صنایع شیمیایی برای عملکرد بهتر و همچنین سازگاری بیشتر با شرایط متغیر بازار نیاز دارند تا در مواجهه با موانع دشوار پیش رو راهکارهای ویژه ای درنظر داشته باشند ، که این امر میتواند با کمک نرم افزار ERP مرتفع شود.
عملیات تولید مواد شیمیایی ، پیچیده است از همین رو به منظور افزایش کارایی، بهبود عملیات، ساده کردن مدیریت گردش کار و غیره سیستم های ERP نقش مهمی در این صنایع ایفا میکند .

ERP برای صنایع شیمیایی:

کسب‌وکارهای شیمیایی باید از نرم‌افزار برنامه‌ریزی منابع سازمانی (ERP) استفاده کنند، زیرا این نرم‌افزار به اجرای برنامه‌ریزی دقیق منابع با ادغام تمام فعالیت‌های شرکت در یک پلتفرم یکپارچه کمک می‌کند.راه حل های نرم افزار ERP برای صنایع شیمیایی می تواند به مدیریت کسب و کار کمک کند تا روندهای بازار را شناسایی کند، بهره وری کارکنان و تامین کنندگان را ارزیابی کند و مشکلات و چالش ها را قبل از تشدید آنها شناسایی کند.علاوه بر این، سیستم ERP پیروی از پیچیدگی روزافزون قوانین حاکم بر صنعت تولید مواد شیمیایی را آسان‌تر کرده و در عین حال کالاها، شیوه‌ها و رشد پایدار را ترویج می‌کند.

با آگاهی همه جانبه ، مدیریت می تواند تاکتیک ها و استراتژی های مدبرانه ای را برای افزایش کارایی، بهره وری و سودآوری به کار گیرد. از همین رو شرکت های شیمیایی باید یک سیستم ERP را انتخاب کنند که از عملیات فرآیند محور آنها پشتیبانی کند و در عین حال به چالش های منحصر به فرد کسب و کار آنها رسیدگی کند. با اتخاذ تصمیم درست، آنها می توانند هزینه های زنجیره تامین را کاهش دهند و خدمات و رضایت مشتری را بهبود بخشند.

نیاز صنایع شیمیایی به سیستم ERP :

تولیدکنندگان صنایع شیمیایی با چالش های خاصی مانند مقررات سختگیرانه دولتی، تحقیق و توسعه مستمر و الزامات ایمنی روبرو هستند.علاوه بر این، بخش صنایع شیمیایی نیز با نبردی دشوار مانند سوخت بالا، افزایش هزینه‌های لجستیک، عملیات بالا، قیمت بالای برق، هزینه‌های تعمیر و نگهداری و غیره مواجه است.فرآیندهای صنایع شیمیایی نیز پیچیده هستند، شامل چندین گردش کار و رویه هستند و به انواع نرم افزارها و پایگاه داده ها وابستگی دارند.
در مجموع، بخش شیمیایی با مشکلات مختلفی مواجه است، از فرآیندها و عملیات گرفته تا الزامات دولتی که برای رسیدگی به این مسائل، صنایع شیمیایی نیاز به یک سیستم ERP برای همگام سازی کل گردش کار بر روی یک پلت فرم یکپارچه دارد.
در ادامه، به جزئیات بیشتر در مورد چالش هایی که بخش شیمیایی با آن مواجه است و راه حل هایی که ERP ارائه می دهد، می پردازیم.

صنعت شیمیایی، چالش ها و راه حل ها :

سیستم لجستیک زنجیره تامین صنایع شیمیایی همیشه یک موضوع پیچیده بوده است زیرا متغیرهای زیادی می توانند در هر زمان بر آنها تأثیر بگذارند.این امر باعث می شود تا این بخش ناپایدار و در معرض تغییرات مختلف قرار گیرد.
همه گیری COVID-19 بر صنعت تولید تاثیر غیرقابل انکاری داشته است . اما هنوز مشکلات بیشتری در مورد زنجیره تامین مواد شیمیایی وجود دارد. در ادامه برخی از چالش های عمده ای را که صنایع شیمیایی بدون ERP با آن مواجه هستند، مورد بحث قرار داده ایم.

– رعایت مقررات :

یکی از مشکلات اساسی که امروزه شرکت های شیمیایی جهان با آن مواجه هستند، رعایت بسیاری از استانداردهای نظارتی و تغییر تقاضای مصرف کنندگان است.با توجه به ساختار شرکت باید با مواد خطرناک برخورد کرد. برای این کار، صنایع شیمیایی باید با پیچ و خم هایی از الزامات نظارتی مطابقت داشته باشند.علاوه بر این، بسیاری از صنایع شیمیایی فاقد سازگاری با تغییر هستند. ازطرفی، غفلت از پیروی از قوانین و مقررات بین المللی ممکن است برای سازمان شما فاجعه بار باشد.
بنابراین، لازم است شرکت خود را مورد بررسی دقیق قرار دهید تا مطمئن شوید که نیازهای استانداردی شما برآورده شده است.سیستم ERP به رفع این چالش کمک می کند. به شناسایی خطرات و توصیه اقدامات پیشگیرانه کمک می کند.به منظور برآورده نمودن نیازها و پیروی از بهترین شیوه های صنعتی برای مطابقت با استانداردهای زیست محیطی، بهداشتی و ایمنی – این راه حل به راحتی به رویه های پیچیده می پردازد – از جمله مستندسازی، گزارش دهی لحظه ای، نظارت، و ارائه مسیرهای حسابرسی.

توجه: شرکت هایی که کالاهای خود را صادر می کنند مشمول قوانین اضافی وضع شده توسط کشور خریدار، اتحادیه اروپا یا سایر سازمان های حاکم هستند.

