راه برای مبارزه با فرسودگی کارمندان با اتوماسیون

راه برای مبارزه با فرسودگی کارمندان با اتوماسیون، فرسودگی شغلی یک تهدید واقعی برای عملیات تجاری است.

 

علائم فرسودگی شغلی: تظاهر علائم فیزیکی (درد قفسه سینه، افزایش ضربان قلب، حملات پانیک، سردرد، حالت تهوع، کاهش وزن یا افزایش وزن) …

 

موفقیت خود را در فرسودگی شغلی اندازه گیری کنید: همانطور که برای خودکارسازی فرآیندها و کاهش فرسودگی کارکنان گام بر می دارید، باید بتوانید با ردیابی اثرات مثبت این تغییرات بر بهره وری و شادی کارکنان خود را بسنجید.

چطور؟ این نشان دهنده فقدان واقعی رضایت و مشارکت کارکنان است. فرسودگی شغلی همچنین یک شاخص قوی برای کارمندانی است که در معرض خطر ترک شغل خود هستند، به این معنی که مشاغل با کارمندان فرسوده نسبت به آنهایی که کارکنان آنها پرانرژی و درگیر هستند، نرخ گردش مالی بالاتری دارند.

 

این بدان معنی است که فرسودگی کارمندان نه تنها برای کارمندان شما (یعنی با ارزش ترین دارایی شما) بد است، بلکه برای کسب و کار شما نیز بسیار پرهزینه است.

 

  • 79 درصد از پاسخ دهندگان گزارش کردند که در ماه قبل استرس ناشی از کار را تجربه کرده اند.
  • از هر 5 کارگر، 3 نفر در نتیجه استرس ناشی از کار، تأثیرات منفی مانند کمبود انگیزه، انرژی، علاقه و تلاش در کار را تجربه کردند.
  • تعداد قابل توجهی از کارگران نیز تجربه خستگی شناختی و خستگی عاطفی را گزارش کردند.
  • تقریبا نیمی از آنها خستگی جسمانی را در نتیجه استرس ناشی از کار تجربه کردند.

راه برای مبارزه با فرسودگی کارمندان با اتوماسیون

فرسودگی شغلی کارکنان چیست؟

کلینیک مایو فرسودگی کارکنان (که گاهی اوقات فرسودگی شغلی نیز نامیده می‌شود) را اینگونه تعریف می‌کند: «نوع خاصی از استرس مرتبط با کار – حالتی از خستگی فیزیکی یا احساسی که همچنین شامل احساس کاهش موفقیت و از دست دادن هویت شخصی است».

علائم و نشانه های فرسودگی شغلی کارکنان عبارتند از:

  • فرسودگی ذهنی
  • خستگی عاطفی
  • خستگی جسمانی
  • افزایش غیبت
  • متارکه
  • افزایش حساسیت به بازخورد
  • انزوا
  • تظاهرات علائم فیزیکی (درد قفسه سینه، افزایش ضربان قلب، حملات پانیک، سردرد، حالت تهوع، کاهش وزن یا افزایش وزن)
  • کاهش بهره وری

اتوماسیون می تواند برای کاهش فرسودگی کارمندان به روش های مختلفی مورد استفاده قرار گیرد:

  • حذف فرآیندهای تکراری
  • ساده کردن گردش کار
  • افزایش کارایی و وضوح در ارتباطات
  • رفع موانع و سرخوردگی های تکراری
  • کاهش فرصت های خطای انسانی
  • کاهش استرس حین کار
  • راه برای مبارزه با فرسودگی کارمندان با اتوماسیون

4 روند اتوماسیون برای مبارزه با فرسودگی کارمندان

راه های مختلفی وجود دارد که کسب و کارها می توانند خودکار شوند. هر کار تکراری که در حال حاضر توسط انسان ها در کسب و کار شما انجام می شود به احتمال زیاد می تواند با استفاده از نرم افزار هوشمند و فناوری یادگیری ماشینی پیشرفته خودکار شود.

اتوماسیون گردش کار

وقتی به گردش‌های کاری مختلفی که در طول هر فرآیند در کسب‌وکار شما رخ می‌دهد نگاه می‌کنید، به دنبال کارهای تکراری یا کم اهمیت باشید.

این نوع وظایف گردش کار را کاهش می دهد، مشارکت کارکنان را کاهش می دهد و همچنین فضای زیادی برای خطاهای انسانی باقی می گذارد. بسیاری از این نوع کارهای تکراری که عملیات تجاری را تضعیف می کنند و شادی کارکنان را کاهش می دهند، خوشبختانه می توانند خودکار شوند.

