تفاوت اتوماسیون اداری و bpms

در سال های اخیر، برخی از اصطلاحات در سیستم های اطلاعات مدیریت سازمانی بارها ذکر شده است. با این حال، افراد عادی در مورد این اصطلاحات سردرگم هستند. توضیحات آنلاین ترکیبی هستند و هیچ ادبیات معتبر مطلقی برای مرجع وجود ندارد. بنابراین، این شرایط را به ما اطلاع دهید. درک در حال تار شدن است. OA، SaaS و BPM اصطلاحات رایج در زمینه سیستم های مدیریت اطلاعات سازمانی در سال های اخیر هستند. ما قبلاً ارتباط بین SaaS و OA را معرفی کرده ایم و آنها را تکرار نخواهیم کرد. در اینجا ما به طور عمده تفاوت و ارتباط بین BPM و OA را توضیح می دهیم. بیایید ابتدا به تعریف این دو نگاه کنیم.

تفاوت اتوماسیون اداری و bpms

 OA:  Office Automation

اتوماسیون اداری، یک روش اداری. درک آن آسان است. در یک مفهوم گسترده، OA به نوع جدیدی از دفتر اطلاق می شود که دفتر مدرن را با عملکردهای شبکه کامپیوتری ترکیب می کند. هیچ تعریف واحدی از اتوماسیون اداری وجود ندارد، اما در نهایت هدف آن بهبود کارایی تصمیم گیری است. اکنون OA وارد دوره هفتم، مرحله OA موبایل شده است. اما تمرکز فعلی OA همچنان بیشتر در زمینه تایید است.

با توجه به عملکردهای مختلف، دامنه مدیریت و غیره، مدیریت فرآیند یک شرکت به طور کلی به چهار سطح تقسیم می شود: سطح فرآیند تولید، سطح عملیات، سطح برنامه ریزی و سطح استراتژیک.

  1. تفاوت بین سیستم های OA و BPM OA برای مدت طولانی در گذشته تک نقطه ای و ثابت بوده است و هیچ عامل فرآیندی اضافه نشده است.

از مزایای OA می توان به انعطاف پذیری، سادگی، هزینه کم و جامعیت اشاره کرد. از مزایای BPM می توان به حرفه ای بودن مدیریت فرآیند به ویژه مدل سازی فرآیند اشاره کرد. OA عملکردهای کاملی دارد و می تواند بیشتر نیازهای شرکت ها را برآورده کند، اما به طور خاص تخصصی نیست. گاهی اوقات اجرای یک فرآیند خاص در OA حتی دشوارتر از زندگی واقعی است. این به این دلیل است که برخی از عملکردهای OA بسیار بی مزه و مورد انتقاد هستند. محلی در حالی که BPM در مدیریت فرآیند تخصص دارد، توجه به مدیریت فرآیند حتی در سطوح برنامه ریزی و استراتژی نفوذ می کند.

  1. رابطه بین OA و BPM یک نسخه ارتقا یافته از گردش کار BPM، که همچنین مکمل موثری برای OA است.

از دیدگاه سیستم‌های اطلاعات سازمانی، سیستم‌های اتوماسیون اداری، سیستم‌های پردازش تراکنش و سیستم‌های پشتیبانی تصمیم، همگی سیستم‌های اطلاعاتی رایج سازمانی هستند، اما این سیستم‌ها عوامل فرآیندی را در بر نمی‌گیرند، بلکه برای کمک به کارکنان برای انجام بهتر وظایف خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند. وظایف مخصوص. ظهور سیستم گردش کار، گردش خودکار یا اجرای خودکار کل فرآیند را ممکن می‌سازد، اما گردش کار به طور کلی فقط مشکلات لایه فرآیند تولید را حل می‌کند و همچنان قطع ارتباط با برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری استراتژیک شرکت وجود دارد. علاوه بر این، از آنجایی که فرآیندهای تجاری سازمانی به خارج از شرکت (تامین کنندگان و مشتریان) گسترش می یابد، سیستم های گردش کار سنتی قادر به حل مشکل یکپارچه سازی فرآیند بین سازمانی نیستند.

 

کاربرد سیستم OA در شرکت‌های چینی عمیق‌تر و عمیق‌تر می‌شود و بسیار فراتر از تعریف اصلی خود است. این دیگر ابزاری نیست که صرفاً برای مدیریت اداری اداری استفاده شود، بلکه به طور فزاینده ای برای مدیریت فرآیندهای تجاری، به ویژه برای استانداردسازی و اتوماسیون فرآیندها استفاده می شود. این امر در شرکت های کوچک و متوسط، موسسات تحقیقاتی و این امر به ویژه در شرکت های خدماتی مشهود است.

نرم افزار ERP تحت وب پارسان یک سامانه جامع برای رفع تمامی نیازهای سازمان شما در حوزه ی نرم افزار ERP می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دموی رایگان نرم افزار اینجا کلیک کنید

  1. OA جایگزین BPM می شود یا BPM جایگزین OA می شود؟

این دو بیشتر یک توسعه تلفیقی هستند و هیچ روندی وجود ندارد که چه کسی جایگزین دیگری شود.

OA نوعی روش اداری است.این بدان معنا نیست که OA باید جایگزین BPM شود.

وقتی صحبت از BPM برای جایگزینی OA می شود، این احتمال بعید است، زیرا در واقع تعریف OA نسبتا مبهم است و بنابراین مفهوم گسترده تر است. OA همچنین شامل مدیریت وظایف، مدیریت دانش، مدیریت اطلاعات، مدیریت دفتر اداری و غیره است. و اکنون بسیاری از شرکت ها از OA استفاده می کنند یا خواهند کرد.

چگونه BPMS به کسب و کار من کمک می کند؟

BPMS شما را قادر می‌سازد تا از اتوماسیون فرآیندهای کسب‌وکار برای ساده‌سازی انواع وظایف استفاده کنید و اطمینان حاصل کند که فرآیندها برای فعالیت‌هایی مانند بررسی و تأیید اسناد، مدیریت اسناد، مدیریت منابع انسانی و مدیریت درخواست‌های کارکنان دنبال می‌شوند.

 

 

 

 

 

 

کلام آخر

یک برنامه جبران خدمات زمانی موفق است که عادلانه باشد و جوابگوی نیاز تمام کارکنان باشد.شرکت راهکارهای نرم افزاری پارسان برای رفع تمامی نیازهای شما در حوزه ی نرم افزاری، سامانه یکپارچه تحت وب پارسان را خدمت شما پیشکش می دارد.

.شما می توانید از طریق لینکهای زیر، توضیحات جامع و کامل محصولات را مطالعه نماییدو در صورت نیاز اقدام به ارسال درخواست دموی رایگان از این سامانه کنید.

همچنین کارشناسان ما در واحد فروش، مشتاقانه آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما مشتریان گرامی در خصوص نحوه ی ارائه ی سیستم، عقد قرارداد و سایر موارد مرتبط هستند.

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.