نحوه نوشتن دستورالعمل دریافت و پرداخت

رسید پرداخت می تواند به همان اندازه که می خواهید. ساده یا پیچیده باشد. تا زمانی که نیازهای شما و همچنین نیازهای مشتریان شما را برآورده کند.

دستورالعمل دریافت و پرداخت

 

 

موارد ضروری در رسید پرداخت

هر رسید پرداخت باید دارای نام تجارتی باشد که آن را صادر کرده است، تاریخ انجام معامله، اقلام خریداری شده و مبلغی که شارژ شده است. بسیاری از رسیدها همچنین شامل نام مشتری هستند.به خصوص اگر رسید نشان دهنده یک سفارش خرید است که پر شده است. یا اگر خریدار و فروشنده درگیر معاملات تجاری مداوم با یکدیگر باشند. اگر مشتری یک سفارش خرید ارسال کرد. شماره آن سفارش نیز باید در رسید ظاهر شود تا خریدار به آن مراجعه کند. اگر سفارش تحویل داده می شود، سفارش باید دارای آدرس خریدار و اطلاعات تماس باشد تا راننده تحویل دهنده از آن استفاده کند.

فواید رسید پرداخت

رسید پرداخت برای خریداری که برای یک محصول یا خدمات پول پرداخت کرده است مفید است. رسید پرداخت همچنین می‌تواند شامل اطلاعاتی درباره خود پرداخت باشد. مانند اینکه آیا با پول نقد، چک یا کارت اعتباری انجام شده است. توجه به پرداخت های نقدی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.زیرا بر خلاف چک ها و پرداخت های کارت اعتباری، پرداخت های نقدی پس از این واقعیت قابل تأیید نیست.

علاوه بر توجه به نحوه پرداخت، ارائه شماره چک یا چهار رقم آخر کارت اعتباری مورد استفاده برای مرجع مشتری نیز مفید است. رسید پرداخت می‌تواند شامل شرایط فروش نیز باشد.از جمله اینکه آیا تمام فروش‌ها نهایی هستند یا در صورت ارائه رسید توسط مشتری، امکان تعویض اقلام ظرف 30 روز وجود دارد.

اسناد ضروری برای مالیات

رسیدهای پرداخت اسناد مالیاتی مهمی هستند که نشان دهنده هزینه های تجاری است که در فرم های مالیاتی خود یادداشت می کنید. آنها همچنین برای حسابداری مدیریت مفید هستند و اطلاعاتی را که حسابدار شما برای ردیابی خریدها بر اساس دسته بندی نیاز دارد ارائه می دهند تا بتوانید ارزیابی کنید که آیا هزینه های شما در یک منطقه خاص از یک سال به بعد از نظر مالی پایدار است یا خیر.

در صورت بروز مشکل در مورد کالایی که خریداری کرده اید، رسید پرداخت نیز ضروری است. رسید پرداخت به عنوان گواهی خرید است تا بتوانید کالا را تعویض یا بازگردانید.

حسابداری برای فروشندگان بازار

باید یک سیستم حسابداری ابتدایی راه‌اندازی کنید. این کار برای اهداف مالیاتی ضروری است، زیرا حتی فروشندگان بازارها نیز باید فرم های مالیات شهری را پر کنند تا بتوانند به طور قانونی فعالیت کنند. به‌علاوه، برخی از مکان‌های بازار کهنه‌فروشی درصدی از فروش ناخالص را به عنوان بخشی از ساختار هزینه غرفه‌شان از فروشندگان دریافت می‌کنند، بنابراین به همین دلیل نیز حفظ کتاب‌های دقیق مهم است.

 

سیستم ERP تحت وب پارسان یک سامانه جامع برای رفع تمامی نیازهای سازمان شما در حوزه ی نرم افزار ERP می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دموی رایگان نرم افزار اینجا کلیک کنید

 

 