– سیستم ردیابی و مدیریت درخواست ها :

به دلیل افزایش تقاضای تنظیم‌کننده‌ها و مشتریان، سیستم‌های ردیابی موثر در بخش صنایع شیمیایی بسیار مهم است.بدون سیستم ERP، صنایع شیمیایی با توجه به سیستم‌های ردیابی اطلاعات انبار و حمل و نقل، قابلیت ردیابی دسته‌ای، موجودی فیزیکی، کنترل کیفیت، ممیزی‌های کیفیت، مکان‌ها و موارد دیگر، مشکلات قابل‌توجهی خواهند داشت.کنترل‌های یک سیستم ERP و همچنین ثبت سوابق می‌تواند به کاهش حجم کاری مرتبط با این فرآیند کمک کند.
سیستم های ERP در صنایع شیمیایی به ارائه داده های یکپارچه برای تصمیم گیری بهتر در سراسر جهان کمک می کند. در ERP به تولیدکنندگان مواد شیمیایی در ثبت دقیق اطلاعات عملیاتی کمک می کند تا برای هر گونه گزارشگیری و تصمیم گیری احتمالی آمادگی لازم وجود داشته باشد.
با یک نرم‌افزاری قوی ERP، می‌توانید مدیریت انقضا، فراخوان‌ها، پایداری، برچسب‌گذاری و دیگر نگرانی‌های اصلی سازمان خود را مدیریت کنید.

– ارزیابی ریسک :

برای هر مرحله از فرآیند، از دریافت تأمین‌کننده تا کالاهای واسطه‌ای و کالاهای نهایی، مستندات لازم است.
ویژگی هایی از جمله اشتعال پذیری، نقطه جوش، ماندگاری، سمیت یا خوردگی و همچنین ویژگی های دسته تولیدی، مشتری و QA/QC باید توجه شود، گزارش شود و در صورت درخواست این اطلاعات در دسترس قرار گیرد.نظارت بر آلایندگی های کربن شرکت و همچنین رعایت EPA و سایر الزامات نظارتی، همه بخشی از ارزیابی ریسک هستند. کنترل انتشار گازهای گلخانه ای و زباله های ارسال شده به محل های دفن زباله یا تاسیسات تصفیه آب هر دو نیازمند مدیریت لحظه ای و پیچیده هستند.
با استفاده از یک سیستم ERP، تولیدکنندگان می‌توانند الگوریتم‌هایی را برای محاسبه این فرآیندها که منجر به ضایعات، محصولات جانبی و تولید زباله می‌شوند، را تعریف نمایند .یک سیستم ERP باید نقاط داده‌ای متعددی را که در طول فرآیند تولید به وجود می آیند را در نظر بگیرد.

 

سامانه یکپارچه ERP تحت وب پارسان یک سامانه جامع برای رفع تمامی نیازهای سازمان شما در حوزه ی نرم افزار ERP می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دموی رایگان نرم افزار اینجا کلیک کنید

 

یک سیستم ERP ممکن است محصولات جانبی، ضایعات و زباله های تولید شده پس از اجرای برنامه ریزی را محاسبه کند. علاوه بر این، می تواند به تصمیم گیرندگان ارشد و مدیران در تصمیم گیری برای محدود کردن تولید در صورت اعمال محدودیت های سخت کمک کند. همچنین می‌تواند به کسب‌وکار کمک کند تا با تغییر برنامه زمان‌بندی، مدیریت موجودی و منابعی را که اکنون در دسترس هستند، بهینه کند. به‌عنوان مثال، برای بهره‌برداری از ساعات غیر اوج مصرف انرژی برای مشاغل با منابع فشرده.

نتیجه گیری :

برخی از مهمترین نکاتی که باید به آنها توجه داشت به شرح زیر است :
– کسب‌وکارهای شیمیایی باید از نرم‌افزار برنامه‌ریزی منابع سازمانی (ERP) استفاده کنند. زیرا این نرم‌افزار به اجرای برنامه‌ریزی منابع با ادغام تمام فعالیت‌های شرکت در یک پلتفرم یکپارچه کمک می‌کند.

– به دلیل افزایش تقاضای تنظیم‌کننده‌ها و مشتریان، سیستم‌های ردیابی موثر در بخش صنایع شیمیایی بسیار مهم است.
– کنترل‌های کیفیت و پارامترهای آزمایش به‌طور ایمن در ERP ثبت و ذخیره‌می‌شوند تا اطمینان حاصل شود که اقلام در کمیت، فرمول، درجه و بسته‌بندی مناسب تولید می‌شوند. این هم نیازهای در حال فرآیند و هم الزامات خاص مشتری را برآورده می‌کند.
– ERP دید کاملی را در تمام جنبه های عملیات تجاری از جمله توسعه محصول، خرید و تولید فراهم می کند.
– سیستم ERP چندین فرآیند زنجیره تامین را خودکار می کند. همچنین، هنگامی که سطح موجودی از یک آستانه تعیین شده پایین می‌آید، می تواند اطلاع رسانی کند.

 

کلام آخر

شرکت راهکارهای نرم افزاری پارسان برای رفع تمامی نیازهای شما در حوزه ی نرم افزاری، سامانه یکپارچه تحت وب پارسان را خدمت شما پیشکش می دارد.

شما می توانید از طریق لینکهای زیر، توضیحات جامع و کامل محصولات را مطالعه نماییدو در صورت نیاز اقدام به ارسال درخواست دموی رایگان از این سامانه کنید.

همچنین کارشناسان ما در واحد فروش، مشتاقانه آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما مشتریان گرامی در خصوص نحوه ارائه سیستم، عقد قرارداد و سایر موارد مرتبط هستند.

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.