حسابداری شرکتی چیست؟

هر شرکتی باید حسابداری انجام دهد. این برای شناسایی وضعیت مالی آن است. حسابداری که به عنوان حسابداری نیز شناخته می شود، شامل جمع آوری، تجزیه و تحلیل، طبقه بندی، تأیید، تفسیر و ارائه اطلاعات مالی است. حسابداری انواع مختلفی دارد. یکی از این موارد حسابداری شرکتی است . به خصوص برای شرکت ها مناسب است. حسابداری شرکتی با فرآیندهایی مانند تهیه صورت جریان نقدی، سوابق مالی، ترازنامه و موارد دیگر سر و کار دارد. می توان از آن برای رسیدگی به فرآیندهای تجاری منحصر به فرد شرکت مانند جذب، ادغام و ایجاد اسناد تلفیقی استفاده کرد. در اینجا بیشتر در مورد این نوع حسابداری توضیح داده شده است.

 حسابداری شرکتی چیست؟

تعریف حسابداری شرکتی

این یک فرآیند حسابداری است که به عملیات یک شرکت اختصاص داده شده است. در این نوع حسابداری، حسابدار شرکتی فقط به سوابق مالی یک شرکت توجه دارد. به طور خاص، حسابدار فقط بر شرکتی تمرکز می کند که او را استخدام کرده است. طبق تعریف حسابداری شرکتی، این فعالیت معمولاً به منظور اطمینان از وضعیت مالی و عملیاتی یک شرکت انجام می شود. سرمایه گذاران به ویژه به دانستن قدرت مالی شرکتی که در آن سهام خریداری کرده اند علاقه مند هستند. بنابراین، حسابداری شرکتی برای ابلاغ دارایی ها و بدهی های شرکت به آنها انجام می شود.

این نوع حسابداری همچنین به گونه ای انجام می شود که فعالیت های مالی یک شرکت با قوانین و مقررات تعیین شده توسط نهادهای نظارتی مطابقت داشته باشد. همچنین تضمین می‌کند که فعالیت‌های تجاری با سیاست‌های سازمانی هماهنگ هستند. حسابداران شرکتی معمولاً بسیاری از کارهای خود را در داخل انجام می دهند. آنها گزارش هایی تولید می کنند که توسط مدیریت برای اتخاذ تصمیمات استراتژیک برای شرکت استفاده می شود.

فعالیت های اصلی مربوط به حسابداری شرکتی

حسابداری شرکتی معمولا توسط دپارتمان حسابداران متخصص انجام می شود. آنها هدایت می شوند تا وضعیت مالی شرکت خود را تحت نظارت یک مدیر ارشد مالی (CFO) یا یک مدیر اجرایی در همان سطح مدیریت کنند. با توجه به pdf حسابداری شرکتی، حسابداران تعدادی از وظایف را برای نگهداری حساب های مالی و سیستم گزارشگری مالی به طور کلی انجام می دهند. فعالیت های انجام شده در حسابداری شرکتی شامل موارد زیر می باشد.

نرم افزار ای آر پی تحت وب پارسان یک سامانه جامع برای رفع تمامی نیازهای سازمان شما در حوزه ی نرم افزار ERP می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دموی رایگان نرم افزار اینجا کلیک کنید

 

ایجاد و نگهداری یک سیستم حسابداری شرکت

حسابداران شرکتی سیستم حسابداری شرکتی را ایجاد، نصب، مدیریت و نگهداری می کنند. در موارد مدرن، این یک پلت فرم نرم افزاری است که کل شرکت را در بر می گیرد. پس از نصب، حسابداران برای رسیدگی به عناصر تجاری مانند حقوق صاحبان سهام، دارایی ها، درآمد، بدهی ها و هزینه ها حساب های جداگانه ای ایجاد می کنند. پس از انجام این کار، آنها هر حساب را با کدهای دفتر کل تخصیص می دهند و سیستم کلی را تنظیم می کنند تا تراکنش های خاص را به طور خودکار در حساب منطبق ثبت کند. علاوه بر آن، حسابداری شرکتی پیشرفته شامل ایجاد منظم گزارش های متنوعی است که در داخل مورد استفاده قرار می گیرند. این گزارش ها با استفاده از داده ها و اطلاعات فعلی تهیه می شوند. علاوه بر این، صورتهای مالی برای شرکت نیز به منظور تأیید توسط نهادهای نظارتی تهیه می شود.

پردازش حقوق و دستمزد کارکنان

محاسبه حقوق کارکنان در حوزه حسابداری شرکتی است. در این کار، حسابداران شرکتی دستمزد کارکنان را با توجه به دوره های کاری مختلف محاسبه می کنند. این می تواند هفتگی، دو هفته ای یا ماهانه باشد. کارکنان چک های حقوق و دستمزد یا واریز مستقیم به حساب های بانکی خود را از طریق حسابداری شرکتی دریافت می کنند.

