متخصص تجارت بین الملل کیست؟

در دنیایی که به طور فزاینده جهانی شده است، گسترش عملیات در تجارت بین المللی برای بسیاری از مشاغل ضروری است. به این ترتیب، متخصصان تجارت بین‌الملل برای کمک به سازمان‌ها برای رقابت در اقتصاد جهانی نقش اساسی دارند.

متخصص تجارت بین الملل چیست؟

شرح شغل متخصص تجارت بین الملل

تجارت بین‌الملل، حرفه‌ای است که تجارت خارجی و اقتصاد جهانی را تجزیه و تحلیل می‌کند و از بینش‌هایی که به دست می‌آورد برای مشاوره و راهنمایی تصمیمات تجاری استراتژیک برای مشتریان مختلف استفاده می‌کند. آنها ممکن است برای شرکت ها، سازمان های غیرانتفاعی یا سازمان های دولتی کار کنند.

متخصصان تجارت بین الملل روندهای جهانی را دنبال می کنند و تقاضا برای محصولات یا خدمات یک سازمان را ارزیابی می کنند و همچنین رقبا و مشتریان بالقوه آن را در بازارهای بین المللی شناسایی می کنند. این متخصصان همچنین به شرکت ها در مورد چگونگی توسعه استراتژی های قیمت گذاری برای به حداکثر رساندن سود در خارج از کشور و اطمینان از اینکه تمام معاملات تجاری با قوانین و مقررات تجارت بین المللی مطابقت‌دارند یا خیر، راهکارهایی ارائه می کنند.

 

متخصصان تجارت بین‌الملل برای اطلاع‌رسانی به توصیه‌های استراتژیک خود، مانند نرخ ارز، گمرک و قوانین و مقررات تجارت، بر معیارهای مختلفی تکیه می‌کنند. به عنوان مثال در مورد نرخ ارز، کسب و کارها گاهی اوقات می توانند از نوسانات ارز سود ببرند. اگر دلار کاهش یابد، یک متخصص تجارت ممکن است به یک شرکت  توصیه کند که بیشتر محصول خود را صادر کند. زیرا مشتریان خارجی از نرخ ارز مطلوب سود می برند.

 

اداره تجارت بین المللی، آژانسی در وزارت بازرگانی، بزرگترین کارفرمای دولتی متخصصان تجارت است که بیش از 700 کارمند دارد. این افراد با انجام تحقیقات در مورد بازارهای خارجی، قوانین واردات و صادرات، و سایر نقاط داده مرتبط، به کسب و کارهایی که در تجارت بین‌المللی درگیر هستند یا به دنبال مشارکت در آن هستند، راهنمایی تخصصی ارائه می دهند.

 

شرح شغل یک متخصص تجارت بین‌الملل ممکن است شامل وظایف زیر نیز باشد:

 

  • تفسیر، توسعه و اجرای سیاست های انطباق تجاری
  • حمل و نقل را پیگیری کنید
  • آموزش به مشتریان و کارکنان در مورد موضوعاتی مانند اسناد، طبقه بندی و محدودیت ها آموزش
  • انجام تحقیق و تجزیه و تحلیل و ارائه یافته ها به ذینفعان مربوطه
  • حقوق متخصص تجارت بین الملل

 

 

عوامل متعددی می تواند بر حقوق یک متخصص تجارت بین المللی تأثیر بگذارد، از جمله سطح تحصیلات و تجربه، و همچنین محل کار.

 

تحصیلات

متخصصان تجارت بین‌الملل معمولاً به حداقل مدرک لیسانس در زمینه‌های تجاری یا مرتبط با اقتصاد نیاز دارند تا بتوانند یک موقعیت سطح ورودی را دنبال کنند. اگرچه معمولاً نیازی به مدرک کارشناسی ارشد نیست، اما ممکن است چشم انداز شغلی یک نامزد را تقویت کند و آنها را برای موقعیت های پیشرفته تر با حقوق بالاتر واجد شرایط کند.

 

تجربه

یک متخصص تجارت بین‌الملل که تازه شروع به کار کرده است، بر اساس تحلیل  از حقوق فعلی، می‌تواند در چند سال اول کار خود بین 50000 تا 60000 دلار درآمد داشته باشد. متخصصان با تجربه تر – کسانی که پنج سال یا بیشتر در این زمینه دارند – معمولاً بیش از 65000 دلار درآمد دارند. کسانی که 10 سال یا بیشتر تجربه دارند ممکن است بیش از 75000 دلار درآمد داشته باشند.

 

متخصصان سطح ورودی می توانند با گذراندن دوره کارآموزی شانس خود را برای دریافت حقوق بالاتر افزایش دهند. دوره های کارآموزی فرصتی را برای به کارگیری دانش و آموزش آکادمیک در یک محیط حرفه ای و کسب تجربه عملی ارزشمند در این زمینه فراهم می کند.

 

محل

دولت فدرال یکی از بزرگترین کارفرمایان متخصصان تجارت بین المللی است. در نتیجه، بسیاری از متخصصان در واشنگتن دی سی و مناطق اطراف آن کار می کنند و بازار کار رقابتی ایجاد می کنند که دارای حقوق بالاتر از متوسط ​​است. طبق گزارش PayScale.com، متخصصان تجارت بین المللی که در واشنگتن دی سی کار می کنند، به طور متوسط ​​40.4 درصد بیشتر از میانگین ملی درآمد دارند.