چند نکته برای فروشندگان بازار

  1. خریدهایی را که برای کسب و کار خود در بازار  انجام می دهید، پیگیری کنید. هر زمان که رسیدهای فروش را دریافت کردید ذخیره کنید. اگر خریدهایی انجام می‌دهید که شامل رسید نیست، مبلغی را که خرج کرده‌اید، تاریخ، آنچه را که خریداری کرده‌اید و کجا آن را خریداری کرده‌اید، یادداشت کنید. ایده خوبی است که یک صندوق نقدی خرد برای خریدهای تجاری در بازار کثیف ایجاد کنید یا مبلغی را برای این منظور کنار بگذارید.
  2. فروش را از کسب و کار بازار   خود دنبال کنید. برای مشتریان رسید بنویسید یا یادداشت کنید که مشتریان چه چیزی خریده‌اند و چقدر هزینه کرده‌اند. اقلام موجود در مجله فروش خود را به هر روشی که بیشتر مفید می دانید دسته بندی کنید. به عنوان مثال، اگر هم پوشاک و هم وسایل خانه را می فروشید، توجه داشته باشید که هر مشتری چه نوع کالایی را خریداری می کند و بر اساس آن لیست کنید. اگر در مکان‌های مختلف می‌فروشید، فروش‌های خود را در هر یک نیز دنبال کنید تا دقیقاً مشخص کنید که از کجا بیشترین درآمد را کسب می‌کنید. ارقام فروش خود را در هر دسته و همچنین برای هر مکان محاسبه کنید.
  3. یک دفتر کل با یک بخش برای اطلاعات خرید خود و دیگری برای ارقام فروش خود ایجاد کنید. از یک صفحه‌گسترده برای جمع‌آوری اطلاعات خود در مورد خریدها استفاده کنید، در صورت امکان آن را به ستون‌هایی تقسیم کنید که مربوط به انواع مختلف کالایی است که با آن سروکار دارید، مانند لباس و اقلام خانگی. صفحه گسترده دیگری را به اطلاعات فروش اختصاص دهید، مانند میزان درآمدی که در هر دسته و در هر مکان ایجاد کرده اید. مجموع ارقام فروش و کل هزینه ها را اضافه کنید. هزینه های خود را از درآمد خود کم کنید تا سود خالص خود را محاسبه کنید.

فاکتور فروش در حسابداری مالی چیست؟

ابزاری است که شرکت از آن برای اطلاع رسانی به مشتریان در مورد مبالغی که در ازای کالاهای فروخته شده سررسید است، استفاده می کند. فاکتور فروش باید شامل اطلاعاتی در مورد اقلامی باشد که مشتری خریداری کرده است. مقادیری که خریده است، تخفیف هایی که دریافت کرده است و کل مبلغی که بدهکار است. علاوه بر این، فاکتور فروش باید حاوی خلاصه ای از شرایط معامله باشد. مانند زمان تاخیر قابل قبول بین فروش و پرداخت.

فاکتورهای فروش و دفتر

  1.  با استفاده از روش حسابداری تعهدی که فروش را حتی قبل از پرداخت واقعی آن به عنوان درآمد تلقی می کند، فاکتور فروش آیتمی است که باید در بخش درآمد دفتر کل شما وارد شود.

فاکتور صورتحساب

  1. صورت‌حساب فرآیند حسابداری مالی است که برای مشتریانی که مانده‌های معوقه دارند صورت‌حساب ارائه می‌کند و به آنها اطلاعاتی درباره میزان بدهی و سررسید بودن مانده‌هایشان می‌دهد. فرآیند صورت‌حساب با ارائه اطلاعات واضح در مورد مانده‌های پرداخت نشده به مشتریان شما کمک می‌کند. همچنین با تشویق و تسهیل پرداخت‌های مشتری به شرکت شما کمک می‌کند. ایجاد یک سیستم صورتحساب نسبتا آسان است، اگر تجارت شما فاکتورها را پیگیری کند.

فاکتور  فروش و بودجه بندی

  1. فاکتورهای فروش ابزاری حیاتی برای جنبه بودجه بندی حسابداری مالی هستند. زیرا اطلاعاتی را در مورد میزان درآمدی که می توانید در دوره های آینده داشته باشید به شما ارائه می دهند. اگر فاکتورهای فروش شما به مقدار قابل توجهی برسد، منطقی است که کسب و کار شما برای خریدهای عمده موجودی یا بهبود سرمایه برنامه ریزی کند. زیرا به احتمال زیاد به زودی درآمدی از این فاکتورهای پرداخت نشده برای پرداخت این هزینه ها دریافت خواهید کرد.

 

کلام آخر

یک برنامه جبران خدمات زمانی موفق است که عادلانه باشد و جوابگوی نیاز تمام کارکنان باشد.شرکت راهکارهای نرم افزاری پارسان برای رفع تمامی نیازهای شما در حوزه ی نرم افزاری، سامانه یکپارچه تحت وب پارسان را خدمت شما پیشکش می دارد.

.شما می توانید از طریق لینکهای زیر، توضیحات جامع و کامل محصولات را مطالعه نماییدو در صورت نیاز اقدام به ارسال درخواست دموی رایگان از این سامانه کنید.همچنین کارشناسان ما در واحد فروش، مشتاقانه آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما مشتریان گرامی در خصوص نحوه ی ارائه ی سیستم، عقد قرارداد و سایر موارد مرتبط هستند.

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.