مدیریت هزینه های ویژه

یک شرکت موظف است پرداخت های ویژه ای را انجام دهد تا از مقررات تجاری پیروی کند. حسابداری شرکتی این مسئولیت را با پرداخت هایی مانند مالیات های مربوط به کارمندان، ضمانت برای دستمزد، توزیع حساب های بازنشستگی، پاداش عملکرد و همچنین پرداخت برای اضافه کاری انجام می دهد. دفاتر حسابداری شرکتی نشان می دهد که این پرداخت ها توسط واحد حسابداری شرکت محاسبه، مدیریت و پرداخت می شود.

مدیریت حساب های پرداختنی

حسابداری شرکتی مسئولیت دریافت و پردازش فاکتورهایی را که به شرکت وارد می شود را بر عهده دارد. حسابداران درگیر پس از پرداخت به پیمانکاران یا تامین کنندگان با توجه به ابزار غرامت مشخص شده اقدام می کنند. نمونه هایی از این موارد عبارتند از حواله های بانکی، چک، پرداخت های کارت اعتباری و حواله های الکترونیکی. هنگام رسیدگی به حساب‌های پرداختنی، حسابداران شرکتی معمولاً بر موجودی‌های موجود در شرکت تمرکز می‌کنند. با این حال، آنها همچنین می توانند بر پرداخت وام، مالیات و هزینه های تعمیر و نگهداری محل تمرکز کنند.

مدیریت حساب های دریافتنی

این نوع حسابداری به حساب های دریافتنی نیز رسیدگی می کند. اینجا جایی است که آنها به طور منظم پرداخت هایی را که از مشتریان دریافت می شود پردازش می کنند. علاوه بر آن، حسابداران شرکتی نیز به موارد نکول رسیدگی می کنند. شرکت ها می توانند تیم های بزرگی از حسابداران را برای رسیدگی به حساب های سررسید گذشته اختصاص دهند. با این حال، تیم‌های کوچک‌تر می‌توانند با نمایندگان مجموعه‌های تخصصی به منظور رسیدگی به پرونده‌های نکول کار کنند. در این وظیفه حسابداری شرکتی، حسابداران ارشد شرکتی همچنین وضعیت حساب‌های سررسید را گزارش می‌کنند و اطمینان می‌دهند که مدیران شرکت در جریان جریان نقدی و همچنین تلاش‌های جمع‌آوری به‌روز هستند.

حسابداری شرکتی برای شرکت های مدرن بسیار ضروری است. این به شناسایی وضعیت مالی و عملیاتی یک شرکت کمک می کند. حسابداران شرکتی می توانند وظایف خاصی را در راستای این هدف انجام دهند. نرم افزارهایی مانند FreshBooks نیز در این امر بسیار مفید هستند.

FreshBooks – نرم افزار حسابداری شرکتی

از منابع فناوری اطلاعات (IT) می توان برای حسابداری استفاده کرد. FreshBooks نرم افزار حسابداری است که برای این منظور می توان از آن استفاده کرد. این می تواند به انجام یا حتی خودکارسازی فعالیت های حسابداری شرکتی مانند پیگیری دوره های حسابداری، ارسال فاکتورها، رسیدگی به هزینه ها، مدیریت رسیدها و پردازش پرداخت های کارت اعتباری کمک کند. علاوه بر این، از ایجاد یادداشت های حسابداری شرکتی پشتیبانی می کند.

این نرم افزار بر اساس زیرساخت های ابری ساخته شده است. بنابراین، حساب‌های موجود در آن را می‌توان از هر مکانی در جهان با استفاده از یک دستگاه متصل به اینترنت دسترسی داشت. شما می توانید در مدت 30 روز از این نرم افزار به صورت رایگان استفاده کنید. پس از سپری شدن آن، می توانید آن را با هزینه ای مقرون به صرفه خریداری کنید. FreshBooks یک سرمایه گذاری ارزشمند است که می تواند به شما در انجام حسابداری شرکتی کمک کند.

کلام آخر

یک برنامه جبران خدمات زمانی موفق است که عادلانه باشد و جوابگوی نیاز تمام کارکنان باشد.شرکت راهکارهای نرم افزاری پارسان برای رفع تمامی نیازهای شما در حوزه ی نرم افزاری، سامانه یکپارچه تحت وب پارسان را خدمت شما پیشکش می دارد.

.شما می توانید از طریق لینکهای زیر، توضیحات جامع و کامل محصولات را مطالعه نماییدو در صورت نیاز اقدام به ارسال درخواست دموی رایگان از این سامانه کنید.

همچنین کارشناسان ما در واحد فروش، مشتاقانه آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما مشتریان گرامی در خصوص نحوه ی ارائه ی سیستم، عقد قرارداد و سایر موارد مرتبط هستند.

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.