نرم افزار ای آر پی تحت وب پارسان یک سامانه جامع برای رفع تمامی نیازهای سازمان شما در حوزه ی نرم افزار ERP می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دموی رایگان نرم افزار اینجا کلیک کنید

دارندگان بودجه چندگانه

 

الزامات یک متخصص تجارت بین الملل

تبدیل شدن به یک متخصص تجارت بین المللی مستلزم مجموعه مهارت های فنی و بین فرهنگی گسترده ای است. کسانی که در این زمینه شغلی را دنبال می کنند می توانند تخصص خود را از طریق آموزش و پرورش توسعه دهند.

 

مدرک کسب کنید

متخصصان تجارت بین الملل به طور کلی حداقل به مدرک لیسانس برای واجد شرایط بودن این نقش نیاز دارند. رشته های رایج برای حرفه ای ها در این زمینه شامل مدیریت بازرگانی، بازرگانی بین المللی، تجارت بین الملل و اقتصاد است.

 

لیسانس مدیریت بازرگانی می تواند دانش پایه ای را در موضوعاتی که مستقیماً با تجارت بین الملل مرتبط است، از جمله درک قانون تجارت، سرمایه گذاری خارجی و سیاست های تجارت بین المللی ارائه دهد. داوطلبان می توانند از یادگیری زبان های خارجی نیز بهره مند شوند.

 

مهارت های کاربردی را به دست آورید

یک متخصص تجارت بین الملل باید در تعدادی از زمینه هایی که برای دستیابی به موفقیت در این زمینه ضروری است، مهارت داشته باشد. آنها عبارتند از:

 

مهارت های تحلیلی

تحقیق و گردآوری داده ها در مورد بازارها و روندهای داخلی و خارجی بخش بزرگی از کار متخصص تجارت بین المللی است. آنها مسئول تجزیه و تحلیل انتقادی داده ها و استفاده از آنچه می آموزند برای ارائه توصیه های استراتژیک تجاری به مشتریان خود هستند.

 

ارتباط

ارتباط کتبی و شفاهی مؤثر برای بسیاری از جنبه‌های نقش یک متخصص تجارت بین‌المللی، از جمله مذاکره با شرکای تجاری بالقوه و نوشتن قراردادها، حیاتی است.

آنها همچنین گزارش هایی را تهیه می کنند و در مورد فرصت های توسعه ارائه می دهند. مسئولیتی که اغلب مستلزم برقراری ارتباط اطلاعات پیچیده به روشی است. که برای افراد در نقش های مختلف تجاری قابل درک باشد.

 

شایستگی فرهنگی

یک متخصص تجارت بین‌الملل به طور منظم با افراد دیگر کشورها و فرهنگ‌ها ارتباط برقرار می‌کند. داشتن درک و احترام به تفاوت ها و آداب و رسوم فرهنگی برای ایجاد و حفظ روابط تجاری مهم است.

 

شبکه سازی

مانند هر حرفه تجاری، متخصصان تجارت بین‌الملل برای ایجاد شراکت تجاری، به ویژه در بازارهای خارجی، بر شبکه‌سازی تکیه می‌کنند. درک چگونگی پرورش و حفظ این روابط برای موفقیت یک سازمان حیاتی است.

 

دنبال صدور گواهینامه

تکمیل گواهینامه متخصص امور مالی تجارت بین‌الملل (CITFS) می‌تواند به جویندگان کار – و همچنین متخصصان شاغل – کمک کند تا دانش خود را در مورد تجارت بین‌الملل، از جمله اصطلاحات واردات و صادرات و مفاهیم مرتبط با ریسک، مقررات مالی جهانی و سیستم پولی بین‌المللی تعمیق بخشند.

 

اگرچه عموماً مورد نیاز کارفرمایان نیست، گواهینامه CITFS می تواند با نشان دادن تسلط بر این مفاهیم حیاتی، مزیت رقابتی در جستجوی شغل به افراد بدهد.

 

 

آینده تجارت جهانی را شکل دهید

تجارت بین المللی برای رشد مستمر اقتصاد ایالات متحده حیاتی است. متخصصان تجارت بین‌الملل از طریق تخصص خود می‌توانند. به کسب‌وکارها کمک کنند. تا بازار خود را در خارج از کشور گسترش دهند.

سودآوری را به حداکثر برسانند و افراد بیشتری را استخدام کنند.متخصص تجارت بین الملل چیست؟

 

کلام آخر

یک برنامه جبران خدمات زمانی موفق است که عادلانه باشد و جوابگوی نیاز تمام کارکنان باشد.شرکت راهکارهای نرم افزاری پارسان برای رفع تمامی نیازهای شما در حوزه ی نرم افزاری، سامانه یکپارچه تحت وب پارسان را خدمت شما پیشکش می دارد.

.شما می توانید از طریق لینکهای زیر، توضیحات جامع و کامل محصولات را مطالعه نماییدو در صورت نیاز اقدام به ارسال درخواست دموی رایگان از این سامانه کنید.

همچنین کارشناسان ما در واحد فروش، مشتاقانه آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما مشتریان گرامی در خصوص نحوه ی ارائه ی سیستم، عقد قرارداد و سایر موارد مرتبط هستند.

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.