اتوماسیون ارتباطات

علاوه بر وظایف تکراری، انواع خاصی از ارتباطات نیز می تواند برای کارکنانی که استعدادها و انرژی آنها بهتر صرف کارهای با ارزش تر شود، تکراری و وقت گیر شود. به عنوان مثال، ارسال یک کمپین ایمیل انبوه یا ارسال پیام های ارتباطی به مشتریان می تواند اتلاف وحشتناکی از زمان کارمندان باشد، زمانی که آنها مجبورند کار را به صورت دستی انجام دهند.

سامانه یکپارچه ERP تحت وب پارسان یک سامانه جامع برای رفع تمامی نیازهای سازمان شما در حوزه ی نرم افزار ERP می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دموی رایگان نرم افزار اینجا کلیک کنید

با این حال، برنامه های نرم افزاری زیادی برای ساده سازی فرآیندهای ارتباطی هم در خارج از کسب و کار شما و هم در داخل دفتر وجود دارد. به جای اینکه یک به یک تغییرات خط مشی ارتباط برقرار شود، این نوع پیام ها یا یادآوری های کل بخش/کسب و کار را می توان برای صرفه جویی در زمان و انرژی خودکار کرد.

 

اتوماسیون حسابداری

اتوماسیون حسابداری یکی دیگر از گرایش‌های اصلی اتوماسیون است که می‌تواند به مبارزه با فرسودگی کارکنان کمک کند – و نه فقط در بخش حسابداری و حسابداری شما. بله، خودکار کردن کارهای تکراری بک آفیس با کاهش ترس آنها از اشتباه کردن و حذف کارهای تکراری (به عنوان مثال خسته کننده) بار قابل توجهی را از دوش کارمندان بک آفیس شما خواهد برد.

 

با این حال، اتوماسیون پشتیبان می‌تواند شادی کارکنان سایر بخش‌ها را نیز بهبود بخشد، زیرا اتوماسیون حسابداری می‌تواند برای خودکارسازی وظایفی مانند گزارش‌دهی و طبقه‌بندی هزینه، ردیابی زمان، درخواست‌های بازپرداخت، تولید تخمین و صورت‌حساب استفاده شود. همچنین می‌تواند فرآیند حقوق و دستمزد را ساده‌تر کند و نحوه پرداخت کارمندان را ساده و شخصی‌سازی کند.

 

اتوماسیون سازماندهی اسناد

اگر اسناد و فرم‌های شرکت خود را در یک پوشه شبکه ذخیره کنید که همه کارمندان می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند، این پوشه‌ها می‌توانند به سرعت زندگی خودشان را بگیرند و استفاده از آن‌ها به شدت آشفته و استرس‌زا می‌شود. به همین دلیل است که اتوماسیون سازماندهی اسناد و قراردادهای نامگذاری پرونده به طور فزاینده ای در تجارت محبوب شده است. دیگر لازم نیست نگران این باشید که کدام اسناد به روزتر هستند و کدام فرم ها قدیمی هستند یا اینکه بدانید در صورت نیاز یک سند را کجا پیدا کنید.

 

مطمئناً، یک جستجوی کوچک برای یک فایل ممکن است فقط یک آزاردهنده جزئی در همه چیز باشد، اما ناراحتی‌های جزئی ایجاد می‌شوند و به موانع اصلی و منابع استرس تبدیل می‌شوند.

انجام هر کاری که می توانید برای کاهش هر گونه مانع کوچک در روزهای کاری کارمندان خود انجام دهید، به بهبود شادی و رضایت آنها در کار کمک زیادی می کند.

 

 

 

کلام آخر

یک برنامه جبران خدمات زمانی موفق است که عادلانه باشد و جوابگوی نیاز تمام کارکنان باشد.شرکت راهکارهای نرم افزاری پارسان برای رفع تمامی نیازهای شما در حوزه ی نرم افزاری، سامانه یکپارچه تحت وب پارسان را خدمت شما پیشکش می دارد.

.شما می توانید از طریق لینکهای زیر، توضیحات جامع و کامل محصولات را مطالعه نماییدو در صورت نیاز اقدام به ارسال درخواست دموی رایگان از این سامانه کنید.

همچنین کارشناسان ما در واحد فروش، مشتاقانه آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما مشتریان گرامی در خصوص نحوه ی ارائه ی سیستم، عقد قرارداد و سایر موارد مرتبط هستند.

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.