بلاک چین چیست؟

بلاک چین یک دفتر کل دیجیتالی است که برای ثبت تراکنش های انجام‌شده بین طرف های مختلف در یک شبکه ایجاد شده است. این یک دفتر کل توزیع شده مبتنی بر اینترنت همتا به همتا است که شامل تمام تراکنش ها از زمان ایجاد آن می شود. همه شرکت‌کنندگان (به عنوان مثال، افراد یا مشاغل) که از پایگاه داده مشترک استفاده می‌کنند، «گره‌هایی» متصل به بلاک چین هستند و هر کدام یک کپی یکسان از دفتر کل را حفظ می‌کنند. هر ورود به یک بلاک چین، تراکنشی است که مبادله ارزش بین شرکت کنندگان را نشان می دهد (یعنی دارایی دیجیتالی که حقوق، تعهدات یا مالکیت را نشان می دهد). در عمل، انواع مختلفی از بلاک چین در حال توسعه و آزمایش هستند. با این حال، اکثر بلاک چین ها از این چارچوب و رویکرد کلی پیروی می کنند.

تسویه تقریباً بی‌درنگ :

یک بلاک چین تسویه تقریباً بی‌درنگ تراکنش‌ها را امکان‌پذیر می‌کند، بنابراین خطر عدم پرداخت توسط یک طرف معامله را کاهش می‌دهد.

دفتر کل توزیع شده :

شبکه توزیع شده همتا به همتا حاوی تاریخچه عمومی تراکنش ها است. یک بلاک چین توزیع شده و بسیار در دسترس است و سابقه ای امن از اثبات وقوع تراکنش را حفظ می کند.

مقاوم در برابر سانسور :

قوانین اقتصادی که در مدل بلاک چین تعبیه شده است، انگیزه های پولی را برای شرکت کنندگان مستقل فراهم می کند تا اعتبار بلاک های جدید را ادامه دهند. این بدان معناست که یک بلاک چین بدون «مالک» به رشد خود ادامه می دهد.

تاثیر بلاک چین در حسابداری :

بلاکچین اساساً یک فناوری حسابداری است. در این مقاله، ما فناوری و تأثیر احتمالی آن بر کسب و کار و به طور خاص در حرفه حسابداری را شرح می دهیم.
بلاکچین پتانسیل افزایش کارایی فرآیند حسابداری را دارد. معاملات و دارایی ها که به عنوان یک سیستم حسابداری عمل می کند و با ایجاد اطمینان نسبت به حقوق و تعهدات باعث قدرت بخشیدن به حرفه حسابداری و گسترش دامنه فعالیت های اقتصادی مبنی بر معاملات ثبت شده می شود.

 

نرم افزار ای آر پی تحت وب پارسان یک سامانه جامع برای رفع تمامی نیازهای سازمان شما در حوزه ی نرم افزار ERP می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دموی رایگان نرم افزار اینجا کلیک کنید

ویژگی های کلیدی بلاک چین عبارتند از:

– تراکنش‌های جدید با یک کاربر شروع می‌شوند، اما به شبکه‌ای مشابه منتشر می‌شوند.
– همه تراکنش ها و سوابق دائمی هستند و نمی توان آنها را دستکاری یا حذف کرد.
– بسیاری از بلاک چین ها قابل برنامه ریزی هستند و از طریق “قراردادهای هوشمند” امکان کنترل اتوماسیون تراکنش های جدید را فراهم می کنند

 

بلاک چین و تاثیر بالقوه آن بر حرفه حسابداری :

کاربردهای تجاری بلاک چین و فناوری حسابداری جدید احتمالاً تأثیر قابل توجهی بر نحوه اجرای تعهدات حسابرسان خواهند داشت.

بلاک چین در حسابداری: آنچه باید بدانید

در دسامبر 2017، حسابداران حرفه‌ای خبره کانادا (CPA کانادا)، انجمن حسابداران حرفه‌ای بین‌المللی ، و مرکز دانشگاه واترلو برای یکپارچگی اطلاعات و تضمین سیستم اطلاعاتی (UWCISA) “هشدار حسابرسی و اطمینان – بلاک چین” را منتشر کردند. فناوری و تأثیر بالقوه آن بر حرفه حسابرسی ، مقاله ای متمرکز بر توضیح فناوری بلاک چین و چگونگی تأثیر بالقوه آن بر حسابرسی صورت های مالی، و ایجاد نقش های جدید برای حسابرس رسمی (CPA) در اکوسیستم بلاک چین بررسی کردند و به نتایج زیر دست یافتند :
– فناوری بلاک چین این پتانسیل را دارد که بر تمام فرآیندهای نگهداری سوابق، از جمله نحوه شروع، پردازش، مجوز، ثبت و گزارش تراکنش ها تأثیر بگذارد.
– تغییرات در مدل‌های کسب‌وکار و فرآیندهای کسب‌وکار ممکن است بر فعالیت‌های پشتیبان مانند گزارش‌دهی مالی و تهیه مالیات تأثیر بگذارد.
– هم نقش و هم مجموعه مهارت های حسابرسان CPA ممکن است با ظهور تکنیک ها و رویه های جدید مبتنی بر بلاک چین تغییر کند. برای مثال، روش‌های کسب شواهد حسابرسی باید هم دفتر کل سنتی مستقل و هم دفتر کل بلاک چین را در نظر بگیرند. علاوه بر این، پتانسیل استانداردسازی و شفافیت بیشتر در گزارش‌دهی و حسابداری وجود دارد که می‌تواند استخراج و تجزیه و تحلیل داده‌ها را کارآمدتر کند.
– حسابرسان مستقل باید فناوری بلاک چین را همانطور که در سایت‌های مشتری پیاده‌سازی می‌شود، درک کنند، خواه مشتریان فرصت‌های تجاری بلاک چین را دنبال می‌کنند، برنامه‌های تجاری بلاک چین را پیاده‌سازی می‌کنند یا از بلاکچین در حسابداری استفاده می‌کنند.

 

کلام آخر

شرکت راهکارهای نرم افزاری پارسان برای رفع تمامی نیازهای شما در حوزه ی نرم افزاری، سامانه یکپارچه تحت وب پارسان را خدمت شما پیشکش می دارد.

شما می توانید از طریق لینکهای زیر، توضیحات جامع و کامل محصولات را مطالعه نماییدو در صورت نیاز اقدام به ارسال درخواست دموی رایگان از این سامانه کنید.

همچنین کارشناسان ما در واحد فروش، مشتاقانه آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما مشتریان گرامی در خصوص نحوه ی ارائه ی سیستم، عقد قرارداد و سایر موارد مرتبط هستند.

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.