کسب‌وکارها در هر شاخه از صنعت که فعالیت داشته باشند به نرم‌افزار ERP نیاز دارند تا با تقاضاهای در حال تغییر بازار همگام شوند. اما، وقتی اکثر مردم در مورد راه حل برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) می شنوند، بلافاصله فکر می کنند: مدل ابری مناسب تر است یا تهیه لایسنس نرم افزار.
علاوه بر مقرون به صرفه بودن ،کارایی بالا از دیگر دلایلی است که شرکت های کوچک، متوسط و غول پیکر بی شماری را برای اتخاذ راه حل های ERP ترکیبی ترغیب می کند. دسترسی به راه حل های داخلی، همراه با هوشمندی سیستم های ERP مبتنی بر فضای ابری، ERP ترکیبی را به یک راه حل مفید تبدیل کرده است که کاملاً با نیازهای عملیاتی بسیاری از شرکت ها مطابقت دارد.

ERP هیبریدی چیست؟

هنگامی که قدرت نرم افزار داخلی و ابری را در بخش هایی مانند CRM، همکاری، فروش و ……. را ترکیب می کنید، یک مدل دو لایه به نام ERP ترکیبی دریافت می کنید. ERP ترکیبی یکی از ستون‌های اساسی شرکت های دیجیتال است که آنها را قادر می‌سازد تا گزارش‌ها و تجزیه و تحلیل داده‌ها را در حداقل زمان ممکن انجام دهند.
کسب‌وکارها می‌توانند چنین نرم‌افزاری را برای اجرای برنامه‌های کاربردی حیاتی با محدودیت‌ها یا الزامات فنی منحصربه‌فرد استقرار دهند. همه کاربران مجاز به طور همزمان میتوانند به اطلاعات و بخش های مختلف نرم افزار دسترسی داشته باشند. این امر باعث صرفه جویی در زمان اجراء امور و هزینه های عملیاتی می شود.

پیشنهاد می کنیم مقاله سیستم مدیریت انبار را حتما مطالعه کنید.

چرا کسب و کارها به ERP ترکیبی نیاز دارند؟

مانند هر نرم افزار یا سیستم دیگری، ظهور اینترنت اشیا، هوش مصنوعی، ML و رایانش ابری پلتفرم های ERP را متحول کرده است. از آنجایی که ERP ترکیبی نسبتاً نرم افزار جدیدی است و بسیار منطقی است که در مورد کارایی بلندمدت آن سؤالاتی مطرح باشد. به عنوان یک کسب و کار، می خواهید با انتخاب سیستمی که می تواند به شما کمک کند در صنعت خود بقا و شکوفا شوید، مطمئن شوید که انتخاب درستی کرده اید یا خیر.
درک مزایای راه حل ERP ترکیبی به شما کمک می کند تا در دراز مدت به شما ثابت کند که انتخاب عاقلانه ای داشته اید در زیر برخی از مزیت های اصلی ERP هیبریدی شرح داده شده است :

پیشنهاد می کنیم صفحه مربوط به نرم افزار ای آر پی را حتما بررسی کنید.

1. مزیت رقابتی در همه مرزها

ویژگی های پیشرفته در زمینه هایی مانند تجزیه و تحلیل، اینترنت اشیا (IoT)، تجارت الکترونیک و هوش مصنوعی تنها برخی از دلایل پذیرش گسترده ERP ابری در بسیاری از صنایع هستند. آنها به کسب و کارها اجازه می دهند تا به طور همزمان طیف وسیعی از ویژگی های جدید را به مشتریان خود ارائه دهند. با این حال، شرکت‌ها همچنان به سیستم‌های ERP داخلی خود نیاز دارند تا امور محوله و ضروری را برنامه ریزی کرده و خروجی نتایج امور را بررسی کنند . با یک راه حل ترکیبی ERP، آنها می توانند این ویژگی های جدید را برای پیشگیری از انحراف در رسیدن به اهداف خود ارائه دهند و در عین حال تمرکز دقیقی بر رفع اشکالات و بهبود کیفیت کار خود داشته باشند و به شرکت ها امکان ارائه محصولات و خدمات برتر را می دهند.
راه‌حل‌های ERP هیبریدی کاندیدای مناسبی هستند برای مدیریت و برطرف کردن نیازهای شرکت ها ، زیرا آنها بر روی یک مکانیسم جامع و یگپارچه عمل می کنند و از طرفی ماژول‌های خاصی را ارائه می‌دهند که کسب‌وکارها در درازمدت به آنها نیاز خواهند داشت.


