مدیریت تسهیلات بیمارستان

مدیریت تسهیلات بیمارستان،  خدمات مدیریت تسهیلات نقش مهمی در محیط مراقبت های بهداشتی ایفا می کند، که به طور مستقیم بر تجربه بیمار تأثیر می گذارد و ارائه کارآمد مراقبت های بالینی را ممکن می سازد.

 

مدیریت تسهیلات بیمارستان

اهمیت مدیریت تسهیلات در صنعت بهداشت و درمان

صنعت بهداشت و درمان چیست؟

یک سازمان یا تجارت اعم از سازمان غیرانتفاعی یا سازمان دولتی یا خصوصی که خدمات مدیریت دارایی و تسهیلات را به صنعت مراقبت‌های بهداشتی ارائه می‌کند.

مدیریت تسهیلات بیمارستان که شامل بخش‌های پزشکی، پایگاه‌های بیماری، امکانات مراقبت‌های بهداشتی، محوطه بیمارستان، تجهیزات پزشکی، مناطق ذخیره‌سازی دارو/دارو است.

بسترهای پزشکی / کیت های پزشکی استفاده شده و غیره در حالی که ارائه یک محیط امن و بهداشتی برای کاربرانی مانند پرستاران، پزشکان، بیماران سرپایی، بیماران بستری، کارکنان، بازدیدکنندگان و سایرین ارائه دهنده خدمات مدیریت تسهیلات به صنعت مراقبت های بهداشتی نامیده می شود.

 نمونه‌هایی از این صنعت مراقبت‌های بهداشتی شامل بیمارستان‌های مرکزی، خانه‌های سالمندان، مهدکودک‌ها و مراکز نگهداری از کودکان، مراقبت‌های تسکینی، کلینیک‌های سقط جنین، مراکز توانبخشی و مراقبین مسکونی و غیره است.

مدیریت تسهیلات چیست؟

به عبارت دیگر، مدیریت تأسیسات وسیله ای برای افراد یا مدیران تأسیسات ساختمانی است که مسئولیت اطمینان از عملکرد روان تأسیسات، افراد و ساختمان ها را بر عهده دارند تا آنها را قادر به همکاری هماهنگ با یکدیگر کند.

مدیریت امکانات، پاکیزگی، صرفه جویی در هزینه، تامین ایمنی کارکنان، بهبود بهره وری و رضایت مشتریان را در اولویت قرار می دهد. در صنعت مراقبت های بهداشتی، مدیریت امکانات کلید مهمی برای حفظ عملکرد روان و ایمن سازمان در عین حفظ محیطی سالم است.

مدیریت مراکز درمانی به کیفیت زندگی بیماران اهمیت می دهد و بیماران را از مرگ نجات می دهد. به عنوان مثال، مدیریت بیمارستان با جلوگیری از خرابی برق یا تجهیزات، امکانات پزشکی را حفظ می کند تا هیچ وقفه ای در طول عملیات جراحی ایجاد نشود.

1. بهبود تجربه بیماران برای بیماران بستری و سرپایی

اولین برداشت بیمار از خدمات بیمارستانی و امکانات مراقبت های بهداشتی نقش مهمی در جلب وفاداری به برند ایفا می کند. زیرا بیماران حق انتخاب دارند که آیا از امکانات بیمارستانی استفاده کنند یا در غیر این صورت.

نظافت، زمان انتظار، دوستی کارکنان، خدمات مشتری، در دسترس بودن مبلمان کاربر پسند و امکانات بهداشتی موجود، تجربه بیماران را مشخص می کند.

فشار

بیمار انتظار تجربه آرام، آرامش و نتیجه رضایت‌بخش مراقبت‌های بهداشتی را دارد، زیرا او هزینه گزافی را برای خدمات بهداشتی خوب پرداخت کرده است. مدیریت تسهیلات باید اطمینان حاصل کندکه محیط و خدمات باعث القای احساس ایمنی، آرامش و آرامش بیمار در هنگام ورود به محوطه بیمارستان می شود.

 بدون مدیریت چنین امکاناتی صف‌های طولانی برای بیماران ایجاد می‌شود، وضعیت ناپاک بودن مراکز درمانی و ترس از شیوع بیماری و از دست دادن بیماری که مردم را از مراجعه به بیمارستان باز میدارد.

