فناوری و تکنولوژی ، صنعت حسابداری را متحول کرده است. در گذشته، صاحبان مشاغل مجبور بودند حسابدارانی را استخدام کنند که داده‌های مالی را به صورت دستی ثبت و پردازش کنند و برای آن‌ها زمان، پول و تلاش بیشتر و همچنین خطاهای انسانی هزینه‌می‌کردند. امروزه اتوماسیون در حسابداری دیجیتال به صاحبان کسب و کار و حسابداران آنها این امکان را می‌دهد تا وظایف عملکردی را با سرعت و دقت بیشتری انجام دهند. همچنین داده ها را با کارایی بیشتری تفسیر و گزارش‌کنند. به این ترتیب، صاحبان مشاغل می‌توانند بر نقش های استراتژیک خود تمرکزکنند و مسائل پیچیده ای مانند اطمینان از مدیریت بهتر پول نقد را مدیریت‌کنند.

اما حسابداری دیجیتال دقیقا چیست و چرا باید آن را در نظر بگیرید؟

حسابداری دیجیتال به ایجاد، ارائه و انتقال اطلاعات مالی در قالب الکترونیکی اشاره دارد. به جای استفاده از اوراق، تمام معاملات حسابداری در یک محیط الکترونیکی انجام می‌شود.

این مفهوم در واقع از نیاز به ایجاد یک سیستم مالیاتی کارآمدتر سرچشمه گرفته‌است. حسابداری دیجیتال در سال 2003 به عنوان پروژه ای از دولت فدرال برای نوسازی اداره مالیات و گمرکات (PMATA) ظاهر شد. سپس فاکتور الکترونیکی (NF-e) و سیستم حسابداری دیجیتال (Sped) در سال 2009 آمد. در سال 2015، سیستم حسابداری دیجیتال مالیات، تامین اجتماعی و تعهدات کارگری معرفی‌شد.

درحقیقت ، حسابداری دیجیتال نقش یک حسابدار را حذف نمی‌کند یا اهمیت روال حسابداری را نادیده نمی گیرد. بلکه باعث باارزش تر شدن و کارآمدی بهتر حرفه حسابداری می شود.

 

مزایای حسابداری دیجیتال:

 

1- دقیق و مقیاس پذیر بودن :

مهمترین ویژگی نرم افزارها و ماشین ها این است که مستعد اشتباه نیستند. ارائه نتایج دقیق و عاری از خطا، نرم افزارها و خدمات خودکار بسیار قابل اعتمادتر از شیوه های سنتی حسابداری هستند.

در مقابل، هنگام جمع‌آوری داده‌ها، خطای انسانی اجتناب‌ناپذیر است. دقت بسیار مهم است. زیرا کسب و کارها برای تصمیم‌گیری های حیاتی به داده‌ها متکی‌هستند. تصورکنید که یک تصمیم تجاری ضعیف را بر اساس داده های حسابداری نادرست بگیرید که باعث شکست کسب و کار می‌شود. راه حل های حسابداری دیجیتال به جلوگیری از آن کمک می‌کند.

 

 

جدای از دقت، یک سیستم حسابداری دیجیتال به دلیل مقیاس پذیری در بین کارآفرینان نیز محبوبیت پیدا کرده است. برای یک استارت‌آپ، مدیریت حساب‌ها به صورت دستی باید در ابتدا مشکلی نداشته باشد، اما با رشد کسب‌وکار، سیستم حسابداری برای پشتیبانی از افزایش مقیاس عملیات، به ارتقای گسترده نیاز دارد.

استخدام بیش از حد متخصصان برای رسیدگی به نیازهای حسابداری افزایش یافته می تواند هزینه بر باشد. یک سیستم حسابداری دیجیتال روشی ارزان برای مقیاس‌بندی شیوه‌های حسابداری شما در مرحله رشد است. زمانی که نرم افزار حسابداری قابل اعتمادی دارید، تنها چیزی که نیاز دارید یک ارتقاء نرم افزار ساده برای رفع نیازهای رو به رشد کسب و کارتان است.

 

 

نرم افزار ای آر پی تحت وب پارسان یک سامانه جامع برای رفع تمامی نیازهای سازمان شما در حوزه ی نرم افزار ERP می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دموی رایگان نرم افزار اینجا کلیک کنید

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.