مشاهده نرم افزار ERP


مشاوره نرم افزار بازرگانی خارجی


درخواست دمو

2. عملکرد و ویژگی های بالاتر

همانطور که می دانید، سیستم های ERP داخلی نمی توانند به درستی به بخش های متعدد و مختلف مانند تبلیغات، خدمات تجاری و رسانه های دیجیتال خدمات رسانی کنند. چرا؟ زیرا سیستم های داخلی عمدتاً با صنایع دارایی و محصول محور سر و کار دارند. در نتیجه، تعداد زیادی از شرکت‌ها به سمت راه‌حل‌های ابری حرکت کردند و بسیاری در این بخش‌ها ERP ترکیبی را مناسب‌تر برای نیازهای خود می‌دانند.

3. تجزیه و تحلیل بهتر

یکی از مزایای سیستم ERP هیبریدی نسبت به نسل های قبلی این است که می تواند حجم عظیمی از داده ها را به روشی ساده ذخیره و پردازش کند. آنها علاوه بر ذخیره چنین داده‌هایی، تجزیه و تحلیل دقیقی را ارائه می‌دهند و به مدیران اجرایی ایده روشنی از وضعیت فعلی عملیات خود ارائه می‌دهند. با ارائه گزارش‌ها و تحلیل‌های برتر، مدیران در تمام بخش‌ها می‌توانند به طور مداوم بر گردش کار خود نظارت داشته باشند و مشکلات جزئی را مدت‌ها قبل از ایجاد زیان‌های قابل توجه برای شرکت حل کنند. به لطف تعامل انسان و ماشین در ERP هیبریدی، افراد می توانند زمان کمتری را برای کارهای دستی صرف کنند و بر جنبه های اصلی کسب و کار خود تمرکز کنند.

پیشنهاد می کنیم مقاله بازگشت سرمایه در ERP را حتما مطالعه کنید.

4. یکپارچگی

مزیت عالی راه حل های ERP هیبریدی این است که می توانند به راحتی با سیستم های موجود در یک شرکت ادغام شوند. در حالی که سازمان‌ها قبلا فقط با یک پلتفرم سروکار داشتند، اکنون می‌توانند چندین API را از چندین نرم افزار مدیریت کنند. با انجام این کار، آنها می توانند اطلاعات تجاری را به سرعت و بدون وقفه همگام سازی کنند. در حقیقت اشتراک گذاری آسان داده ها در زمان واقعی دلیل اصلی برای تبدیل ERP ترکیبی به ابزاری ضروری در همه صنایع است.

اغلب اوقات، کسب و کارها متوجه می شوند که تغییر از یک سیستم داخلی به یک سیستم مبتنی بر فضای ابری پرهزینه و ناکارآمد است. ERP هیبریدی به جای صرف هزینه زیاد برای راه اندازی یک سرور جدید، به کسب و کارها اجازه می دهد تا ویژگی های ابری را در پلتفرم موجود خود بگنجانند. علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها ، ERP هیبریدی یک راه حل کاملاً جدید به شرکت ها ارائه میدهد.

نتیجه گیری :

حرکت به سمت سیستم های ERP ترکیبی می تواند پیامدهای مفیدی داشته باشد. شرکت ها می توانند به راحتی داده های اصلی را برای تولید گزارش های برتر در تجزیه و تحلیل های پیچیده جابجا کنند. با ترکیب عملکرد مورد نیاز سیستم های داخلی با راه حل های فضای ابری، شرکت ها می توانند سودآوری و رضایت مشتری بیشتری داشته باشند.
آیا باید جهش کنید و پلتفرم ERP هیبریدی را انتخاب کنید؟ شما باید به دقت نیازهای کسب و کار و مدل موجود خود را در نظر بگیرید تا بفهمید چه چیزی برای کسب و کار شما مفید است.
ادغام آسان، انعطاف پذیری و مقرون به صرفه بودن تنها برخی از معدود مزایایی است که طیف گسترده ای از شرکت ها را برای نیازهای تجاری خود به سمت ERP ترکیبی جذب کرده است.


مشاهده نرم افزار ERP


مشاوره نرم افزار بازرگانی خارجی


درخواست دمو

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.