف دفاتر تدارکات به خرید منابع اقتصادی ختم نمی شود. زیرا وظایف دیگری نیز وجود دارد که می توان به این بخش خاص واگذار کرد.
  • شرکت های بزرگ از مدیریت تدارکات برای انعقاد قراردادهای قانونی استفاده می کنند که خرید نهاده های مورد نیاز در انجام عملیات تجاری را پوشش می دهد.
  • مدیریت تدارکات وظیفه استخدام اعضای نیروی کاری را بر عهده می گیرد که مواد اولیه خریداری شده را به محصولات نهایی شرکت تبدیل می کنند.
  • مدیران تدارکات فراتر از استخدام پرسنل برای فرآیند تولید و همچنین کارکنان برای تیم مالی هستند. این شامل حسابداران، تحلیلگران و دیگران است.

نرم افزار ای آر پی تحت وب پارسان یک سامانه جامع برای رفع تمامی نیازهای سازمان شما در حوزه ی نرم افزار ERP می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دموی رایگان نرم افزار اینجا کلیک کنید

وظایف مدیریت خرید شامل چه مواردی می شود؟

مدیریت خرید دارای حوزه بسیار وسیعی از وظایف تحت پوشش است. با این حال، می‌توانید عملکردهای مرتبط را کنار هم قرار دهید تا به سه جزء اساسی یعنی حمل‌ونقل، انبارداری و بسته‌بندی برسید . مدیریت حمل و نقل مستلزم حمل و نقل ورودی و خروجی و مدیریت ناوگان است. این مسئولیت شامل مدیریت سوخت و سیستم های ردیابی خودرو است که از تاخیر در تحویل و نقض قوانین و قوانین دولتی جلوگیری می کند. اگر نگاه دقیق‌تری به مؤلفه انبارداری بیندازید، استنباط می‌کنید که این به مدیریت موجودی و ذخیره‌سازی مرتبط است و در مورد آن حق با شماست. بسته بندی ممکن است آخرین بخش از فرآیند تولید باشد و دوباره تیم مدیریت خرید مسئولیت را بر عهده بگیرد.

 

انبارداری، وظایف آن و انواع انبارها

تعریف انبارداری به عنوان بخشی از مدیریت خرید آسان است. از عنوان، می دانید که عملکرد مربوط به مسئولیت نظارت بر نگهداری کالا است. زمان مورد توجه قرار می گیرد زیرا انبارداری تضمین می کند که مواد ذخیره شده در زمان نیاز به موقع آزاد می شوند.

 

انبار، به غیر از ذخیره سازی، تثبیت قیمت، تامین مالی، ریسک پذیری، درجه بندی و بسته بندی را انجام می دهد. یک انبار ممکن است تحت یکی از سه گروه یا نوع قرار گیرد که عبارتند از: انبار عمومی، انبار خصوصی و انبار اوراق قرضه. با این حال، انواع به این سه محدود نمی شود. زیرا ممکن است انواع دیگری مانند انبار کالای ویژه، انبار سازمانی و سردخانه یا انبار سردخانه وجود داشته باشد.

 

استخدام شدن توسط یک شرکت بزرگ در زمینه تدارکات، تدارکات و مدیریت انبارداری یک کار مفید خواهد بود. یک شرکت به افراد زیادی در این زمینه ها نیاز دارد تا مدرک لیسانس در مدیریت تدارکات و تدارکات را وسیله ای برای یک شغل رضایت بخش و رضایت بخش کنند.

تدارکات شامل چه عملیاتی می شود؟

برای اجرای موثر تدارکات، باید عملیات زیر را در نظر بگیرید:

 

  • نیاز به تحلیل دارد. شرکت برای انجام فعالیت خود در یک دوره زمانی خاص به چه منابعی نیاز دارد؟ تعیین میزان مواد، لوازم و خدمات لازم برای تولید یا فروش یک محصول بسیار مهم است.
  • خرید. از طریق این تراکنش، مقادیر مناسبی از منابع و خدمات مورد نیاز را با کمترین هزینه ممکن به دست خواهید آورد. انتخاب تامین کننده ای ضروری است که علاوه بر قیمت رقابتی، کیفیت توافق شده و تاریخ های تحویل را تضمین کند. در اینجا، زمان تحویل یک عامل تعیین کننده است.
  • دریافت و نگهداری کالا. منابع به محل اتصال می رسند و روی قفسه ها قرار می گیرند تا زمانی که در خطوط تولید مورد نیاز باشند. کالاهای تمام شده نیز پس از خروج از مرکز تولید ذخیره می شوند.
  • تامین و ارسال. تغذیه کارخانه تولید با منابع مورد نیاز برای تضمین فعالیت بدون وقفه ضروری است. در عین حال کالاهایی که انبار یا فروشگاه آجری دیگری را تامین می کند باید ارسال شود. در این مرحله، کارایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است: ذخیره بیش از حد می‌تواند باعث ایجاد تنگناها شود، به غیر از افزایش هزینه‌های ذخیره‌سازی.
  • مدیریت موجودی. مدیریت ماهر سهام به طور مستقیم بر توان عملیاتی تمام عملیاتی که چرخه تدارکات را تشکیل می دهند تأثیر می گذارد.
  • عملیات مربوط به تدارکات مربوط به بخش‌های متعدد شرکت است: از مدیریت و خرید که مسئول برنامه‌ریزی خرید محصولات هستند تا تیم لجستیک که ارسال کالا به مشتریان را انجام می‌دهد. سازماندهی و هماهنگی بین هر یک از عملیات برای تدارکات بهینه اساسی است.
کلام آخر

یک برنامه جبران خدمات زمانی موفق است که عادلانه باشد و جوابگوی نیاز تمام کارکنان باشد.شرکت راهکارهای نرم افزاری پارسان برای رفع تمامی نیازهای شما در حوزه ی نرم افزاری، سامانه یکپارچه تحت وب پارسان را خدمت شما پیشکش می دارد.

.شما می توانید از طریق لینکهای زیر، توضیحات جامع و کامل محصولات را مطالعه نماییدو در صورت نیاز اقدام به ارسال درخواست دموی رایگان از این سامانه کنید.همچنین کارشناسان ما در واحد فروش، مشتاقانه آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما مشتریان گرامی در خصوص نحوه ی ارائه ی سیستم، عقد قرارداد و سایر موارد مرتبط هستند.

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.