سامانه یکپارچه ERP تحت وب پارسان یک سامانه جامع برای رفع تمامی نیازهای سازمان شما در حوزه ی نرم افزار ERP می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دموی رایگان خرید نرم افزار ERP کلیک کنید

 

منظره

مدیریت تسهیلات باید تأثیر مثبت و تأثیر خوبی را در نظر مشتریان ایجاد کند تا تجربه انسانی مطلوبی برای بیماران ایجاد کند و همچنین عاملی برای احساس خوب باشد.

هنگامی که یک بیمار با هر مشکلی از قبیل دسترسی به بیمارستان، خدمات ناخوشایند،فضای غیر دعوت کننده مواجه می شود، این امر هر بیمار بالقوه را به سمت رقبا می راند.

از اینرو نظافت،برخوردپرسنل، سهولت در یافتن محل پارک خودروها و تابلوهایروشن ساختمان از عوامل مهمی است که اولین برداشت مشتری را نسبت به امکانات بیمارستانی افزایش می دهد.

صدا

با توجه به آرشیو طب داخلی ، سطوح سر و صدای شدید می تواندباعث از دست دادن خواب بیماران و کاهش توانایی آنها برای بهبودیشود. مدیریت تسهیلات می تواند با نصب آلارم دستگاه های پزشکی بر این مشکل غلبه کندو وقوع آلارم را برای کنترل صداهای تولیدشده بویژه در شب یا در مواقع اضطراری کنترل کند.

روش دیگری که توسط برخی از مدیران تسهیلات در شب ها یا عصرها اتخاذ می شود، کم کردن نورها برای ایجاد فضایی آرام و کمک به خوابیدن بیماران است. صنعت مراقبت های بهداشتی کنترل صداها را برای بیماران مفید می داند زیرا باعث کاهش استرس، خستگی و افزایش رضایت بیمار می شود.

بو

بوهای بد باعث می شود فرد سالم دچار استرس، بدخلقی و سرگیجه همراه با حالت تهوع شود،بنابراین افراد بیماربسته به بیماری کهدارند

دو برابر و سه برابر می شود.در مراقبت از امکانات تهویه. بوی مطبوع باعث ایجاد تجربه خوشایند مشتری می شود زیرا روحیه خوب و احساس شادی بیماران یا بازدیدکنندگان را افزایش می دهد. این عطر باعث ایجاد طراوت، آرامش و تشویق احساسات باز بودن به خصوص در فضای شلوغ می شوکه به کاهش سطح اضطراب و بهبود در زمان های سریعتر بیماران کمک می کند.

طعم

مدیر مرکز در صنعت مراقبت های بهداشتی باید بتواند گزینه های جدید وعده های غذایی را تامین کندو منوها را به طور مداوم به روز کند و همچنین ارائه وعده های غذایی را به بیماران بهبود بخشد.

 خدمات آنها باید شامل ارسال وعده های غذایی به اتاق بیماران باشد که بر ارزش غذایی، حداقل هدر رفت مواد غذایی، وعده های غذایی مقرون به صرفه و افزایش رضایت بیماران تاکید دارد.

2. محیط مراقبت بهداشتی بهتر

مراکز مراقبت های بهداشتی باید بر مدیریت جریان زباله و مصرف آب کارآمد برای ادغام بهتر بین بیمارستان در محیط خود تمرکز کنند. آنها می توانند یک طراحی بصری و آموزشی دوستانه بر روی امکاناتی مانند سطل زباله ایجاد کنند

که هدف آن افزایش آگاهی در مورد تمیزی برای شروع است که در نهایت،

افراد شروع به تغییر رفتار برای پرتاب زباله و کار کمتر برای جمع آوری زباله برای کارکنان می کنند.

راهنمای دستورالعمل آموزنده توضیح در مورد نحوه استفاده

از سطل های هوشمند و سطل زباله کارتونی با چهره کارتونی و همچنین علائم لوگو به مردم کمک می کند تا از آن استفاده کنند.

کلام آخر

یک برنامه جبران خدمات زمانی موفق است که عادلانه باشد و جوابگوی نیاز تمام کارکنان باشد.شرکت راهکارهای نرم افزاری پارسان برای رفع تمامی نیازهای شما در حوزه ی نرم افزاری، سامانه یکپارچه تحت وب پارسان را خدمت شما پیشکش می دارد. شما می توانید از طریق لینکهای زیر، توضیحات جامع و کامل محصولات را مطالعه نماییدو در صورت نیاز اقدام به ارسال درخواست دموی رایگان از این سامانه کنید.همچنین کارشناسان ما در واحد فروش، مشتاقانه آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما مشتریان گرامی در خصوص نحوه ی ارائه ی سیستم، عقد قرارداد و سایر موارد مرتبط هستند..

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.